חיפוש

כל מה שחשוב לדעת על בטיחות במקומות עבודה

אם אתם שואלים את עצמכם למה צריך ציוד בטיחות בעבודה? תוכלו למצוא לכך לא מעט תשובות. שגרת העבודה באופן יומיומי חיונית לתפקוד שלנו וגם לקיום אורח חיים שהוא תקין וגם בריא. לא מעט עובדים נפגעים כתוצאה מתאונת עבודה והתאונות הללו יכולות להוביל גם לפציעות, לנכות או למוות. עבודה אמורה לשפר את איכות החיים של אותו עובד, יכולה גם להפוך ברגע לאחד מהגורמים שימנע מהעובד את איכות החיים. 

 

דרישת החוק

לפי התקנה של מוסד לבטיחות וגבות בעבודה, החובה חלה קודם כל על המעסיק זאת מכיוון שתחום העבודה הוא תחום האחריות שלו והוא זה שיהיה אחראי עם בעובדים שלו וכל מי שמועסק תחתיו. לפי חוק, המעסיק יהיה מחויב לדאוג לאמצעי בטיחות לעובדים שלו.

בהתאם לעבודה שלהם וגם בהתאם לסכנות הקשורות בעבודה שלהם ולתת להם את מלוא הידע או אמצעי הבטיחות הנדרשים להם על מנת לשמור על עצמם. אם במידה והמעסיק לא דורג לקיים תנאים אלה בעזרת יועץ בטיחות, הוא הוא יהיה חשוף לתביעת נזיקין במקרה שהתרחש אסון וגם יש מקרים שיהיה חשוף לתביעה פלילית בנושא רשלנות.

 

ציוד למיגון העובדים

ציוד למיגון עובדים הוא אחד מהדברים החשובים ביותר, במיוחד כאשר עבודה פיזית ויש להגן על האיברים שלנו. אחד מהאמצעי ההגנה החשובים ביותר היא קסדת בטיחות. קסדת בטיחות נועדה להגן על הפנים ועל הראש, כך גם כובעים ומגני פנים שמסייעים להגנה על הראש ומותאמים לשימוש בענפים שונים.

כובעי מגן יתאימו לעובדים שעובדים בעבודות פיזיות ומסוכנות כמו עובדים בגובה. כובעי חבטות יתאימו לעובדים שלא חלה עליהם חובה לחבוש קסדה אך עדיין יכולים להיפצע קלות בזמן העבודה והכובע יגן עליהם מפני שריטות ומכות קלות.

 

בטיחות וניקיון

אחד מהמקומות החשובים ביותר לשמירה על בטיחות, הוא דווקא מקום שלא קשור אל שיפוצים או אל גובה, אלא דווקא על בטחות וניקיון במעדה. גם סביבת עבודה במעבדה עלולה להיות גורם סיכון בגלל החשיפה של העובדים לחומרים שהם רעילים, גזים בלחצים גבוהים, כימיקלים, חיידקים, חומרים דליקים ועוד.

הקפדה על בטיחות וזהירות באמצעות חדר נקי היא הכרחית מאוד ויכולה למנוע המון תקלות וגם מצבים מסוכנים. לכן, שמירה על שטיחות בתוך מעבדה צריכה להיות וגם להפוך להרגל. כל מי שעובד במעבדה חייב לשמור על הבטיחות שלו וגם הבטיחות של שאר העובדים שעובדים יחד אתו.

 

לסיכום

לכל עבודה יש את הסיכונים שמאפיינים אותה וגם ובמידה ואין לאותה חברה יועץ בטיחות, מאוד חשוב להתייעץ עם איש מקצוע בתחום שידע להתאים אמצעי בטיחות ומיגון לסיכונים השונים שעלולים להיות במקום בעבודה. הציוד והמיגון יהיה חייב להתאים לתקן ישראלי וגם לתקנים מקובלים באישור של מפקד העבודה הראשי. על מנת שהציוד יגן על העובדים כראוי, עליו להיות תקין לחלוטין ומותאם לאופי העבודה והסיכונים של העובדים.

קסדת בטיחות

באותו נושא