חיפוש

לאילו מצבים צריך לעבור קורס עבודה בגובה

עבודה בגובה היא מקצוע אשר התפתח רבות בשנים האחרונות במאה העשרים ואחת.

עבודה בגובה בעבר הייתה לרוב קשורה לתוחמי הבנייה.

נבנו למשל כנסיות רבות שהגיעו לגבהים עצומים, הפירדמות המרהיבות במצריים העתיקה ואפילו מגדל בבל הגבוה מכל שעליו נכתב כבר בתנך.

אך כיום עבודה בגובה מתפרשת למגוון רחב מאוד של תחומים שיכולים להיות רלוונטיים לא רק לאילו מאיתנו שרוצים לעסוק בבנייה.

אז מה לומדים בקורס עבודה לגובה ? ומדוע בכלל צריך לעבור קורס מסוג זה ? למה הוא יכין אתכם?

 

קורס עבודה בגובה – עלות לא גבוהה שתציל חיים

בעבר קורס עבודה בגובה לא היה חובה מטעם המדינה. כיום, כל אדם הרוצה לעבוד בעבודה בגובה מכל סוג שהיא מחוייב לעבור קורס עבודה בגובה. על הקורס חייב להיות מאושר על ידי משרד התמ"ת שאחרי לסכנות ולאחריות שיש להם על העובדים בגובה במדינת ישראל.

בנוסף לכך על העובדים בגובה להבין את הסכנות הכרוכות בעבודה מסוג זה, הקורס מלמד את הסכנות העולות בעבודה בגובה אך יחד עם זאת מכין את הלומדים בו להתמודד עם בעיות מסוגים כאלו ואחרים. עלות הקורס אינה גבוהה במיוחד ונעה בטווח מחירים סביר מאוד.

טווח המחירים של קורס עבודה בגובה הוא בין 2000 שקלים חדשים ל 2500 שקלים חדשים. יחד עם זאת חשוב לזכור כי אדם הרוצה לקבל הכשרה מלאה חייב לעבור גם הכשרות והתלמדויות נוספות במהלך השנתיים הבאות מרגע קבלת הרישיון. הכשרות והתלמדויות אילו עולות כל אח כ – 100 או 200 שקלים חדשים.

 

מתי תבינו שהייתם צריכים את הקורס עבודה בגובה

המצבים בעבודה בגובה יכולים להגיע לרגעים של סיכון חיים אמיתי. המצבם בהם אתם תבינו באופן החזק ביותר את עד כמה שהקורס עזר לכם הם רבים ומצמררים :

  1. רגע של מעידה בעבודה בגובה – בקורס לומדים גם דרך התנסויות וגם באמצעות מידע תאורטי כיצד לשמור על שיווי משקל נכון בייחוד כאשר מדובר בעבודה בגובה. שיווי המשקל הנכון יוכל לעזור לכם לאזן את עצמכם ברגעים של סיכון משמעותי.
  2. הגעה לגובה מירבי – פעמים רבות בעבודה בגובה מגיעים לגבהים שלא הייתם נמצאים בהם אם לא העבודה שלכם. העבודה בגובה תכין אתכם גם להתמודדות הנפשית הכרוכה בעבודה בגובה.

לעיתים הגבהים העצומים עלולים להגיע למצב שהם משתקים את גופנו ולא מאפשרים לנו לפעול. המידע על נפש האדם ויכולות ההתמודדות עוזרת מאוד להתמודדות הנפשית שכמעט כל אדם שעובד בגובה חוווה.

  1. ידיעת הסכנות הקיימות בעבודה בגובה – בקורס לומדים גם על הסכנות והמצבים השונים שעבודה בגובה יכולה להביא איתה. ידיעת הסכנות מאפשרת לעובדים בגובה ליצור מצבים שבהם הם לא ייקלעו מראש לסיטואציה בלתי הפיכה.

 

הבינו את המשמעות שבעבודה בגובה

חשוב להבין שבמידה ואתם הולכים לקחת קורס עבודה בגובה מומלץ לחקור וללמוד עוד לפני על הסכנות הכרוכות בו. עליכם להבין האם אתם מוכנים לסכן את חייכם ואם כן אז עד כמה עבור העבודה שלכם.

בניין ואנשים

 

באותו נושא
תואר ראשון בקולנוע
למה כדאי ללמוד קולנוע?

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה משמעותית בכל הנוגע להתעניינות בלימודי קולנוע. גולשים רבים מבקשים לקבל המלצות למכללות שבהם ניתן ללמוד את התחום, בעוד אחרים מבקשים

קרא עוד »
ללמוד קורס Python
איפה מומלץ ללמוד קורס פייתון?

שפת התכנות פייתון היא אחת משפות התכנות המבוקשות ביותר בתעשייה. למעשה, בימינו החלו ניצנים של תכנית לימודים, המכשירה לפייתון כבר מגילים צעירים ביותר לרבות בתי

קרא עוד »
תלמידה
מכללה ללימודי ביטוח

אחת מהנקודות הכי חשובות שיש לנו בחיים זו הנקודה שבה אנחנו בוחרים מקצוע לחיים. זו בחירה שמשפיעה על המשך החיים שלנו ברבדים שונים: איזה אנשים

קרא עוד »
תכנות ראשית
5 משרות סטודנט מעניינות

מי אמר שסטודנטים לא יכולים לעבוד בעבודות מעניינות? אפילו מומלץ! בדרך שמדובר בעולמות ההייטק. אם הינכם יושבים על ספסלי לימודי ההנדסה השונים ומחכים לסיומם על

קרא עוד »