חיפוש

איטלקית או יפנית? כך תעצבו את גינת החלומות

עיצוב ותכנון גינות הוא תחום מרתק ומלא בהבעה אישית, אך גם במחשבה ותכנון מדוקדק של כל הפרטים. עיצוב גינה מוצלח יכלול בתוכו הבנה של הספייס, חיבור לאקלים שילוב אלמנטים מרעננים ומזמינים וחשיבה מחוץ לקופסא. איך ניתן לבור בין הסגנונות? ומה חשוב לזכור כשמתכננים גינה? כל התשובות ממש כאן.

 

גינה בסגנון איטלקי

רוצים להכניס את התחושה הים תיכונית החגיגית אל החצר הפרטית שלכם? עיצוב בסגנון איטלקי יהיה הפתרון עבורכם. הסגנון האיטלקי הים תיכוני משלב בתוכו את האלמנטים הבאים:

  • דשא סינטטי – חסכוני במים
  • המון צבעים ומגוון צמחייה צבעונית
  • הצללה – עבור החום הישראלי היוקד
  • מקור מים בתור הסנטר פיס – מזרקה, בריכת נוי או אפילו בריכת שחייה, בהתאם למקום

לעצב את הגינה

גינה בסגנון יפני

מחפשים להוסיף קצת רוגע לחיים העמוסים והלחוצים שלכם? גינה בסגנון יפני היא הבחירה המושלמת. הסגנון היפני ידוע בהיותו עדין ומתוקתק, עגלגל ואסתטי. בכדי לתת לגינה שלכם את התחושה המרגיעה של גן יפני קטן, שלבו את האלמנטים הבאים:

  • חיפוי קרקע
  • סלעים מיוחדים
  • עצים, בעיקר קטנים
  • בריכות נוי, אולי עם דגים
  • שבילי גישה מיוחדים שיקיפו את הגינה
  • פריחה נעימה לעין, סידור ערוגות אסתטי

 

איך לעצב את הגינה נכון?

אז אחרי ההחלטה האם ללכת על הרוגע היפני או הצבעוניות האיטלקית, הגעתם לשלב התכנון והעיצוב. איך עושים זאת חכם?

 

תכננו סביב הצרכים שלכם

כמה גדולה המשפחה שלכם? האם אתם אוהבים להשתזף בשמש? או דווקא נהנים מספר טוב בצל? מה לגבי שחייה – יש לכם מקום או תקציב עבור בריכת שחייה? האם אתם או הילדים תשתמשו בה אם היא תעמוד לרשותכם? יהיה לכם את הפנאי לנקות ולתחזק אותה? חשוב שתהיו כנים עם עצמכם לגבי מהם הצרכים שלכם ואיך הגינה יכולה לספק אותם.

לעצב את הגינה

הישארו אותנטיים לעצמכם

עם כמה שזה מפתה, אל תיפלו לטרנדים החולפים שמתנוססים על מגזיני העיצוב ובתי הסלבס. כשאתם מתכננים גינה לבית הפרטי שלכם שתשמש אתכם למשך שנים רבות, תהיה המקום בו תארחו משפחה ותחגגו אירועים משמחים – חשוב שהיא תשקף את מי שאתם, ותהיה מתאימה בסגנונה לשאר הבית כדי להבטיח הרמוניה עיצובית בין הפנים אל החוץ.

 

תכננו בצורה פרקטית

חשוב להבין כי כל גינה פרטית תראה אחרת, גם אם יונחו בה אותם אלמנטים עיצוביים. הגודל שלה משנה, הצורה, האם היא פונה צפונה או דרומה, האם היא קרובה לכביש או לרחוב שקט. חשבו טוב טוב על הצרכים שלכם אך גם על מה אפשרי לבצע, באופן פרקטי ומציאותי.

 

לסיכום

בתהליך תכנון ועיצוב הגינה הפרטית שלכם יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים – לאיזה סגנון אתם מתחברים? מהם צרכי המשפחה שלכם וכמה תשתמשו באלמנטים השונים שתביאו לתוך המרחב? מה מציאותי ופרקטי מבחינת גודל הגינה והתקציב שלכם? היו מחושבים ותכננו נכון, ותוכלו ליהנות מגן עדן פרטי משלכם.

לעצב את הגינה

באותו נושא
סלון מעוצב
טיפים לעיצוב פנים לסלון

עיצוב הסלון עשויה להיות מטלה מורכבת עבור אנשים רבים. שכן, אף אחד מאתנו לא למד עיצוב במהלך הלימודים בבית הספר או בתיכון. מדובר במידע שנרכש

קרא עוד »
חלון פתוח
מהו חלון באוהאוס

באוהאוס הוא סגנון אדריכלי ועיצובי המתאפיין בפשטות, קווים ישרים ונקיים. הבאוהאוס היה סגנון העיצוב השולט ברחבי העולם משנות ה- 30 ועד שנות ה – 60

קרא עוד »