חיפוש

לא מסוגל לשלם את תשלומיי בעסק – מה ניתן לעשות?

מצב של חובות כבדים הוא נפוץ במיוחד בעסקים חדשים, אם כי גם עסקים ותיקים נקלעים אליו לא אחת. יחד עם זאת, משבר הקורונה הביא לפתחנו מצב חדש, שבו הסגרים הממושכים, חוסר היציבות הכלכלית ואחוזי אבטלה גבוהים, הביאו עסקים רבים למצב של חובות כבדים, פשוט בגלל אובדן מקור הכנסה שלא התרחש באשמתם.

כיצד ניתן להתמודד עם המצב ומה עושים כשאין כסף לשלם לספקים?

 

למצוא מוצא ממצב כלכלי מורכב

דנה פלד, עורך דין חיים מזור ותיקה בתחום, מספרת כיצד, למרבה הצער, יותר ויותר בעלי עסקים מגיעים לפתחה בניסיון למצוא מוצא מהמצב המורכב הזה ומהן הדרכים בהן היא יכולה לסייע.

 

בתור התחלה, מן הראוי להסביר כי המונח "פשיטת רגל" פשט את הרגל בשנים האחרונות.

המחוקק הישראלי הבין כי רוב החייבים נקלעו למצב ביש בתום לב ולא בגלל תרמית, או חוסר אחריות.

בייחוד בעלי עסקים, אשר מגיעים למצב שבו אינם מסוגלים לשלם לספקים, או לבעל הנכס, נמצאים במצוקה אמיתית, שכן הקמת עסק מצריכה משאבים רבים, אשר יכולים לרדת לטמיון ביום בהיר אחד, בגלל משבר לאומי, או התנהלות כלכלית שגויה הנובעת מבורות ולא מתוך רוע.

 

על כן, חדלות פירעון ושיקום כלכלי הוא המונח החדש אשר החליף את פשיטת הרגל המסורתית ויש לכך כמה סיבות.

 

למה להחליף את הליך פשיטת רגל?

ראשית, פשיטת רגל היתה הליך שאות קלון בצידו. החייבים אשר נאלצו לפתוח בהליכים של פשיטת רגל נחשבו אחראים למצבם, אשמים בצבירת חובות רבים ולכן גם ראויים לעונש.

על החייבים הוטלו הגבלות רבות ובמקביל, קיבלו סיוע מינימלי לשוב לעמוד על הרגליים.

הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי מאפשר לחייבים לפתוח בהליך שיקומי לכל דבר, תוך קבל סיוע משמעותי מהמדינה, לצורך פריעת החובות, או מחיקתם וחזרה לתפקוד כלכלי תקין.

 

כיצד מתחילים חדלות פירעון?

כדי להתחיל בהליך חדלות פירעון מוציאים צו כינוס נכסים ומקפיאים הליכים משפטיים נגד החייב, כמו הליכי הוצל"פ, עיקול משכורת ועוד.

לאחר מכן ממנים נאמן, אחראי על עריכת בחינת המצב הכלכלי של החייב, גביית תשלום דו חודשי, קבלת תביעות שונות מהנושים ולבסוף – כתיבת דוח מסכם מפורט, אותו מעבירים לבית המשפט כדי לבחון האם החייב זכאי לקבל צו הפטר, או שמא עליו להמתין 3 שנים, תוך קיום תנאי הצו ורק לאחר מכן לקבל הפטר.

בכל מקרה, מדובר על הליך המעניק לחייב פוטנציאל לשוב לחיים תקינים בסופו.

 

לסיכום

הליך חדלות פירעון מאפשר לבעלי עסקים שנקלעו לחובות כבדים לצאת מהמצב המורכב, להחזיר חלק מהחובות, תוך שמירה על אורח חיים סביר ולבסוף גם לשוב לחיים תקינים כבעבר.

יחד עם זאת, מדובר על הליך משפטי המצריך ליווי מקצועי של עו"ד המתמחה בהליכי חדלות פירעון ולכן מומלץ לפנות לבעל מקצוע, שילווה אתכם בהליך ויבטיח שתקבלו את התנאים הטובים ביותר.

למה להחליף את הליך פשיטת רגל

באותו נושא
עורך דין מיסוי מקרקעין
תכנון מס עבור עסקאות נדל"ן

תכנון מס הוא היבט חיוני בעסקאות נדל"ן, המאפשר למשקיעים וליזמים לנווט בעולם הסבוך של חוקי המס ולייעל את התוצאות הכספיות שלהם. עם שיקולים רבים שיש

קרא עוד »