חיפוש

כך תשקיעו את הכסף שלכם בצורה נכונה – דברים שכדאי לדעת על קרן השתלמות

בעולם בו אנו חיים היום קיימים אפיקי חסכונות רבים אשר יכולים לעזור לנו לחסוך הרבה מאוד כסף מבלי לעשות הרבה מאמץ. אותם אפיקי חסכונות מרובים ומשתנים, ובכדי להצליח להרוויח כמה שיותר כסף יש להבין מהו אפיק החיסכון הנכון ביותר עבורכם. אחד מאפיקי החסכונות הקיימים הוא קרן השתלמות.

אז מהי בכלל קרן השתלמות? מה חשוב שתדעו על קרן השתלמות לפני שאתם בוחרים להשתמש בה? ומהם היתרונות החשובים הקיימים בה?

 

קרן השתלמות – אפיק חסכון לפרקי זמן בינוניים

קרן השתלמות היא בעצם אחד מסוגי אפיקי החסכונות הקיימים במדינת ישראל. המטרה של אפיק חסכון מסוג זה היא לעזור כמה שניתן למשתמש בו להרוויח כמה שיותר כסף בפרק זמן בינוני מבלי לבזבז אותו תוך זמן קצר. בעצם, קרן השתלמות היא מעין קופת חסכון המאפשרת לשכירים לחסוך כסף במשך לפחות שש שנים ממועד ההפקדה הראשון.

קרן השתלמות בעצם לוקחת אחוז מסוים מהשכר שאתם מקבלים ומפקידה אותו לקופה מיוחדת. את אותה הקופה ניתן יהיה לפתוח מתי שתרצו אך משתלם במיוחד לפתוח אותה לפחות לאחר שש שנים. זאת מכיוון שלאחר שש שנים הפותח את הקופה יהיה פטור ממס ואף יוכל להגדיל יותר את החסכון בקופה שלו.

יש להבין כי אומנם המטרה המרכזית של קרן השתלמות היא לחסוך לעובד כסף לטווח ארוך בכדי שיוכל לקחת אותו ללמוד ולהעשיר את הידע שלו, כלומר לעבור השתלמויות. אך אף אחד לא מפקח על השימוש בכסף הזה ולכן אתם רשאים לעשות בו מה שתרצו.

 

מה חשוב שתדעו על קרנות השתלמות

  1. הפרשות לקרן ישתלמות ייעשו רק על ידי המעסיק – חשוב להבין כי היחיד שרשאי להפקיד לכם כסף לקרן ההשתלמות הוא המעסיק. לעיתים פתיחת קרן השתלמות אינה כלולה בתנאי העבודה והמעסיק רשאי לבחור שלא להפקיד לכם כסף לקרן ההשתלמות. בנוסף לכך, המעסיק לרוב יפקיד לכם לקרן ההשתלמות לפחות 2.5% מהמשכורת על חשבון העובד ועד כ 7.5% על חשבון המעסיק.

 

יש לציין כי עצמאיים יכולים להפקיד כל סכום שיהיה 4.5% מהכנסתם וגם כך יוכלו לזכות בהטבות מס שונות.

 

  1. תשואה וסיכון בהשקעה – חשוב להבין כי בפתיחת קרן ההשתלמות אתם בוחרים מסלול השקעה כלשהו שאליו תתנו את הכסף שלכם. מומלץ פעם בכמה זמן לבדוק את מצב התשואות שלכם בקופה כיוון שלעיתים במסלול בסיכונים שונים עלולים להרוויח פחות כסף מהמצופה. תוכלו לבחור זאת גם אצל בית השקעות אלטשולר שחם .

 

  1. בחירת הגוף המנהל בקפידה – שימו לב לבחור גוף מנהל לקרנות ההשתלמות שלכם שיידע להשקיע את הכסף שלכם בחוכמה. תוכלו לדעת זאת באמצעות ניסיון, מספר הבוחרים בגוף זה והן באמצעות קריאה ומחקר על הגוף בו אתם בוחרים. דוגמא לקרן השתלמות אמינה היא קרן השתלמות אלטשולר שחם .

 

חשוב לזכור כי קרן ההשתלמות נועדה עבורכם

קרן ההשתלמות היא גוף שנועד להרוויח ולחסוך עבורכם כמה שיותר כסף, לכן יש להבין כי אתם רשאים לבחור את מסלולי ההשקעות שלכם ואת מידת הסיכון שבה אתם רוצים לשים את הכסף שלכם. בהצלחה!

באותו נושא
ביטול מזונות
האם ניתן לבטל מזונות?

עסק הגירושין הוא נושא רגיש ולא נעים, איתו מגיע גם נושא המזונות שעלול להוביל לקונפליקטים, לסכסוך ולחוסר נוחות. הנה כמה דברים שחשוב לדעת על דמי

קרא עוד »