חיפוש

כיצד להתכונן לאישום הפלילי שלך?

אם אתם עומדים לקראת הליך פלילי נגדכם או שהינכם הייתם רוצים להשכיל ולדעת כיצד להתכונן לאישור פלילי הגעתם למקום הנכון.

מצב בו אתם עומדים בפני אישום פלילי הוא מורכב ויכול להיות קריטי מאוד לחייכם, כיוצא בזאת גם מלחיץ מאוד. אם תימצאו אשמים, העונש עלול להיות חמור כאשר גם עתידכם יושפע מכך בחיפוש עבודות וכדומה. ובכן, בין אם אתם באמת נמצאים לקראת אישום פלילי או רק רוצים לדעת מה לעשות במצב זה ליתר ביטחון, לפניכם הדרכים להתכונן לאישום הפלילי שלכם.

 

מספר טיפים

לפני אישום פלילי, ישנם מספר דברים שכדאי לדעת ולקחת בחשבון. בזמן התהליך יש להיזהר מטעויות אשר יחמירו את המצב, כל טעות עלולה להשפיע עליכם מאוד במספר תחומים – טעות יכולה לעלות לכם בכניסה לכלא (או הוספת זמן), עונש כספי (או תופסת לכמות), עבודות שירות ועוד. לכן, יש דברים שכדאי לשים אליהם לב.

 

זכות השתיקה

בתחילת התהליך אמורים ליידע אתכם בזכות השתיקה, כלומר שאינכם מחויבים לדבר ושכל דבר אשר תוציאו מהפה יוכל להיות משומש כנגדכם. אמנם בסיטואציות מסוימות אתם תרצו לדבר ולהסביר את עצמכם אך מומלץ לנצל את זכות השתיקה, ולדבר רק דרך עורך הדין או לפחות להתייעץ עימו לפני כל דבר שברצונכם לומר בחקירה. טיפ זה חשוב כיוון שרובנו לא מספיק מבינים בחוק ובנוסף קשה שלא להיסחף עם הרגש ולהגיד דברים שאינכם באמת רוצים שיישמעו.

 

שכירת שירותי עורך דין

מקצוע עריכת הדין קיים בדיוק למצבים אלו – לעזור לנו להתמודד עם החוק ולנצל את כל זכויותינו מבלי להיפגע בדרך. רובנו לא מבינים ברזי החוק, לא יודעים כיצד להתנהג בחקירות משטרתיות וגם לא מול שופט בית משפט. על מנת להיות מתודרכים לאורך כל הדרך, לקבל עצות, סיוע ואף להיות מיוצגים על ידי אדם שמתעסק בעניינים אלו למחייתו אתם חייבים לשכור את שירותיו של עורך טוב ומקצועי.

 

מתי ניתן לבטל כתב אישום

לפעמים ניתן פשוט לבטל את כתב האישום. כדאי לעקוב אחר ההליך (אשר אמור להיות שקוף) ולחפש טעויות שנעשו על ידי הפרקליטות או המשטרה. למשל – אם הוגש כתב אישום ללא שימוע פלילי  לפני ההגשה, אולי זו היא טעות של הפרקליטות ויהיה ניתן לבטל את כתב האישום.

 

הכנה לחקירה משטרתית

ראשית, מומלץ בחום לדעת מראש בדיוק מה החשדות המופנות אליכם עוד לפני החקירה עצמה. כמובן שכדאי להתכונן עם עורך הדין שלכם או עורך דין כלשהו שמזדמן לכם על מנת לקבל תדרוך, הכנה לקראת אותה חקירה. כך תוכלו לדעת מראש מה לא לומר, על מה כן להתעכב, ממה להיזהר ובכללי לקבל מספר טיפים מאיש מקצוע.

 

לסיכום

לסיכום, ישנם הרבה דרכים להתכונן לאישום פלילי. חשוב להיות מצוידים בעורך דין טוב ומקצועי, לשמור על זכות השתיקה ברוב המקרים ולהתכונן לכל חקירה או אירוע שקשור בהליך.

 

עורך דין

באותו נושא