חיפוש

כיצד יודעים האם יש נזילה סמויה בבית?

נזילה סמויה יכולה להיות צרה צרורה. מעבר למחיר הכלכלי של החלפת או תיקון הצנרת הפגומה (וכל מה שהנזילה פגעה בו), ישנו גם מחיר בריאותי פוטנציאלי בשל התפתחות של עובש, בקטריה ועוד. אבל איך בכלל תדעו שיש לכם נזילה סמויה בבית? ואיזה נזק היא יכולה לגרום? מהי בעצם נזילה סמויה? את התשובות לכל השאלות הללו תוכלו למצוא ממש כאן.

 

מה זה נזילה סמויה

נזילה סמויה היא כל נזילה במערכת אינסטלציה שאינה נראית לעין ללא אמצעים מיוחדים, או שאין אליה גישה נוחה. כפי שניתן להבין מהשם – קשה לזהות נזילות נסתרות. ניתן לבצע איתור נזילות מים נסתרות באמצעות כלים או טכניקות מיוחדות. לקבלת מידע נוסף על אותם הכלים והטכניקות, היכנסו לאתר stopleak.co.il.

דליפה נסתרת

מה הנזק שנזילה סמויה יכולה לגרום

נזילות סמויות עלולות לגרום נזק משמעותי למבנה ולתכולתו אם לא מטפלים בהן בזמן.  נזקי מים עלולים להחליש ולהרקיב חומרים מהם המבנה בנוי כגון קירות גבס, ריצוף ואפילו שלד הבניין. כל אלה עלולים להוביל לתיקונים יקרים או אפילו לפינוי בשל סכנה לקריסת המבנה.

בנוסף, נזילות עלולות ליצור סביבה לחה – דבר אידאלי לצמיחת עובש וטחב, העלולים לגרום לבעיות בריאותיות. נזק פוטנציאלי אחר של דליפות נסתרות של מים הוא ביזבוז כמויות משמעותיות של מים, מה שמוביל לחשבונות מים גבוהים יותר באופן משמעותי.

דליפה נסתרת

כיצד יודעים אם יש נזילה סמויה

כדי לדעת אם יש לכם נזילה סמויה, משהו צריך לעורר את חשדכם. למשל, חשבון מים יקר במיוחד או התפתחות מאסיבית של עובש הם אינדיקטורים די טובים לכך שמשהו לא טוב קורה בצנרת שלכם. אחרי שהחשד התעורר – זה הזמן לפנות לשרברב. אינסטלטור פרטי או חברת אינסטלציה המתמחה באיתור נזילות יעשו שימוש בציוד מתקדם, כמו מצלמות תרמיות, כדי לבחון את הצנרת.

 

מהיכן נזילה סמויה יכולה לנבוע

נזילה סמויה יכולה לנבוע מהצנרת התת קרקעית. נזילות בצנרת תת קרקעית עשויות להיות קשות לאיתור ולעיתים קרובות הן תעלמנה מעיניכם – עד שיגרם נזק משמעותי. נזילות סמויות יכולות לנבוע גם מצנרת המותקנת בתוך קירות, רצפות או תקרות. כשיש נזילה סמויה במעטפת הבית, נבחין בה הודות לצמיחת עובש. אם הקיר, הרצפה או התקרה הם משותפים – כדאי לבדוק למי שייכת הנזילה.

נזילות סמויות יכולות להיווצר גם בשירותים. דליפות בשירותים יכולות להתרחש במיכל, במושב או בקו האספקה, ויכולות להיות קשות לזיהוי ללא כלים מיוחדים. כמובן שניתן למצוא נזילות סמויות הנובעות ממקלחות. הללו עלולות לבזבז כמויות משמעותיות של מים, משום שאנחנו עושים שימוש יומיומי במקלחת.

 

סיכום

לסיכום, חשוב לטפל בהקדם בנזילה סמויה כדי למזער את הסיכון לנזק ולמנוע עלויות נוספות וסכנות בריאותיות. אם אתם חושדים שיש לכם נזילת סמויה, אתם חייבים לפנות לאינסטלטור או חֵברה מומחים על מנת לאבחן ולתקן את הבעיה.

דְלִיפָה

באותו נושא
אדריכלות ירוקה
2 פרמטרים לבנייה ירוקה

בנייה ירוקה הפכה להיות שם דבר בשנים האחרונות. נדמה כי יותר ויותר קבלנים מעדיפים לבצע בנייה באמצעות הליך שכזה. בשורות הבאות נציין בפניכם את כל

קרא עוד »