חיפוש

מה מבדיל בין חברות הסליקה השונות בישראל?

בישראל קיימות חברות אראי וגם חברות סליקה.

קיימות גם חברות אשראי שהן גם חברות סליקה. מבולבלים? גם אנחנו.

אז מהו בדיוק ההבדל בין חברת אשראי לבין חברת סליקה ומה ההבדל בין חברות סליקה שונות?

 

חברות אשראי, חברות סליקה ומה שביניהן

בישראל קיימות 3 חברות אשראי – ויזה, ישראכרט ולאומי קארד.

חברות אלה מטפלות בכרטיסי אשראי של מיליוני לקוחות ומאפשרות חיוב של הלקוחות באמצעות חשבון הבנק.

לעומתן, חברות סליקה מאפשרות את החיוב באמצעות כרטיסי אשראי של לקוחות, על ידי בעלי עסקים.

אם כן, מי שפועל מול חברות סליקה באופן ישיר הם בעלי עסקים בלבד.

 

לבחור חברת סליקה מתאימה

בחירת חברת סליקה זה קצת מורכב, פשוט כי יש מגוון רחב למדי בשוק וקצת קשה לדעת מראש, איך חברת הסליקה שלכם תתפקד, אם יש תקלה, או בעיה אחרת.

חברות סליקה קטנות, מטבע הדברים הן גם פחות יציבות ופחות ידועות. אלה גם הסיבות העיקריות שבגללן רוב בעלי העסקים בישראל פועלים מול חברות הסליקה המובילות בארץ:

ויזה לאומי, ישראכרט, פלאקארד, טרנזילה וריפון.

 

עבודה עם חברת סליקה גדולה, כמו ישראכרט ולאומי קארד, שהן גם חברות אשראי, יכולה להיות נוחה מבחינות רבות, אבל יש לה גם חסרונות, שכן מדובר על חברות עם פיקוח ממשלתי צמוד שיש מגבלות רבות על העבודה שלהן. בנוסף, עם החברות האלה, בעלי העסקים נאלצים לשלם הרבה יותר ולהרוויח פחות.

בנוסף, נראה כי אין הבדל משמעותי ברמת השירות וברמה הטכנולוגית, בהשוואה לחברות קטנות יותר.

 

לעומת זאת, בעלי עסקים רבים, שמבינים את חשיבות השירות בחברת הסליקה שלהם, בוחרים דווקא לפי רמת השירות והולכים עם חברות הסליקה המצטיינות בתחום זה, אשר אינן בהכרח הגדולות בשוק.

 

שיקולים בבחירת חברת סליקה

שיקול נוסף עשוי להיות סליקה דרך האינטרנט, אם יש לכם עסק וירטואלי למשל, או שאתם רק סולקים באינטרנט. במקרה כזה חשוב לבחור חברת סליקה המספקת שירותים איכותיים ספציפית בתחום הזה.

בנוסף, קיים השיקול של טכנולוגיות ספציפיות אשר קיימות בארגון, אשר חברת הסליקה חייבת להתחבר אליהן בצורה מוצלחת כדי לפעול באופן תקין. לא כל חברה יכולה לספק את השירות ולכן זהו פרמטר חשוב.

לבסוף, יש גם את עניין המחיר, שכן כל חברת סליקה מבקשת תשלום שונה עבור השירותים שלה וכל בעל עסק יכול לבחור לפי רמת התקציב המתאימה לו.

 

לסיכום

בחירת חברת סליקה נעשית לפי מספר שיקולים, אשר כל בעל עסק עושה לפני שהוא בוחר חברת סליקה לעסק שלו.

כדי לעשות בחירה נכונה, חשוב ביותר להכיר את חברות הסליקה השונות ואת היתרונות השונים שלהן, כדי לבצע בחירה מושכלת, מבוססת על עובדות, מתאימה במיוחד לצרכים הספציפיים של העסק שלכם. ואם תגלו בהמשך שעשיתם בחירה לא כל כך מוצלחת – תמיד אפשר להחליף ולעבור לחברת סליקה אחרת.

 

חיוב כרטיס

באותו נושא
ביטול מזונות
האם ניתן לבטל מזונות?

עסק הגירושין הוא נושא רגיש ולא נעים, איתו מגיע גם נושא המזונות שעלול להוביל לקונפליקטים, לסכסוך ולחוסר נוחות. הנה כמה דברים שחשוב לדעת על דמי

קרא עוד »