חיפוש

כללים לכתיבת סמינריון במשפטים

עבודה סמינריונית במשפטים, היא עבודה ארוכה ולא פשוטה, כמו כל עבודה מסוג זה.

עבודת סמינריון במשפטים היא בעצם מטלת מחקר אקדמי, שתכליתה היא חקר, וניתוח לעומק של החומר הנלמד, תוך מתן תשובה לשאלת החקר, אשר בה מתמקדת העבודה.

סטודנטים רבים חוששים מכתיבת עבודות אלה, בשל הקושי הרב הכרוך בהן.

על מנת לסייע לכם לצלוח את אבן הדרך הזו בדרך לתואר שלכם, ערכנו עבורכם רשימת כללים לכתיבת סמינריון במשפטים.

 

בחירת הנושא

בחירת הנושא היא הדבר החשוב ביותר, משום שהנושא שתבחרו יהיה הנושא עליו תכתבו את העבודה שלכם. ראשית, עליכם לבחור בנושא שמעניין אתכם. עבודת סמינריון היא עבודה קשה, ארוכה ומאתגרת, ולכן המוטיבציה שלכם לחקור וללמוד את הנושא שבחרתם היא קריטית להצלחתכם. בנוסף, נסו להשאיר חותם. כלומר, אל תבחרו בנושא גנרי, אלא בנושא מיוחד, שקרוב אליכם באופן אישי.

 

ניסוח שאלת מחקר

ניסוח שאלת המחקר היא בעצם מיקוד הנושא הכללי שבחרתם להיבט הספציפי שאותו תחקרו. שאלת המחקר שלכם תהווה את התשתית לעבודה כולה, ועל כן יש להשקיע בה מחשבה. השאלה צריכה להיות מנוסחת באופן חד וברור, כזה שלא משאיר מקום לשאלות נוספות, ומבהיר בצורה חד משמעית במה תעסוק העבודה. עליכם לבחור בשאלה מקורית, שתפתח אופקים חדשים לקוראים של העבודה.

 

ניסוח השערת החקר

התשובה שתנסו לתת לשאלת החקר שלכם תמיד תנהל סוג מסוים של יחסים עם השערת החקר שלכם. כלומר, התשובה שלכם לשאלת החקר תכלול את השערת החקר, ותתייחס אליה. יחסים אלה יכולים להיות יחסים של ניגוד, התאמה, וכו'. יש לזכור שהשערת המחקר שלכם צריכה להיות מבוססת כראוי, ומעניינת, אך היא לא חייבת להיות נכונה. אחרי הכל, מדובר בהשערה בלבד.

 

שימו לב לדרישות המנחה

לכל מנחה יש רשימת דרישות והנחיות, דגשים שהוא רוצה שאתם, הסטודנטים, תיישמו בעבודות שלכם. בשל העובדה שהמנחה הוא זה שקובע את הציון שלכם, יש לתת משקל רב, ותשומת לב מרבית להנחיות שיתן לכם המנחה.

 

מקורות

כאמור, עבודת סמינריון היא עבודת מחקר אקדמית. מסיבה זו, מן הראוי שעבודה כזאת תהיה מבוססת בצורה ראויה, ותעשה שימוש במקורות מהימנים רבים. במילים אחרות, ודאו שהעבודה שלכם אכן מביאה מידע ממקורות ספרותיים איכותיים, ושניתנת אסמכתא מתוך הספרות המקצועית לכל דבר ודבר. עוד בהקשר של מקורות, כתיבת רשימת מקורות. ישנן דרישות רבות, כללים וחוקים לכתיבת רשימת מקורות, ועליכם להקפיד עליהם. זוהי נקודה שסטודנטים רבים מאבדים בה נקודות, ולכן השתדלו להימנע מכך.

 

סיכום

כתיבת עבודה סמינריונית היא עבודה שאינה פשוטה כלל. זו עבודה שהכתיבה שלה לוקחת זמן רב, והיא מתישה מאוד. עם זאת, אם תקפידו על הכללים, ותבחרו בנושא שמעניין אתכם, תוך ניסוח שאלות והשערות חדות וברורות, תוכלו להצליח בה. כמו כן, יש להקפיד על רשימת מקורות איכותית, תוך הקפדה על כל כללי הכתיבה, ובמיוחד על ההנחיות והדגשים של המנחה. יחד עם זאת, לא כל הסטונדטים מסוגלים להשקיע את הזמן והמאמץ הנדרשים לכתיבת עבודה מסוג זה. אם הנכם נכללים בקבוצה זו, תוכלו לפנות לשירות כתיבת סמינריון בתשלום.

 

דף ועט

באותו נושא