חיפוש

כיצד ניתן להתגבר על פחד מנהיגה?

אחת ההשלכות שלא כול כך מדוברות מאנשים אשר עוברים תאונות דרכים, גם אם הן קלות מאוד, הוא פחד מנהיגה שיש לנהגים אשר חוו זאת. מדובר בפחד לגיטימי לגמרי שכן לאחר שאתה עובר איזה שהיא תאונה אתה מבין שנהיגה יכולה להיות דבר די מסוכן סך הכול, ואם קשה לך לשחרר את המחשבה הזאת, סביר כי גם יהיה לך קשה לחזור לנהוג. אך למזלך אתה לא לבד, הנה כמה דברים שתוכל לנסות ליישם אם יש לך פחד מנהיגה.

 

פחד מנהיגה

פחד מנהיגה יכול להיגרם כתוצאה מכול מיני נסיבות אשר מביאות לכך שאנשים כבר לא רוצים לנהוג.

  • אחריות – לעיתים, כאשר "נופלת" עלינו ההבנה שיש לנו אחריות רבה בתור נהגים כביש, האחריות הזאת משתקת אותנו וגורמת לנו לרצות פשוט לא לנהוג.
  • תאונות קלות – כאשר אנשים מבצעים תאונות קלות אשר אפילו מותירות אותם בלי פגע, זה לעיתים גורם להם להבין שהם לא בהכרח מוגנים בתוך הרכב וליצור פחד מנהיגה.
  • תאונות של אחרים – תאונות קטלניות ששומעים עליהן בחדשות, או חס וחלילה של קרובים, גם כן יכולות ליצור פחד מנהיגה.

 

כולם עושים את זה וכול הזמן

כנראה שכול עורך דין תאונות דרכים שעוסק בתחום שנים רבות מבין את הסכנות האמתיות שיש בכביש וכמה בקלות הן יכולות להתממש, אך עדיין עורכי דין המתעסקים בתאונות דרכים עולים על ההגה וממשיכים לנהוג. איך הם עושים זאת? באופן כללי חשוב לזכור כי אנשים רבים נוהגים כול הזמן ולא קורה להם כלום. בסופו של דבר, אם אתה נהג זהיר ונוהג על פי כללי הדרך, הסיכוי שתהיה מעורב בתאונת דרכים קטן ואתה יותר נשמר.

 

התחלה איטית

כמו בכול דבר שחוזרים לעשות בחיים אחרי הפסקה ארוכה, כדאי להתחיל על פי שלבים את החזרה לכביש. התחילו מלנסוע באוטו עם מישהו שאתם מרגישים איתו בנוח. שימו לב איך הוא נוהג והיווכחו שאמנם היציאה לכביש מסכנת חיים, אך היא גם יכולה להיות די כיפית ונעימה כאשר עושים את זה עם מישהו שאתם אוהבים ומרגישים איתו בטוחים. לאחר מכן, החליפו תפקידים והתנסו שוב בנהיגה, כדאי להתחיל קודם בנהיגה בתוך העיר במהירות נמוכה ולאחר מכן, לצאת לכבישים מהירים בינעירוניים.

 

דברו את זה

כנראה שחשוב לא פחות מממש לחזור לכביש, חשוב לדבר את הפחד ולדבר על הפחד עם אנשים שקרובים אליכם על מנת להיווכח שהרבה אנשים מרגישים דברים דומים או הרגישו דברים דומים והתגברו עליהם. בדרך כלל תאונות או דברים שקורים מערערים את תחושת הביטחון של אנשים בכביש, אך כן חשוב להתגבר על זה על מנת לקבל שוב עצמאות בנהיגה ולא להסתמך רק על תחבורה ציבורית ועל טרמפים. שתפו את הקרובים אליכם.

עורך דין תאונות דרכים

באותו נושא