חיפוש

כבל תקשורת – איך זה באמת עובד

יש לכם מחשבים או מוצרי חשמל שזקוקים לחיבור אינטרנט? בוודאי שאלתם את עצמכם- איך כבלים כאלו עובדים ולמה צריך אותם? מדריך זה נועד לכל מי שמעוניין לדעת יותר על אחד מהפריטים החשובים ביותר להעברת תקשורת נתונים- הכבל. אז אם תהיתם, בשביל מה צריך אותו, המדריך הזה בשבילכם.

 

איך נוצרת תקשורת אינטרנט?

בימינו, כל שאנחנו עושים הוא להתחבר לרשת הביתית בחיבור Wi-Fi ובאופן פלאי יש לנו אינטרנט מהיר ורציף, אבל בשביל להבין איך זה עובד מאחורי הקלעים, יש להבין אילו מרכיבים יש לנו ברשת האינטרנט:

  • כבל תקשורת – הדבר החשוב ביותר במרכיב הפיזי של חיבור האינטרנט הוא הכבל. בסופו של דבר הוא מתחבר ליציאה של ספקית תשתית האינטרנט, בארץ בדרך כלל זו בזק, ומשם לרכיב הבא. חשוב מאוד שהכבל יהיה תקין, אחרת עלולות להיווצר בעיות בחיבור ואף ניתוקים
  • מודם – אחראי על קבלת הנתונים מספק האינטרנט ועיבודם. הוא מקבל בקשות ומעביר מידע מרשת האינטרנט אלינו ובחזרה
  • נתב (Router) – תפקיד הנתב הוא לזהות את המכשירים השונים שמחוברים אליו או לרשת האלחוטית, ולהפנות את המידע למכשיר הנכון. נציין שבימינו, רוב המכשירים המקנים שירותים אינטרנט הם מודם משולב בנתב, כך שלא נצטרך לדאוג לעוד מכשירים וחיבורים.

 

יש Wi-Fi אז למה להשתמש בכבל פיזי

אם אתם תוהים למה אתם צריכים כבל תקשורת  אם יש לכם WIFI, דעו שמבחינת מהירות ומהימנות האינטרנט, לחיבור פיזי. אם חשוב לכם שמשך התגובה (ping) תהיה מהירה, מומלץ להשתמש בכבל פיזי ולחבר אותו להתקן. היתרונות בחיבור פיזי הם רבים ובתוכם:

  • משחקים ברשת- כל שחקן יודע כמה חשוב משך התגובה של פעולות שאנחנו עושים במשחק. ברגע שהמחשב מחובר ישירות לאינטרנט הוא נהנה מביצועים מהירים. כיום, חובה על שחקנים מקצועיים להשתמש בכבל פיזי
  • מדפסות, מצלמות אבטחה ומכשירים נוספים – כאשר המכשיר מחובר לכבל פיזי, הוא נותן לנו שכבת אבטחה נוספת שכן מכשיר המחובר לנתב ישירות ייהנה משירותי אינטרנט גם במקרה של נפילת הנתב, ובמקרה הזה המודם הפנימי יתפקד כגיבוי ותוכלו להמשיך לקבל מידע אבטחתי חשוב או להשתמש במגוון המכשירים שלכם ברשת

 

איך עובד כבל הרשת

הכבל המומלץ שמשתמשים בו כיום נקרא RJ-45 והוא מורכב משמונה גידים פנימיים בצבעים שונים. כאשר המהירות המבוקשת נמוכה, ייתכן והכבל ישתמש רק בארבעה גידים ובשאר ישתמש לגיבוי, אך במהירויות גבוהות הוא ישתמש בכל שמונת הגידים לביצועים מיטביים. לכבל זה גרסאות שונות כגון CAT7, CAT6, CAT5e ועוד. ההבדל ביניהם בדרך כלל מתאפיין במהירות ובאופן השימוש.

 

לסיכום

במדריך זה ראינו שהיתרונות והחשיבות של הכבל הפיזי עוד לא נעלמו מהעולם, להיפך. ככל שהתשתיות מתקדמות ומאפשרות חיבורים יותר מהירים, כך יתרונות החיבור הפיזי מתעצמות ומאפשרות לנו מהירויות שישאירו אתכם פעורי פה ומשתהים, איך החיבור הפיזי כל כך מהיר.

כבל תקשורת

באותו נושא