חיפוש

כמה עולה צמיד טניס

אחד התכשיטים היותר מעניינים, מיוחדים ושובים את העין כבר ממבט ראשון הינו התכשיט שזכה לכינוי צמיד טניס. מדובר בצמיד מחומר יקר, בדרך כלל זהב או פלטינה, המשובץ באבנים יקרות ועשירות המשובצות בתוכו באלגנטיות. העלויות של צמיד טניס מהסוג האמור הן בדרך כלל גבוהות מאד. זאת, הן משום שבמרבית המקרים המרכיבים של צמיד כזה הם יקרים כל אחד בפני עצמו והן משום שצמיד טניס נרכש בדרך כלל ביחד עם רכישה של פריטים נוספים, כגון טבעת זהב או טבעת יהלום שגם הן יקרות מאד כשלעצמן. מה מקור השם צמיד טניס? מה כל כך מיוחד בתכשיט הזה? להלן התשובות.

צמיד טניס – מה זה בעצם

כריס אוורט היתה שחקנית טניס מצליחה, שכוכבה דרך בשנות השבעים ובתחילת שנות השמונים של המאה הקודמת. הטניסאית הזאת זכתה במספר אליפויות, והשתתפה גם במספר טורנירים לאחר שהייתה כבר מעבר לשיא המקצועי שלה. בשנת 1987, לקחה הטניסאית הזאת חלק באליפות הפתוחה של ארה"ב, תחרות המושכת אליה דרך קבע את גדולי הטניסאים וזוכה לצפיית שיא. במהלך התחרות, ביקשה אוורט מהשופט לעצור את המשחק. זאת, כיוון שצמיד היהלומים שענדה על זרועה התפרק והיהלומים היקרים התפזרו על המגרש. המשחק הופסק וכל היהלומים נמצאו והושבו לטניסאית. בעקבות התחרות התגברה מאד הדרישה לצמידי יהלום מאותו הסוג ומאז הם מכונים "צמידי טניס". מדובר בתכשיט יקר בדרך כלל, המהווה סמל יוקרה וסטאטוס לאוחזים בו.

מה מיוחד בצמיד הטניס

כאמור, צמיד הטניס הפך עם השנים לסמל יוקרה ומעמד, ונשים רבות רוכשות צמידים כאלה למרות המחיר היקר שלהם. בשנים האחרונות נוהגים היצרנים והמשווקים של תכשיטי יוקרה לשווק וריאציות שונות ומשונות של צמידי טניס. עם הצמידים כאמור ניתן למנות צמידים דקים ועדינים, המכילים מספר יהלומים איכותיים המשובצים בהם. סוג אחר של צמיד טניס הוא צמיד עבה יחסית, שבתוכו משולב מספר גדול של יהלומים איכותיים שערכם גבוה. בחלק ניכר מהמקרים נרכשים צמידי הטניס ביחד עם טבעת יהלום, במעין סט  תכשיטים איכותי ומחמיא.

חברות גדולות המשווקות תכשיטי יוקרה דרך קבע, הוסיפו זה מכבר את צמידי ה  טניס למגוון התכשיטים המשווקים על ידן. מעבר להיסטוריה של התכשיט, מדובר בתכשיט שהנראות שלו גבוהה מאד והוא בולט לעין בייחודיות שלו. כאמור, צמידי הטניס הפכו גם למרכיב מרכזי בסטים של תכשיטים הכוללים צמידים וטבעות או צמידים, טבעות ושרשראות תואמות. צמידי טניס הם אחד מהתכשיטים הראשונים שחתן מיועד ירכוש לאשתו העתידית, כאות להערכה וכסמל להידוק הקשרים ומיסוד שלהם. כיוון שצמידי הטניס, ובעיקר היוקרתיים שלהם, שומרים על הערך שלהם לאורך שנים, הרי שיש הרואים בצמיד הטניס, טבעת יהלום ותכשיטים נוספים, רכוש משפחתי חשוב ויקר. השינויים הרבים המתחוללים כיום בעולם התכשיטים והאופנה, רק מחזקים את הצורך הזה ומעלים את ערכם של תכשיטים מקוריים וייחודיים מהסוג האמור לעיל.

באותו נושא