חיפוש

כל העולם במה

עולם האירועים הוא אחד הענפים הקשוחים והעמוסים בישראל.

כדי להפיק אירוע יש לקחת בחשבון הרבה מאוד אלמנטים, בחלקם קבועים ובחלקם משתנים. השאלה הגדולה היא, מה הפנטזיה שלכם, כי אירועים אמורים

להגשים חלום. השכרת ציוד לאירוע היא חלק בלתי נפרד מההכנות והיא כוללת מרכיבים טכניים רבים כגון: הגברה, תאורה, שולחנות, במות, בר משקאות נייד

וגנרטור לפי הצורך.

לאחר שבחרתם את הציוד, עליכם להחליט על תוכן האירוע, ושם נמצאים אלמנטים כגון: צלמים, תקליטנים, אטרקציות ואמנים.

הפעם אני מבקש להתמקד בבחירת במה לאירוע.

 

במה – לא משחק ילדים

החלק הבסיסי והחשוב ביותר בבחירת הבמה והחברה שמתקינה אותה הוא הבטיחות. בהיסטוריה של עולם האירועים, מוכרים לצערנו לא מעט סיפורים של במות שקרסו וגרמו לנזקים ופציעות לא נעימות. לפני הכל, חשוב לדעת, שהחברה שבחרתם איננה מעלימה עין מהצורך לאישור מהנדס בטיחות לבמה שתותקן, ותדאג שמהנדס בטיחות יגיע למקום האירוע לפני תחילתו לאשר את הבמה. ישנן חברות שלחלוטין מתעלמות מהחובה הבטיחותית הזאת. כמובן שלא כל במה מחייבת אישור מהנדס בטיחות, הדבר תלוי בתוואי השטח, גובה וגודל הבמה ומה שעומד לקרות עליה.

 

במה למה

אז אחרי שהחלטתם איזה ציוד אתם צריכים, קבעתם את תכני האירוע והבנתם בדיוק כל פרמטר שאתם מעוניינים שיקרה באירוע שלכם, הגיע הזמן לבצע התאמה בין החברה שתספק לכם את הבמה, לבין ההתרחשות שתקרה עליה.

במידה והבמה מיועדת למיצג כלשהו כגון, העמדת פסלי אדם, או העמדת אלמנט ויזואלי מרשים, על הבמה להיות גבוה במיוחד, כדי שניתן יהיה לראות מכל מקום בו מתקיים האירוע את המייצג שבחרתם. במידה ומדובר בפסלי אדם, יש להתקין מדרגות בטיחותיות עליהן יטפסו וירדו השחקנים. מדובר בבמה שדורשת הגנות רבות כמו קיבוע לקרקע וקשירה אחורית לעמודים חזקים. מדובר בבמה שדורשת אישור מהנדס בטיחות ויש לקחת הוצאה זו בחשבון. במידה ומטרת הבמה היא כדי להציג עליה פסל או פסנתר כנף ליופי בלבד, היות ומדובר בפרטים כבדים, יש לבצע בדיוק את אותן ההגנות שהוזכרו קודם לכן. אין צורך במדרגות אך קיים צורך במנוף קטן שיסחוב וירים את הפריט אל הבמה. גם במקרה זה דרוש כמובן אישור מהנדס בטיחות וההוצאות בהתאם לכך.

 

במת תקליטן

במידה והחלטתם שמרכז האירוע שלכם הוא התקליטן ואתם רוצים לייצר עבורו נוכחות מיוחדת, אתם בהחלט יכולים לבנות לו במה עליה הוא יופיע. הבמה לא חייבת להיות גבוהה במיוחד, ניתן להסתפק בבמה בגובה 80 סנטימטר. במה כזאת איננה נחשבת לבמה גדולה, לא נדרשת להחזיק משקל כבד ולפיכך, על פי רוב, לא תדרשו לאישור מהנדס בטיחות.

 

במת אמן מרכזי

בשנים האחרונות התקבע מנהג בו מוזמנים לאירועים שונים אמנים מכל הסוגים, מוכרים ופחות מוכרים, לקיים הופעה במהלך האירוע.

במת מופע היא עניין מעט יותר מורכב. ברוב המקרים, האמן יעביר אליכם את רשימת הדרישות שלו ואתם תדרשו להעבירן אל חברת הבמות שבחרתם. במידה ולא מדובר באמן גדול ואין לכם רשימת דרישות, חשוב מאוד שתשאלו את האמן שבחרתם בו את השאלות הבאות: כמה אנשים מופיעים על הבמה, האם על הבמה עומד ציוד כמו:  מגברי גיטרות, מערכת תופים, סט מקלדות וכל דבר אחר שחשוב שיציין בפניכם. האם במהלך המופע, משהו מהמשתתפים עולה או יורד מהבמה ואם כן, האם הוא תמיד עולה ויורד מאותו צד של במה. לעיתים נדרשים שני גרמי מדרגות לכל צד של הבמה.

ככל שישנם יותר מרכיבים על הבמה ויותר משתתפים, נדרשת במה גדולה יותר כלומר, במה יותר חזקה, במה הדורשת אישור של מהנדס בטיחות.

במקומות רבים בארץ, בין אם אולמות אירועים ובין אם גני אירועים, קיימת במת קבע שהיא חלק בלתי נפרד מהמקום. במצב כזה, לבמה ישנם כבר כל האישורים הנדרשים ולכם נשאר רק לבקש לראותם למען הסדר הטוב ובעיקר, השקט הנפשי.

 

חברות להשכרת במות וציוד לאירועים

ענף האירועים המקומי הוא ענף מתקדם מאוד ויש בו שחקנים רבים וטובים. בין החברות הבולטות בתחום https://www.bamot4u.co.il הציוד לאירועים ניתן למצא את חברת במות הוותיקה, את חייק במות הוותיקה גם היא ולצידן חברות צעירות יותר המספקות שירות טוב למדי כדוגמת החברה של עמוס דיין, חברת מונדו במות ועוד חברות רבות. ההבדלים בין החברות הינם במחיר ובטיב השירות.

במידה ומדובר באירוע רב משתתפים ומורכב, אמליץ לכם לבחור באחת החברות הגדולות והוותיקות בתחום.

בכל מקרה שמעו להצעתי ואל תעגלו פינות בכל הקשור לבטיחות הבמה אותה אתם שוכרים ולכן, דאגו שהחברה שבחרתם פועלת לפי הספר.

 

זמר

באותו נושא