חיפוש

מה עדיף – כיריים חשמליות או אינדוקציה

כיריים חשמליות שונות מכיריים אינדוקציה הן מבחינת העיצוב והן מבחינת המחיר.

כשקונים מטבח חדש או מחליפים את הכיריים צריכים לבחור בכיריים שיענו על הצרכים שלכם.

אם כן מה עדיף חשמלי או אינדוקציה? על כך במאמר הבא.

 

מהן כיריים חשמליות?

כיריים חשמליות הן כיריים שמייצרות חום באמצעות זרם חשמלי המחובר לחשמל תלת פאזי. לכיריים אלו יש גוף חימום הנמצא מתחת למשטח קרמי שנראה יוקרתי למדי. הן נחשבות ליותר פרקטיות וליותר אסתטיות מכיריים גז בעלות המבערים. המשטח הקרמי הנפוץ ביותר בכיריים החשמליות עשוי מזכוכית שמעניקה להם מראה אלגנטי המתאים למטבחים מודרניים או כפריים כאחד. ניתן למקם את הכיריים על השיש כחלק ממשטח העבודה במטבח. מטבחים הכוללים אי למטבח הם אידיאלים לכיריים חשמליות על מנת שהסועדים יהיו שותפים לחוויית הבישול.

 

מהן כיריים אינדוקציה?

בניגוד לכיריים חשמליות, כיריים אינדוקציה לא מייצרות חום אלא גורמות לסירים לייצר חום על ידי העברת חשמל בשדה מגנטי. בצורה כזו הכיריים אינן מתחממות למעט הסיר הספציפי שמקבל חום. כאשר מורידים את הסיר מהכיריים הן יפסיקו לחמם באופן אוטומטי. לפיכך, כיריים אינדוקציה הן יותר משוכללות מכיריים חשמליות. ניתן להתקין כיריים אינדוקציה בבתים עם מטבחים מעוצבים מכל הסוגים ומכל הסגנונות כחלק מאי או כחלק ממשטח העבודה. מבחינה פרקטית הן נוחות יותר ומכילות לוח בקרה באמצעותו ניתן לשלוט בעוצמת החום. כלומר, אפשר לתכנת את הלוח כך שלאחר הרתיחה של התבשיל החום יעבור באופן אוטומטי לאש קטנה לפרק זמן מסוים על פי הצרכים, או לתכנת את זמן הפסקת הבישול. באופן כזה גם אם שוכחים לכבות את הכיריים הן ייכבו לבד. בכיריים חשמליות יש לתפעל צרכים אלו באופן ידני. גם מבחינה בטיחותית הן יעילות יותר בעיקר כשיש ילדים בבית. כאשר ילד נוגע בכיריים אין לחשוש מכוויות כי האזור שעליו לא מונח הסיר נותר קר. בשני המקרים, בין אם מדובר בכיריים חשמליות ובין אם מדובר בכיריים אינדוקציה, הן עולות פי כמה מונים על כיריים העובדות על גז, קלות לניקוי ובטיחותיות יותר.

 

מה עדיף כיריים חשמליות או אינדוקציה?

מבחינת טכנולוגיה מתקדמת, נוחות ויעילות כמובן שכיריים אינדוקציה מובילות על כיריים חשמליות. ביחד עם זאת המחיר שלהן יקר הרבה יותר. לפני שמחליטים מה עדיף חשוב אף לדעת שיש להוציא עלויות כספיות גם על כלי בישול בעלי סימון של אינדוקציה מכיוון שכלים מאלומיניום ונירוסטה אינם מותאמים להם. כלי בישול של אינדוקציה צריכים להיות עם תחתית מגנטית ושטוחה בקוטר הספציפי המותאם לכיריים על מנת לקבל את החום המתבקש. לעומתן, כיריים חשמליות לא צריכות כלי בישול מיוחדים וניתן להשתמש בסירים ומחבתות סטנדרטיים. לסיכום, יש לעשות את הבחירה בין כיריים אינדוקציה לכיריים חשמליות על פי הצרכים שלכם ועל פי התקציב.

לפרטים נוספים פנו למקצוענים חברת מטבחי דניאל.

 

כיסאות בר

באותו נושא