חיפוש

טרנד עיצוב דירות תופס תאוצה – מה ההבדל בין עיצוב דירות לבין עיצוב בתים פרטיים?

בשנים האחרונות התפתח יותר ויותר תחום עיצוב הפנים, ועיצוב הדירות מחדש הפך לטרנד של ממש. במידה ואתם בונים בית פרטי, או שיש בידכם דירה, אתם כנראה תצטרכו לרכוש שירותים מקצועיים של מעצבי פנים מקצועיים שילוו אתכם בתהליך העיצוב, ולעיתים גם בהליך הקמת הבית. 

חשוב לדעת שישנם הבדלים מהותיים בין עיצוב דירות לבין עיצוב בית פרטי, והדרישות מאנשי המקצוע בתחום ישתנה בהתאם. אז מהם ההבדלים העיקריים? בואו נגלה.

 

חללים

בדירת מגורים רגילה וסטנדרטית נתקל בחללים יחסית פשוטים לעיצוב ותכנון, שדורשים פחות עבודה ותהליך העיצוב מסתיים תוך זמן קצר יחסית. לעומת זאת, כשמדובר בעיצוב בית פרטי, העיצוב דורש תכנון מקיף יותר של חללים, ביקור באולמות תצוגה למיניהם עם מעצבת פנים מוסמכת,  בחירת חומרי גלם, הדמיות הבית בתלת מימד, ועוד מגוון אלמנטיים המשפיעים על זמן העיצוב ועל אופי עיצוב החללים השונים בבית.

 

ליווי והכוונה

בתהליך עיצוב דירה, יש ליווי כללי של מעצב/ת פנים או אדריכל מוסמך שנותנים דגש על ייעוץ, טיפים, התאמת אביזרים למיניהם, ומתן חוות דעת מקצועית על תהליך העיצוב. אך כאשר מדובר בעיצוב בתים פרטיים, תהליך הליווי הופך להיות מקיף יותר ואנשי המקצוע לא רק מייעצים ונותנים טיפים מקצועיים בעולם העיצוב, הם גם אחראים על פיקוח קבלני הביצוע, התאמה לאורח החיים, ותכנון קפדני הרבה יותר בהתאמה מדויקת לצרכי הלקוח.

 

תקציב העיצוב

לפני שמתכננים לעצב את הדירה או לחלופין את הבית הפרטי שברשותנו, חשוב להבהיר את התקציב הנדרש בהתאם לגודל הבית ולרמת העיצוב הנדרשת בו. כשמדובר בדירות סטנדרטיות, יש פחות דרישות עיצוביות מיוחדות, ואפשר לשדרג את פנים הדירה בעזרת מעצב/ת מקצועי/ת גם מבלי לקרוע את הכיס.

אך כשמדובר בבתים פרטיים, לרוב, העיצוב יהיה יוקרתי יותר וידרוש חומרי גלם מיוחדים, ריצוף או ריהוט ייחודי שמייבאים באופן מיוחד, ואנשי מקצוע רחבים יותר כמו: אדרכילים, קבלנים, ועוד.. בהתאם לכך, יש צורך להשקיע יותר כספים בבית הפרטי, כמובן תוך כדי שמירה על תקציב המשפחה שהוגדר מראש.

 

זמן עבודה

כאשר ניגשים לעצב דירה רגילה, המעצב לוקח בחשבון שהעיצוב יחסית זמני, ורוב הסיכויים שבעל הבית יחליט לשנות אותו על פי טעמו האישי בעוד כמה שנים והעיצוב מתאים בעיקר לנקודת זמן הספציפית שבה הדירה נמצאת. בבתים פרטיים לעומת זאת, תהליך העיצוב הוא שונה ומיועד לטווח ארוך יותר המותאם לאורח חייהם של בני הבית. מה שגם גורם לתהליך עיצוב הבתים להיות ארוך ומקיף יותר לעומת הדירות הסטנדרטיות.

 

סיכום

אז עיצוב הבית מזמן לא נחשב למותרות, וכיום כמעט שאין משפחה שלא נעזרת באיש מקצוע בכדי לשדרג את הבית, גם בבתים פרטיים וגם בדירות רגילות. ולכן חשוב לבחור אנשי מקצוע מנוסים הבקיעים בטרנדים המשתנים בעולם העיצוב ובעלי ניסיון עבר שיחסוך עבורכם זמן וכסף מיותרים.

עיצוב דירה

באותו נושא
סלון מעוצב
טיפים לעיצוב פנים לסלון

עיצוב הסלון עשויה להיות מטלה מורכבת עבור אנשים רבים. שכן, אף אחד מאתנו לא למד עיצוב במהלך הלימודים בבית הספר או בתיכון. מדובר במידע שנרכש

קרא עוד »
חלון פתוח
מהו חלון באוהאוס

באוהאוס הוא סגנון אדריכלי ועיצובי המתאפיין בפשטות, קווים ישרים ונקיים. הבאוהאוס היה סגנון העיצוב השולט ברחבי העולם משנות ה- 30 ועד שנות ה – 60

קרא עוד »