חיפוש

טכניקות לטיפול בחרדה שכדאי להכיר

טיפול בחרדה עשוי להיות ארוך טווח, ולהימשך מספר חודשים ואף יותר.

אולם לפעמים החרדה תוקפת אותנו ברגעים הכי לא מתאימים ומכריחה אותנו להישיר אליה מבט ולהתמודד עם הכאן והעכשיו.

אז לפני שאתם יוצאים למסע היכרות קוגניטיבי עם עצמכם, הכירו מספר שיטות-אינסטנט לטיפול מיידי בהתקף חרדה.

הן עשויות לעזור לכם מאוד בשעת מעשה, כאשר הלחץ והפניקה מנדפים את כל התיאוריות היפות, ודורשים תכלס.

 

כך תטפלו מיידית בהתקף חרדה – טיפים שיחרידו את החרדה שלכם

ישנם מספר תרגילים, שתפקידם לעזור למי שחווה התקפי פאניקה, לפניכם אריזת חטיפי-טיפים שכאלו. לגזור ולשמור.

 

1.     מיינדפולנס – הרגישו את גופכם

כאשר אתם מרגישים שהתקף חרדה קרב ובא, נסו להתמקד בתחושות הגוף שלכם. געו בעצמכם וחשבו רק על התחושתיות שבדבר. המיקוד שברגשות גופניים הוכח כגורם המסייע להיכנס לפרופורציות, ולהרגיע חרדה חריפה המאיימת להשתלט על כל המרחב. בסך הכל, לא מדובר בעדר דובים שעומד לתקןף אתכם, אלא במחשבות שלכם. הסחת דעת תגרום להן לזוז הצידה.

 

2.     קחו נשימה עמוקה

כן, השיטה המסורתית הזו של ההתרגעות, הינה מוכחת כמסייעת להשבת שיווי המשקל. נשמו נשימות עמוקות והרפו את איברי הגוף. נסו לכווץ ולמתוח אותם בכל פעם אזור אחר בגוף, ואל תשכחו להקפיד על נשימה עמוקה ורציפה.

 

3.     אתם לא לבד!

כאשר מתחילים הסימנים להתקף חרדה הממשמש ובא, מזדחלת אל חדרי הלב גם תחושת בדידות קרירה, היא באה ומספרת לכם בלחש שאין אי מי בעולם שיכול להיות אתכם בשעת מצוקה זו. לא נכון! חפשו את האדם הנכון שיודע להקשיב ולהכניס אתכם לתוך מסגרת הפרופורציות, ושתפו אותו במה שעובר עליכם. קראו לו להיות אתכם בשעת משבר. ההרגשה שאתם לא לבדכם בחוויה, מיטיבה מאד עם התחושה.

 

4.     חפשו עיסוק של הסחת הדעת

החרדה מנסה להשתלט לכם על כל מרחבי הדעת? נסו להסיח אותה. תוכלו לצאת לטיול רגלי או לצעידה ספורטיבית. הקשיבו למוזיקה אהובה או ספרו לעצמכם בדיחה בטון משעשע. צלצלו לידיד, התחילו לאפות עוגה או וואטאבר. אם אחת מטכניקות ההסחה פעלה עליכם. זכרו אותה, והשתמשו בה בפעם הבאה.

 

5.     קבל את מציאותה של החרדה

עד כמה שהעצה הזו נשמעת אבסורדית, שכן האינסטינקט שלנו הוא לבעוט בחרדה וללחום בה בכל הכוח, השיטה המוכחת ביותר לטיפול בה, היא קבלה. אינכם צריכים לפתוח בקרב מול ההתקף. זכרו שהוא לא יימשך לנצח והסתכלו לפחד ישר בעיניים. מניסיון, החרדה לאט לאט מרפה, עד שהיא עוזבת את המקום בצעד כנוע.

 

6.     חזרו על משפט מרגיע כמנטרה

נסחו לעצמכם משפט רציונלי על כך שההתקף אינו מסוכן לכם ועתיד לחלוף. שננו את המשפט הזה בקול בשעת התקף חרדה. תוכלו לומר לעצמכם: "שום דבר רע לא קורה לי, זהו בסך הכל דמיון", או "זה התקף חרדה והוא תכף יעבור". שינון של משפט מרגיע יעיל לסייע במצבי דחק. לפרטים כנסו לאתר בטיפול.

מפלצת

 

באותו נושא
kamagra
יתרונות וחסרונות של קמאגרה

קמאגרה, תרופה פופולרית לטיפול בהפרעות זקפה, זכתה לתשומת לב משמעותית בזכות יעילותה בסיוע לגברים להשיג ולתחזק זקפה. עם זאת, כמו כל תרופה, חשוב לשקול את

קרא עוד »
עקיצות פשפשים
7 דרכי טיפול בעקיצות פשפשים

עקיצות פשפשים יכולות להיות מעצבנות ואי נוחות להפליא, ולגרום לאדמומיות, גירוד ולעיתים אפילו לנפיחות. למרות שמניעה היא האסטרטגיה הטובה ביותר למנוע עקיצות פשפשים, הן עדיין

קרא עוד »