חיפוש

האם ניתן לבטל כתב אישום על תאונת דרכים

הניסיון לביטול כתב אישום משתנה בין התאונות עקב הנסיבות הרבות הכרוכות בכל תאונה ולכן קשה מאוד להעריך את הסיכוי לביטול כתב אישום באמצעות מאמר מבלי להכיר את נסיבות תאונת הדרכים שעברתם בעצמכם.

אמנם כן נוכל לסווג לכם באורח כללי את הסיכויים לביטול כתב אישום במקרה של תאונת דרכים כאשר מדובר בפגיעה של רכבים, פגיעה בבני אדם ופגיעה משמעותית בבני האדם (פציעה משמעותית, מוות).

 

תאונה של פגיעה ברכוש בלבד:

בדרך כלל לא יוגש כתב אישום במקרים של פגיעה ברכבים מסוימים אמנם זה כן יכול לקרות במידה ופגעתם ברכב בשירות המדינה כגון רכב צבאי או רכב משטרתי.

במידה ופגעתם ברכב אחר, לא משנה מה גובה הפגיעה, במידה ובדרך עברתם על חוק משמעותי כמו אי עצירה בעת רמזור אדום, אתם בהחלט בסכנה של התמודדות מול כתב אישום.

במידה ואף אחד מהנסיבות שציינו קרו, ושיתפתם פעולה עם רשויות החוק באירוע, אין סיבה שיוגש נגדכם כתב אישום על תאונת דרכים ובמידה וכן יש עילה לבטלה.

 

תאונה הכוללת נפגעים:

תאונה הכוללת נפגעים עשויה להיות מורכבת מבחינת ביטול הכתב אישום. בכל מקרה במידה ובן אדם המעורב בתאונה נפגע והינך אחראי לכך עקב מעבר על חוק תעבורתי כזה או אחר, יהיה מאוד בעייתי לבטל את כתב האישום.

במידה והתאונה קרת מתום לב ואף איננה להערכתם עקב משהו שעשיתם, הכתב אישום בהחלט ניתן לביטול, והתהליך הינו פשוט יותר כאשר המעורבים בתאונה שנפצעו לא נפצעו באורח בינוני/קשה אלא קל בלבד.

במידה והתאונה משמעותית המקרה נהיה למורכב הרבה יותר.

בכל מקרה במידה והתאונה איננה משמעותית או כוללת מעבר על חוק משמעותי לכל היותר הנאשם יעמוד מול סכנת שלילה לתקופה מסוימת של הרישיון.

 

תאונה משמעותית הכוללת נפגעים:

תאונה משמעותית הכוללת נפגעים, בין אם היה מעבר על החוק ובין עם האחריות לא בהכרח מוטלת עלייך הופכת את כל התהליך המשפטי למורכב יותר.

במידה ומישהו נהרג או ספג פגיעה קשה בעלת השלכות עתידיות על תפקודו הסיפור נהיה מורכב יותר.

בכל מקרה, כמובן ובמידה ויש הוכחות משמעיות שאינכם אחראים לאירוע, או לכל הפחות אתם סבורים שאינכם אחראים לנסיבות האירוע, יש כמובן סיכוי לביטול כתב האישום אמנם יש לשכור את שירותיו של עורך דין כמו עורך דין תעבורה ערן עקראוי המכיר את עולם התעבורה היטב ויידע מה לעשות.

לכל תאונה יש את הסיפור והעלילה שלה. אנחנו ממליצים לכם להמשיך לקרוא ולהתעמק בנושא אך חשוב מאוד להתייעץ עם גורם משפטי ומקצועי שיידע איך להקשיב לכם ולטפל בנסיבות המשפטיות אליהם נקלעתם.

הדבר החשוב ביותר שהינכם יכולים לעשות הוא להעסיק את שירותיו של עורך דין תעבורתי המתמקצע בכל מה שקשור לפלילים בתחום התעבורה.

 

ציוד משפטי

באותו נושא