חיפוש

נזקי הטבע – כיצד גופים ממשלתיים מתמודדים עם נזקי החורף

נזקי החורף אינם מסתכמים בהצפות, או רטיבות. הם נפרשים על פני מגוון רחב של נזקים וסוגים שונים של הרס – החל בעמודי חשמל ועצים שקורסים בגלל הרוח וכלה בהצטברות מים על גגות ואף מחיקה של מתקני חוף שונים בגלל סופות בים.

כיצד הרשויות מתמודדות עם נזקים אלה? מה הן עושות כדי למנוע את הנזקים וכיצד הן מטפלות בתיקונים לאחר הנזק?

 

נזקים נרחבים ומגוונים

נזקי החורף פוגעים בתחומי חיים רבים הרבה יותר ממה שניתן לתאר. כדי להבין את הנזקים במלואם, צריך להבין כיצד פועלות הרשויות, לצד גופים ממשלתיים, כדי לצמצם את הנזקים האפשריים ודי לתקן את אלה שכבר נגמרו. את ההיערכות לקראת נזקי החורף, מבצעים לפי חלוקה לתחומי אחריות שונים:

 

מחלקות הפיתוח והתשתיות

הצפות בכבישים וברחובות הן, למרבה הצער, מראה נפוץ בישראל בחור]יפ גשומים. אגפי התשתיות של הרשויות המקומיות והממשלתיות, מטפלים בתיקון הבורות בכבישים – אלה שנוצרו בעקבות הגשם החזק.

בנוסף, זהו האגף האחראי גם על תחזוקת תעלות הניקוז לפני החורף, הוספת מערכות ניקוז חדשות ומתן מענה לאזורים שסבלו במיוחד בשנים קודמות מנזקי המים.

 

לוגיסטיקה

מחלקות שונות ברשויות המקומיות והציבוריות, אחראיות על תשתיות נוספות כמו מערכות ניקוז עירוניות ולאומיות, ביניהם מרזבים, תעלות, איטם גגות מוסדות חינוך ועוד.

כל הפעולות האלה מסייעות גם הן, בבוא הצורך, להתמודד עם נזקי המים והגשמים.

 

מחלקות גינון וסביבה

עבודות הכנה רבות לקראת החורף נעשות בעיקר ברמה המוניציפלית, על ידי הרשויות המקומיות, ביניהן ביצוע עבודות גיזום עצים ודילול ענפים, כדי למנוע קריסה של עצים וחלקי עצים, אשר עשויה לפגוע בתשתיות חשמל ותקשורת בין היתר. את העבודות האלה נהוג לבצע בעזרת במות הרמה, אשר ניתן לשכור או לרכוש בחברות מתמחות, כמו חברת במות הרמה ליפטר, המספרת סוגים שונים של במות הרמה לסוגים שונים של עבודות בגובה.

 

גם אגפי התנועה והשיטור העירוני נעזרים במתקני הרמה מתאימים, כאשר הם מבצעים עבודות תחזוקת רמזורים, תמרורים ועמודי קרנות הרחוב, כדי להיערך למצב חירום.

למעשה, במות הרמה משמשות גם את חברת החשמל, בביצוע עבודות תחזוקה והיערכות לקראת החורף, כמו גם תיקון עמודי חשמל, קווי מתח גבוה ועוד. כל עבודה מצריכה הגעה לנקודת עבודה בגובה – מבצעת ביעילות רבה יותר עם במות הרמה שונות.

 

למרבה הצער, גם שירותי הרווחה העירוניים והלאומיים צריכים להיערך לקראת החורף, כדי לתת מענה למשפחות רבות במצוקה, אשר אין להן את היכולת להתמודד עם הקשיים שמביא איתו החורף.

 

לסיכום

כפי שניתן לראות, היערכות לקראת נזקי החורף, כמו גם טיפול בנזקים לאחר מעשה, מצריכים שיתוף פעולה נרחב בין רשויות שונות, אגפים ומחלקות, שתפקידן לשרת את הציבור ולוודא שהחורף הבא יהיה יותר בטוח, יותר נעים ויותר קל – לכולם.

נזקי הטבע כיצד גופים ממשלתיים מתמודדים עם נזקי החורף

באותו נושא