חיפוש

כיצד מתקינים חימום תת רצפתי?

אומנם ישראל היא לא המדינה הכי קרה באירופה, אך בימי חורף סוערים ובמספר אזורים בארץ אי אפשר להסתדר בלי חימום איכותי שמסייע נגד הקור. פרט לחימום של מערכת מיזוג האוויר הביתית, לא מעט אנשים עוברים היום גם לחימום של הרצפה, שמתבצע על ידי התקנת מערכת ייעודית. כך מתקינים מערכת לחימום תת רצפתי.

 

חימום הרצפה

אחת הדרכים לחמם את הבית בימים קרים היא באמצעות חימום תת רצפתי כפי שמציעים אצל א.א בנית. חימום זה, כפי שאפשר להבין מהשם שלו, הוא חימום שהמקור שלו הוא מתחת לרצפה.

באמצעות מערכת שמחממת, באמצעות תנורי הסקה או גז מים שנמצאים מתחת לרצפה בצנרת, אפשר להרגיש את החום גם במגע עם הריצפה עצמה. החום אינו שורף או כואב, אלא חימום שנעים לגוף ומסייע בהתחממות במהלך החורף. ניתן לשלוט בעוצמת החימום ובזמנים בהם תעבוד המערכת.

חימום תת - רצפתי

חשיבות מקצועיות ההתקנה

חשוב מאוד לבצע התקנה של חימום תת רצפתי בצורה מקצועית. בסופו של דבר, מדובר על מערכת מורכבת יחסית לכל דבר ועניין. היא כוללת גם שימוש במים, שאמורים להיות הגורם שמפיץ את החום לרצפה, וגם בגז או בתנורים מיוחדים שמחממים את המים. התקנה שאינה מקצועית יכולה לא רק לפגוע ברצפה עצמה ובמבנה, אלא גם לסכן את ביטחון הדיירים.

 

כיצד זה מתבצע?

ההתקנה מתבצעת במספר שלבים. ראשית, המתקינים יבחרו את המיקום בו הם ימקמו את הצנרת שתוביל את המים. לאחר בחירת המיקום והסרת הרצפות, כאשר ניתן יהיה למקם את הצנרת, היא תמוקם יחד עם מקור החימום שלה. כמו כן, יותקן חומר מבודד. החומר המבודד אמור לסייע לשמירת החום מתחת לרצפות, בצורה שתהיה אידיאלית למערכת שכזאת.

 

חימום חללים בצורה נפרדת

כל בית מורכב ממספר חדרים. סלון, מטבח, חדרי שינה לילדים וחדר שינה להורים. אם אתם מתכננים התקנה של מערכת חימום תת רצפתי בבית שלכם, שימו לב שהמערכת מותקנת בצורה שתאפשר לכם חימום חללים בצורה נפרדת, ולא בצורה שתחייב אתכם לחמם את כל הבית במקרה שאתם רוצים להפעיל אותה ולחמם אזור מסוים.

חימום תת - רצפתי

חם גם אחרי כיבוי

למערכת החימום התת רצפתי יש מספר יתרונות. אחד היתרונות המשמעותיים של מערכת זו היא היכולת שלה להיות אפקטיבית גם אחרי שמכבים אותה. באמצעות החומרים המבודדים החום נשאר גם אחרי הכיבוי, כך שלא צריך להדליק אותה למשך שעות.

 

בידוד איכותי

ככל שהחומרים המבודדים איכותיים יותר, כך המערכת שלכם תוכל לפעול בצורה אידיאלית יותר מתחת לרצפה שלכם. בידוד מוקצף גמיש שעשוי מאלומיניום ובידוד קלימה-בול הם דוגמאות לשני חומרים בידוד איכותיים.

 

בלי ייבוש

במקרים רבים חום מתקשר עם ייבוש. החום שנוצר כתוצאה ממערכת החימום התת רצפתי הוא לא חום מייבש. חום זה מאפשר חימום נעים לגוף, מבלי שהאוויר מתייבש ונהיה פחות לח בצורה משמעותית.

חימום תת - רצפתי

באותו נושא
שירותי SEO
יהונתן כהן הוא המפקח

בתור בעלי עסקים או מנהלי חברות, לעיתים אנחנו עלולים להרגיש שהעסק שלנו לא נמצא במקום שבו היינו רוצים לראות אותו. אחת הסיבות המרכזיות לזה היא

קרא עוד »
איש תחזוקה
3 שירותים שמציע אדריכל

  אנו רואים את השמות של האדריכלים חתומים בכניסה לבניינים ועל שלטים גדולים שמוצבים לצד מבנים בבנייה, אבל לא תמיד אנחנו מבינים מה עושה אדריכל

קרא עוד »