חיפוש

כל מה שחשוב לדעת על קרן השתלמות

קרן השתלמות מהווה את אחת ההטבות המשמעותיות ביותר שעובד יכול לקבל מהמעסיק שלו. מדובר על חיסכון לטווח הבינוני, המאפשר לכל אחד לחסוך סכומי כסף נאים, שיכולים לשמש אותו לכל מטרה. קרן השתלמות יכולה להיפתח עבור שכירים ועצמאיים כאחד, אך כמובן ששכירים זוכים להטבה משמעותית, מאחר והמעסיק מפריש עבורם סכומי כסף משמעותיים, היכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים בתום תקופת החיסכון. במאמר זה נעסוק בשאלה כיצד להשוות בין קרנות ההשתלמות השונות ובניואנסים השונים שכדאי לקחת בחשבון.

 

קרן השתלמות – מה כדאי לדעת?

השוואת קרנות השתלמות חיונית במטרה לבחור את קרן ההשתלמות המושלמת ביותר עבורכם. הדבר נכון הן עבור עובדים שכירים והן עבור עצמאיים, מאחר והמטרה היא כמובן לבחור בקרן המשתלמת ביותר, שתוכל לספק לכם תשואה גבוהה ככל הניתן.תוכלו לבחור את מסלול ההשקעה המתאים ביותר עבורכם, תוך כדי התייחסות לרמת הסיכון המתאימה לכם ולפוטנציאל הרווח.

הכספים המופקדים לקרן ההשתלמות מושקעים בבורסה לטווח הבינוני, כך שתוכלו לבחור את מסלול ההשקעה הנכון ביותר עבורכם. חלק מהאנשים מעדיפים מסלול המבוסס בעיקר על מניות, בעוד שאחרים יבחרו במסלול סולידי יותר. כמובן שהתשואה תלויה ברמת הסיכון, כך שכדאי לשקול את העניין במשנה זהירות.

קרן השתלמות – מה כדאי לדעת

נקודות שחשוב לדעת לגבי קרנות השתלמות

דירוג קרנות השתלמות יכול לסייע לכם לבחור את האופציה המתאימה ביותר עבורכם, מאחר והמבחר בשוק נחשב לגבוה למדי. בחלק גדול ממקומות העבודה המעסיק מפריש על בסיס חודשי 7.5% משכר הברוטו של העובד לקרן ההשתלמות שנפתחת עבורו, בעוד שהעובד עצמו מפריש רק 2.5% משכר הברוטו שלו.

חשוב לבחור את מסלול ההשקעה שהכי מתאים לכם, במטרה ליהנות מתשואה גבוהה יחסית, מבלי לקחת סיכונים מיותרים. ישנן חברות רבות המספקות את האפשרות לפתוח קרן השתלמות, לכן חשוב להשוות ביניהן ולהבין מהי האופציה האידיאלית ביותר עבורכם. לאחר 6 שנים מרגע פתיחת הקרן היא הופכת לנזילה, כלומר העובד יכול למשוך את הכסף הנצבר בקרן לכל מטרה.

 

החשיבות של קרן השתלמות

קרן השתלמות נחשבת לפתרון חיסכון לטווח הבינוני, דבר שיכול להוות יתרון משמעותי עבור רוב האנשים. חלק גדול מהאנשים בארץ אינם מתנהלים נכון מבחינה פיננסית, לכן קרן השתלמות יכולה להוות את הפתרון המושלם בעת משבר כלכלי. הכספים המצויים בקרן יכולים לסייע לכם לכסות חובות, לממן טיפול רפואי או כמובן לשמש אתכם לצורך רכישת רכב חדש.

חשוב לציין כי מי שימשוך את הכסף מקרן ההשתלמות שלו מרגע שהיא הופכת לנזילה, יכול ליהנות מפטור מתשלום רווחי הון. מדובר על יתרון משמעותי, מאחר וכל השקעה אחרת תגרור תשלום של 25% מס רווחי הון.

 

לסיכום

קרן השתלמות מהווה את אחת ההטבות המשמעותיות ביותר עבור עובדים שכירים, מאחר והיא מספקת רווח משמעותי כבר לאחר 6 שנים. חשוב כמובן לבחור בקרן בעלת ביצועים טובים ודמי ניהול נמוכים.

כל מה שחשוב לדעת על קרן השתלמות

באותו נושא
ניתוח קטרקט
ניתוח קטרקט בלייזר

קטרקט זו מחלת עיניים נפוצה מאוד בגילאים מבוגרים. עם ההתקדמות בגיל, המנגנון השומר על כמות המים בעיניים נחלש, וכך נוצר הקטרקט הנפוץ. ישנם הליכים שונים

קרא עוד »
6 סודות מניסיונו של HR
6 סודות מניסיונו של HR

עולם משאבי האנוש (HR) גדוש באתגרים, החל מגיוס עובדים ועד ניהול קונפליקטים, שמירה על תרבות ארגונית חיובית ועוד. לאורך השנים צברתי ניסיון רב בתחום וגיליתי

קרא עוד »