חיפוש

חשיבותה של תקשורת: אסטרטגיות לפיתוח מיומנויות תקשורת חזקות כמנהל

כל מנהל צריך שיהיו לו 10 מאפיינים בסיסיים שיאפשרו לו לבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר. עובדה זו מוכרת למי מכם שקראו את המדריכים הקודמים שהעלינו בימים האחרונים. בהם הצגנו בכל פעם מאפיין אחר. במדריך זה, נציג בפניכם את המאפיין האחרון והחשוב ביותר – תקשורת בין אישית.

אנו מזמינים אתכם להישאר אתנו גם הפעם ולהכיר מקרוב את המאפיין שאי אפשר בלעדיו, כדי שתוכלו להכיר באסטרטגיות לפיתוח מאפיין זה.

 

תקשורת בין אישית – מה זה אומר בכלל?

התכנסנו כאן היום כדי להכיר מקרוב באסטרטגיות שיובילו לפיתוח מיומנויות של תקשורת חזקות של מנהלים. אי אפשר להרחיב בנושא זה מבלי לציין כמה מילים אודות ההגדרה של התקשורת הזו שבאה לידי ביטוי בקרב מנהלים שעוסקים בתחומים שונים. נציין בקצרה שמדובר בתהליך שבו אנשים מחליפים ביניהם מסרים שעשויים לעבור באמצעות אחת הדרכים הבאות

  • באופן מילולי
  • באופן שאינו מילולי (באמצעות שפת גוף)

ניתן להבין מכך שמנהלים יכולים בעצם להעביר מסרים מסוימים ולא רק בעת שימוש במילים, אלא גם בעת שימוש בהבעות פנים, שפת גוף או תנוחת ישיבה. חשוב מאוד להכיר בעובדה זו, מכיוון שיש לא מעט מצבים שמצריכים ממנהלים לשדר "עסקים כרגיל" בזמן שבפנים מתחוללת אצלם סערה.

תקשורת בין אישית – מה זה אומר בכלל

אסטרטגיה מספר 1 שתאפשר להביא לפיתוח מיומנות זו: רישום לסדנא מקצועית

יש סדנאות מקצועיות שמיועדות למנהלים בתחומים שונים. הסדנאות הללו מקנות לנוכחים בהן את הכלים הדרושים שיאפשרו להביא בסופו של דבר לתקשורת טובה עם עובדים ולקוחות. חברת HR PLUS נחשבת לאחת החברות המובילות שמעבירות סדנאות מסוג זה. נציין באותה הזדמנות כי היא מעניקה לעובדים גם ידע חיוני בהקשרים טכנולוגים (עסקנו בהם במדריכים הקודמים לא מעט).

אסטרטגיה מספר 1 שתאפשר להביא לפיתוח מיומנות זו רישום לסדנא מקצועית

אסטרטגיה מספר 2 שתאפשר להביא לפיתוח מיומנות זו: רישום לסדנת שפת גוף

האסטרטגיה השנייה שצפויה להוביל לפיתוח של מיומנות זו נוגעת לסדנא שתכיר למנהלים את שפת הגוף שלהם מקרוב. סדנא זו מאפשרת לנוכחים בה להכיר מקרוב את המשמעויות שעומדות מאחורי מנחים שונים של הגוף. כך שהמנהלים יכולים ללמוד אילו מנחים מעבירים מסר של ביטחון והקשבה ולהימנע מתנועות גוף שמשדרות מסרים שעשויים לפגוע בצד השני.

 

יש אסטרטגיה שנחשבת למומלצת ביותר?

אנו ממליצים לעשות שימוש בשתי האסטרטגיות שצוינו לעיל. אם להיות ממוקדים, נציע לכם לבצע קודם כל את האסטרטגיה הראשונה ורק לאחר מכן את השנייה. שכן, כך יתאפשר למנהלים שלכם להכיר את הבסיס החיוני ולהוסיף אליו כלים נוספים שישמשו אותם גם לחיי היום יום שלהם.

 

לסיום

מדריך זה הציג בפניכם את החשיבות של תקשורת טובה בקרב מנהלים והאסטרטגיות לפיתוח מיומנויות תקשורת חזקות שצריכות להיות מוטמעות בכל מנהל באשר הוא. עכשיו יש בידיכם את כל המידע החיוני, כך שנותר לכם רק ליישם אותו ולהיות מנהלים מקצועיים.

חשיבותה של תקשורת אסטרטגיות לפיתוח מיומנויות תקשורת חזקות כמנהל

באותו נושא
שירותי SEO
יהונתן כהן הוא המפקח

בתור בעלי עסקים או מנהלי חברות, לעיתים אנחנו עלולים להרגיש שהעסק שלנו לא נמצא במקום שבו היינו רוצים לראות אותו. אחת הסיבות המרכזיות לזה היא

קרא עוד »
איש תחזוקה
3 שירותים שמציע אדריכל

  אנו רואים את השמות של האדריכלים חתומים בכניסה לבניינים ועל שלטים גדולים שמוצבים לצד מבנים בבנייה, אבל לא תמיד אנחנו מבינים מה עושה אדריכל

קרא עוד »