חיפוש

חמוסים כחיית מחמד – קווים לדמותם

במאמר זה תוכלו לקבל מידע שימושי על חיית המחמד הפופולרית – החמוס.

המאמר מכיל מידע לגבי התזונה, הטיפול והצעצועים המתאימים לבעל החיים הידידותית, המשעשעת, הסקרנית והמעניינת הזו.

 

מה זה חמוס?

החמוס הוא יונק בעל גוף ארוך וגמיש ופרווה צפופה ורכה. לחמוסים רגליים קצרות ואוזניים מעוגלות. ניתן למצוא חמוסים בגוונים שונים ומגוונים כגון: חום, שחור, בלונדיני ועוד. תוחלת החיים של החמוס נעה בין 5 ל- 8 שנים.

בעבר החמוסים שימשו את בני האדם בתור חיית צייד שלכדה עכברים, חולדות, חרקים ומכרסמים שונים אך כיום אנו פוגשים חמוסים בעיקר בתור חיות מחמד. החמוס הוא חיית מחמד ידידותית וסקרנית שלא דורשת השקעה רבה ולכן מתאימה כמעט לכל אחד שמעוניין לצרף בעל חיים לבית שלו.

 

מה החמוס אוכל?

החמוס הוא טורף ולכן עליו לאכול מזון מאוזן המגיע מן החי. חשוב לבדוק שהמזון מכיל 30 – 40 אחוז חלבון מן החי וכן 15 – 20 אחוז שומן. שימו לב, החמוס אינו יכול לעכל סיבים ולכן הענקת מזון עם חלבון מן הצומח לחמוס עלולה להיות מסוכנת ולעורר נזקים שונים כגון: אבנים בשלפוחית, פרווה ירודה, פגיעה בפוריות וכדומה.

 

טיפול בחמוס

  • כלוב: הכלוב המיועד לשני חמוסים צריך להיות מתכתי, גדול, מרווח ומאוורר. כמו כן חשוב לוודא שהכלוב עמיד בפני החמוס ושניתן לנקות אותו בקלות.
  • יציאה מהכלוב: אפשרו לחמוס לשחק מחוץ לכלוב למספר שעות ביום בהן אתם משגיחים עליהם באופן צמוד. מומלץ להתייחס לחמוס כמו אל תינוק ולהרחיק ממנו כל גורם שעלול להוות עבורו סכנה לרבות: חומרי ניקוי וצמחים. בליעת גופים זרים עלולה להיות מסוכנת מאוד עבור החמוס ולהוביל לחסימת מעיים שעלולה לגרום למותו של החמוס.
  • עשיית צרכים: את צרכיו החמוס יבצע בארגז חול ייעוד שתעמידו בפינת הכלוב. מומלץ להשתמש בחול ייחוד שמתאים לחמוס כגון: חול קריסטלי או חול לחתולים המכיל נייר ממוחזר, צלולוז ושאריות עצים. חשוב להקפיד לנקות את הצרכים של החמוס בתדירות גבוהה וכך לשמור על הכלוב נקי והיגייני.

 

צעצועים לחמוס

אם בחרתם לאמץ חמוסים בבית, עליכם להתאים את התנאים לנוכחותם. הקפידו להרחיק מהחמוסים צעצועים או אביזרים העשויים מגומי ולטקס שעלולים לגרום לחסימת מעיים מסוכנת מאוד. העניקו לחמוסים שלכם צעצועים המתאימים להם שמעוררים את יצר ההתחפרות והציד שלהם לרבות: מנהרות מקרטון, צינורות אינסטלציה, כדורי פינג פונג, קופסאות פח ועוד.

 

מה עושים עם הריח?

לחמוסים יש ריח חזק ביותר שעלול להפריע לכם אך לא ניתן לסלק את ריח זה בעזרת רחצה. לעומת זאת, סירוס החמוס עשוי להיות פתרון יעיל שיפחית את עוצמת הריח ויהפוך אותו לנסבל יותר. טרם אימוץ החמוס, עליכם לשקול היטב אם אתם מוכנים לאמץ את חיית המחמד הזו ולהתמודד גם עם הריח שהיא מפיצה.

 

חיית מחמד

באותו נושא