חיפוש

כתיבה ביוגרפית – מהם השלבים ואיך זה עובד באמת

ספרים ממלאים את חיינו בכל שלב.

מהקטנות והקראת סיפור לפני השינה, דרך ספרים לנוער, ועד למשכילים שכותבים תזות עמוקות וכורכים את זה לכדי ספר.

המילה הכתובה נמצאת איתנו מאז ומתמיד, וסיפורים מקבלים חיי נצח ברגע שהם נכתבים ונדפסים.

ומה עם סיפור החיים שלכם? בטח גם אתם תשמחו לכתוב ספר על חוויות ומשעולי החיים שעברתם, ולהשאיר חותם לצאצאיכם בעולם.

כך תעשו זאת.

 

כתיבה ביוגרפית – למה?

אם גם אתם אוהבים לספר כל מפגש משפחתי חוויות ילדות, או זיכרון שהרגע עלה במוחכם, אולי תשמחו לשמוע על כתיבה ביוגרפית. כתיבה ביוגרפית היא כתיבה של זיכרונות וסיפורים מהעבר, ועריכתם לספר שמאגד בתוכו את סיפור חייכם. הספר מודפס, ואתם יכולים לחלק אותו לקרוביכם.

 

שלב ראשון – לבד או עם עזרה?

השלב הראשון בכתיבה ביוגרפית היא ההחלטה האם אנחנו כותבים לבד, או נעזרים בסופר צללים. הבחירה לכתוב לבד דורשת מיומנות כתיבה בשפה רהוטה ובלי שגיאות, יכולת הקלדה (או כתיבה במחברת) שלא תגרום לנו להתעייף, לערוך את הדברים שיהיו מעניינים, ולהוסיף תמונות מתאימות.

סופר צללים בעצם מקל לנו על העבודה בכך שלא נדרש מאיתנו לכתוב ולערוך, אלא רק לספר. סופר צללים עושה את עבודת התמלול, העריכה, הוספת הנספחים המתאימים, וההדפסה למעננו. השלבים הבאים במאמר יהיו למי שייבחר בדרך השנייה.

 

שלב שני – פשוט לספר

אחרי שבחרנו לכתוב את סיפור חיינו בעזרת מישהו חיצוני, הוא קובע איתנו פגישה ראשונה ובה הוא שומע מה בדיוק אנחנו רוצים, ומתחיל להכיר אותנו. במשך כמה פגישות (בין 8 ל20) הוא יקשיב לסיפורנו וכנראה גם יקליט אותו. לרוב הוא יבקש לשמוע גם מבן/בת הזוג. הוא ישאל שאלות מנחות שיעזרו לסדר את הזיכרונות ולהוציאם אל הפועל.

 

שלב שלישי – תמלול וסידור

אחרי שהסופר מקבל מספיק חומר מבחינתנו ומבחינתכם (אגב, לא חייב לספר הכל), הוא יוצא לעבודת תמלול הדברים וסידורם בסדר הגיוני. הוא עורך את הסיפורים לשפה שתהייה נעימה לקריאה.

 

שלב רביעי – הוספת תמונות ומסמכים

בשלב הבא הסופר יערוך את הספר. הוא יוסיף תמונות רלוונטיות, מסמכים שקשורים וגם יוסיף מלל ליד כל תמונה. בעצם בשלב הזה הסיפור מקבל חיים, והסיפור הופך להיות דבר קריא ומעניין.

 

שלב חמישי – הדפסה

רגע לפי הדפסה, עוברים שוב פעם על כל הספר, מתקנים ומשפצים איפה שצריך ואחרי אישור סופי – מדפיסים. אפשר להדפיס את הספר בכל כמות שתרצו. בין אם תרצו לחלק רק למשפחה המצומצמת בלבד או בין אם לכל השכונה, אתם בוחרים את הכמות ולמי.

 

לסיום

כתיבה ביוגרפית עלולה להיות מסורבלת למדי אם בוחרים לעשות אותה לבד, אך בשביל זה יש את סופר הצללים שייקח את העניינים לידיו ויעזור לכם לעשות סדר בדברים. הוא יקשיב, יכתוב, יערוך ואף ישלח להדפסה בשבילכם. בהצלחה.

 

באותו נושא
תואר ראשון בקולנוע
למה כדאי ללמוד קולנוע?

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה משמעותית בכל הנוגע להתעניינות בלימודי קולנוע. גולשים רבים מבקשים לקבל המלצות למכללות שבהם ניתן ללמוד את התחום, בעוד אחרים מבקשים

קרא עוד »
ללמוד קורס Python
איפה מומלץ ללמוד קורס פייתון?

שפת התכנות פייתון היא אחת משפות התכנות המבוקשות ביותר בתעשייה. למעשה, בימינו החלו ניצנים של תכנית לימודים, המכשירה לפייתון כבר מגילים צעירים ביותר לרבות בתי

קרא עוד »
תלמידה
מכללה ללימודי ביטוח

אחת מהנקודות הכי חשובות שיש לנו בחיים זו הנקודה שבה אנחנו בוחרים מקצוע לחיים. זו בחירה שמשפיעה על המשך החיים שלנו ברבדים שונים: איזה אנשים

קרא עוד »
תכנות ראשית
5 משרות סטודנט מעניינות

מי אמר שסטודנטים לא יכולים לעבוד בעבודות מעניינות? אפילו מומלץ! בדרך שמדובר בעולמות ההייטק. אם הינכם יושבים על ספסלי לימודי ההנדסה השונים ומחכים לסיומם על

קרא עוד »