חיפוש

טפו חמסה, שום בצל: הכל על אמונות תפלות

מפחדים מחתולים שחורים? נזהרים מלפתוח מטרייה בתוך הבית? הופכים כפכף הפוך? נמנעים מלדלג מעל ילד שיושב על הרצפה? אם עניתם בחיוב לשאלה אחת או יותר, אתם מאמינים באמונות תפלות. אם נרצה או לא, אמונות תפלות הן חלק בלתי נפרד מחיינו, כן, גם בשנת 2023. יצאנו לבדוק מה מקורן של האמונות התפלות ומדוע אנשים מחזיקים בהן לאורך שנים ודורות.

 

אמונה תפלה

אמונה תפלה היא אמונה חסרת ביסוס וחסרת טעם בכוחות שפועלים עלינו, והאמונה שביכולתנו למנוע את ההשפעה שלהם על חיינו. אמונה תפלה מניעה אנשים לפעול בצורה מסוימת כדי להשיג דבר מה, כדי להצליח או כדי להימנע ממזל רע או אסון. לחילופין, אמונה תפלה מונעת פעולות או מעשים מסוימים שאסור לעשות, לכאורה, כדי שלא יקרו דברים רעים.

 

חמסה שום בצל

שימוש בחמסה, שום ובצל, הוא הדוגמה הרווחת לאמונה בכך שהם יכולים לשמור ולהגן מפני מזל רע ועין רעה. על אותו המשקל, אפשר לראות את האמונה הנפוצה בחוט אדום על היד. מוכר גם המנהג של שפיכת מים אחרי יציאה של בן משפחה לצבא או לטיול ארוך, כדי למנוע את מזלו הרע ולהגן עליו. אמונה תפלה מוכרת אחרת מזהירה אותנו מפני חתולים שחורים, שמביאים איתם מזל רע, בפרט בענייני זוגיות.

 

מקור האמונות התפלות

אמונות תפלות הן עניין עתיק יומין, שנשמר במשך מאות שנים והגיע אלינו מדורי דורות. לרוב האמונות התפלות אין מקור ברור שיודע להסביר את ההיגיון מאחורי האמונה. המקור שמשותף לכלל האמונות התפלות הוא האמונה הגדולה בעין הרע ובמזל רע, ובהשפעה שלהם על החיים שלנו. למרות חוסר הידיעה והבנת המקור, אמונות תפלות משפיעות באופן ניכר על חייהם של רבים.

 

אמונות תפלות במזרח אסיה

מזרח אסיה היא האזור שידוע בתור הגדול ביותר לענייני אמונות תפלות. לפי אמונתם של ההודים, הסינים ובני הארצות השכנות, החיים כולם מתנהלים לפי המזלות והרוחות. בכל מדינה במזרח ידועים הימים בשבוע והתאריכים שמוגדים כזמנים שיש בהם מזל רע, ולכן אסור לעשות בהם דברים מסוימים. בנוסף, יש מקומות, שמות וזמנים שידועים ככאלה שבהם המזל הטוב שולט.

 

למה אנשים מחזיקים באמונות תפלות?

אמונה היא כוח של וודאות וביטחון, שהם שני דברים שאנחנו, כבני אדם, מחפשים ללא הפסקה ופועלים כדי להשיג אותם. היתלות באמונות מסוגים שונים, גם אם אמונות תפלות, ללא שורש ובסיס ידועים, מעניקה וודאות וביטחון. הצורך הקיומי לעיתים חזק יותר מקולות ההיגיון ומהידיעה השכלית. ביצוע פעולות שונות נותן תחושה של שליטה, גם אם מדומה, על המתרחש בחיינו.

 

לסיכום

אמונות תפלות הן אמונות בכוחות של עין רעה ומזל ששולטים על חיינו ומשפיעים עליהם. האמונות התפלות הן שיטות שסוברות שבכוחן של פעולות שונות למנוע מזל רע ולהביא מזל טוב. ביצוע הפעולות מעניק תחושה של וודאות וביטחון, ובעיקר תחושה של שליטה בחיים. אז מה הן האמונות שלכם?

שומים ובצלים

 

באותו נושא
איש צילום
חצובות לצלמים מקצועיים

זקוקים לחצובה מקצועית? בפוטו נגבה תוכלו לרכוש חצובות מקצועיות מבית סומיטה האיכותיות לצילומים מרהיבים. באתר החנות תוכלו למצוא חצובות במספר דגמים לבחירתכם, לקנות במקום או

קרא עוד »
חדר
6 פריטי חובה לכל משרד

גם בעידן המודרני, ציוד משרדי הינו נצרך ושימושי למדי. למעשה, דווקא בעת המודרנית, משרד לא יוכל להתנהל ללא המעטפת הטכנית הנדרשת. ישנו ציוד משרדי אשר

קרא עוד »
בית פרטי
הכירו את קדמה סולאר

ניצול אנרגיה סולארית הינה תחום חדשני המנצל את השמש כמקור אנרגיה מתחדש לניצול עבור יצירת אנרגיה תרמית וכן להפקת חשמל. חברת קדמה סולאר מספקת ומתקינה

קרא עוד »
קופסה
מה כרוך באריזה ממוחשבת?

יש לכם מוצר מדהים ואתם זקוקים לייצור סיטונאי מהיר, איכותי ושגם יהיה אסתטי ונאה, אך מהר מאד אתם מבינים שהמוצר שלכם חריג בגודל שלו, בצרכי

קרא עוד »