חיפוש

יתרונות ברכישת קרקע למגורים לפני הפשרה. 

בישראל קצב גידול האוכלוסייה הוא מן הגבוהים בעולם.  בכל שנה נדרשות להיבנות כ – 100 אלף יחידות דיור, אולם בפועל נבנות 30,000. שוק הנדל"ן כיום מורכב ולא מאפשר לכל אחד להשקיע בקלות. האם אפשר להשקיע בסכומים נמוכים יותר? ייתכן והשקעה בקרקע יכולה להיות פתרון שכדאי לשקול. 

 

מה היא השקעה בקרקע?

במידה ולא עומד ברשותכם סכום כסף גדול והייתם רוצים לקנות נכס להשקעה – רכישת קרקעות היא השקעה מעולה עבורכם. השקעה בקרקע משמעותה רכישת קרקע שניתן יהיה לבנות עליה בעתיד. לרוב, מחיר קרקע יהיה נמוך ממחיר נכס, בנוסף אפיק התשואה בקרקע גדול הרבה יותר. כיום תוכלו לקנות קרקעות גם במחיר ממוצע של 50,000 – 200,000 ש"ח ואולי להרוויח כפול.

 

מה היא רכישת קרקע חקלאית?

בזמן הקמת המדינה ייעדו קרקעות שונות לצרכים שונים, קרקע חקלאית יועדה לגידולים חקלאיים או מרעה בלבד, לא ניתן לבנות שום מבנה למגורים על הקרקעות הללו. עם הזמן, הצורך בחקלאות פחת וגדל הצורך בקרקעות לבניה, מה שהביא להליך הפשרת קרקעות חקלאיות לקרקעות לבניה. הפשרת הקרקעות העלתה את ערך הקרקע והביאה חברות נדל"ן רבות להציע קניית קרקעות חקלאיות במחיר נמוך ולהביא להפשרתן.

 

ממה צריך להיזהר לפני קניה של קרקע חקלאית?

קרקע בבעלות פרטית – יש לוודא שהקרקע היא לא בבעלות מנהל מקרקעי ישראל, אלא בבעלות פרטית. אם מנהל מקרקעי ישראל הוא הבעלים ייתכן ויקיים סעיף על פיו מותר למדינה לדרוש את הקרקע בעת הצורך.מיקום הקרקע – חשוב לוודא שהקרקע נמצאת במקום אטרקטיבי, קרוב למרכז ולמקומות עבודה.

בנוסף שהיא לא נמצאת בקרבת כפרים פלסטינים, אתרים ארכיאולוגים אזורים מסוכסכים וכדומה. מיקום הקרקע ישפיע רבות על ערכה לאחר הפשרת הקרקע.אמינות בפרויקט – אל תתפתו לתת אמון בכל חברת נדל"ן המציעה מכירה, הפשרת הקרקעות הוא הליך לא בטוח ב – 100%. לא כל חברת נדל"ן תדע להביא את התהליך לסיומו, ישנן קרקעות שקשה מאוד להפשיר ויש כאלה שפחות, יש לוודא מי אמון על הפרויקט ועד כמה הסיכוי להפשרת הקרקע הוא גדול.

 

מה היתרונות להשקיע בה לפני הפשרה?

עלות נמוכה – מחיר קרקע לפני הפשרה הוא נמוך משמעותית, הוא מאפשר להשקיע בסכומים קטנים ולהרוויח בסכומים גדולים יותר שהקרקע תופשר.אחזקת הנכס – בקניית נכס חשוב לזכור שאחזקתו דורשת גם השקעה, תיקונים, התעסקות עם שוכרים וכדומה. ברגע שאתם קונים קרקע תוכלו להיות בראש שקט ורק לחכות שהיא תופשר ולקבל את הרווח.

שוק זמין – קניית קרקע למגורים או השקעה הופכת היום יותר פופולארית ומבוקשת. תוכלו למצוא דיי קלות מידע זמין והרבה חברות נדל"ן שיציעו לכם עסקאות טובות ומשתלמות.

 

לסיכום –

כשמחליטים לעשות השקעה חשוב להבין לפני את האופציות העומדות לרשותנו, רבים מהאנשים חותרים לקניית נכס ולא חושבים מה יש עוד לשוק להציע. קניית קרקע חקלאית מאפשרת להתחיל להשקיע בסכומים קטנים ולאט לאט להרוויח, לפעמים צעדים קטנים ומחושבים משתלמים יותר מצעדים גדולים.

רכישה, מגורים

 

באותו נושא
6 סודות מניסיונו של HR
6 סודות מניסיונו של HR

עולם משאבי האנוש (HR) גדוש באתגרים, החל מגיוס עובדים ועד ניהול קונפליקטים, שמירה על תרבות ארגונית חיובית ועוד. לאורך השנים צברתי ניסיון רב בתחום וגיליתי

קרא עוד »