חיפוש

חולים במחלה קשה? כנראה מגיע לכם הקלות במס

לצערנו, יש לא מעט אנשים שחולים במחלות קשות שגורמות להם לסבל יום – יומי והם אינם מודעים לזכויות שמגיעות להם מטעם המדינה. מדריך זה יוצא לאור כדי להביא למודעות את הנושא החשוב הזה. הפעם, יצאנו לבדוק אם אתם זכאים לקבל הקלות בתשלומי מס הכנסה במידה ואתם חולים במחלה קשה. הישארו אתנו ותגלו  את כל המידע שרציתם לדעת אבל לא ידעתם את מי לשאול.

 

תכירו את הרקע שהביאו אותנו לבדוק את הנושא

רגע לפני שנציג בפניכם את הבירור שערכנו והמסקנות שאליהן הגענו בנוגע להקלות במס במצב שכזה, ראוי שתדעו כי המדריך הנוכחי הוא חלק מסדרת מדריכים מקיפה שעוסקת בבירור אחר זכויות שמגיעות לאזרחים שסובלים ממחלות קשות. המדריכים הללו נכתבו לאחר שגילינו ששכן שלנו סובל ממחלה כזו. מדובר באדם ערירי שלא היה מי שיבדוק עבורו את הדברים הללו עבורו. לכן, החלטנו להפשיל שרוולים, לבדוק את הנושא וגם להעלות אותו לרשת, כדי להביא את העניין למודעות בקרב אחרים. המדריכים הבאים בנושא יציגו בפניכם  זכויות נוספות שמגיעות למי שעומד בקריטריון שנכתב בכותרת המדריך. אנו מזמינים אתכם לעקוב אחרינו ולקרוא גם אותם.

 

חולים במחלה קשה? בואו תגלו אם מגיע לכם הקלה במס

אם אתם סובלים ממחלה קשה, עליכם לדעת כי יש סיכוי טוב מאוד שתוכלו לקבל פטור ממס הכנסה. כדי שזה יקרה, עליכם לגשת אל המוסד לביטוח לאומי ולעבור וועדה רפואית. שם תצטרכו להציג את כל המסמכים שמראים מהי המחלה שממנה אתם סובלים, איך זה משפיע על חיי היום יום שלכם ועוד. לאחר סיום הוועדה, אתם תקבלו מכתב בדואר (עלול לקחת כמה שבועות או חודשים) ובו יופיע מספר אחוזי הנכות שלכם. בשלב זה תוכלו לדעת אם אתם זכאים להקלה במס.

 

כמה אחוזי נכות מקנים את הפטור ממס הכנסה?

הזכאות לפטור ממס הכנסה באה לידי ביטוי עבור אלה שעונים על אחד הקריטריונים הבאים:

  • מי שיש לו מעל ל – 90 אחוזי נכות לצמיתות
  • מי שיש לו מעל ל – 90 אחוזי נכות לזמן מוגבל, לפחות 185 יום
  • מי שסובל מעיוורון ויש בידיו תעודת עיוור

 

לא בטוחים אם מגיע לכם פטור?

אם אינכם בטוחים אם מגיע לכם פטור ממס הכנסה, אתם תמיד יכולים לפנות אל גורמים מוסמכים שיודעים דבר או שניים בנושא. הם יבדקו עבורכם את הזכאות (תוך קריאת הפרטים האישיים שלכם ומסמכים שתמסרו לידם מהמוסד לביטוח לאומי). במידה ותתגלו כזכאים, הם יסייעו לכם לקבל את הזכויות שמגיעות לכם כחוק.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת אם מגיע לכם פטור ממס הכנסה במידה ואתם חולים במחלה קשה. נאחל לכם בהזמנות זו בריאות איתנה ושתגלו בהקדם האפשרי אם יש לכם זכאות לפטור המדובר. שיהיה לכם בהצלחה!

דולרים

 

באותו נושא
ביטול מזונות
האם ניתן לבטל מזונות?

עסק הגירושין הוא נושא רגיש ולא נעים, איתו מגיע גם נושא המזונות שעלול להוביל לקונפליקטים, לסכסוך ולחוסר נוחות. הנה כמה דברים שחשוב לדעת על דמי

קרא עוד »