חיפוש

לאחר תקופה קשה בבית הגיע הזמן להתגרש – כיצד ניגשים לזה?

החלטתם להתגרש? אתם לא לבד. מאיפה מתחילים ומה הם השלבים בדרך?

תקופות קשות בין בני זוג יכולות לקרות לכל זוג בכל מצב, השאלה אם הם מצליחים להתגבר על התקופה הקשה או שהם מבינים שהדרך הנכונה עבור שניהם היא דווקא להתגרש. תקופה קשה באמת אך לא נראה שניתן להשתקם ממנה הגיוני שתביא לגירושין וחשוב שתדעו כיצד פונים ומתחילים את התהליך הזה אשר כמובן מסתיים בפרידה סופית.

 

טופס גירושין ופתיחת תיק

בהנחה שהתחתנתם ברבנות עליכם גם להתגרש ברבנות וזאת מתחיל בהגשת טופס גירושין אשר מפרט את הפרטים האישיים שלכם, אך גם מדוע אתם רוצים להתגרש. הטופס הזה פותח לכם תיק גירושין אשר בו עליכם להחליט כל מיני דברים במסגרת פירוק הנישואין שלכם. את פתיחת התיק מומלץ מאוד לעשות בסיוע של עורך דין אשר מבין מה צריך לעשות וינחה אתכם בתהליך.

 

שיחת תיאום ציפיות וגישור

סביר להניח כי יש המון משקעים ורגשות קשים בין בני הזוג וכי כנראה שאין תקשורת בריאה ביניהם, אך כן חשוב לעשות שיחת תיאום ציפיות בין בני הזוג, אפילו בנוכחות של עורך דין משפחה. חשוב שתעשו זאת על מנת באמת לגשת לתהליך בטוב וברצון משותף לשרת את האינטרסים של שני הצדדים ולא לסיים מערכת יחסים ארוכה ורצינית ברע.

 

מבינים מה חשוב

חוץ מבן הזוג שלכם אשר בוודאי היה כל העולם שלכם, כנראה שיש עוד דברים רבים שמשותפים לכם שאתם לא יכולים לדמיין את החיים שלכם בלעדיהם, מדברים ברמה של הדירה המשותפת ועד לספה המונחת בסלון או השעון במטבח. חשוב שתעשו חשיבה עם עצמכם מה באמת חשוב לכם מבין הרכוש והדברים המשותפים על מנת שתוכלו להתפשר איפה שאפשר או להתעקש רק איפה שבאמת צריך.

 

הכינו את הילדים – התייעצו עם איש מקצוע

אחד הדברים אשר הכי מסבכים גירושין הוא קיומם של ילדים אשר בעצם משאירים את בני הזוג כבולים האחד לשני לנצח. באיזה שהוא שלב תהיו חייבים לשתף את הילדים בהליך הגירושים שלכם ולהכין אותם לקראת המעבר לבית חדש, המשמורת המשותפת או אפילו הקיום של שני בתים ושני ארונות ושתי מיטות. באם הילדים שלכם קטנים, ואפילו אם הם גדולים, מומלץ להתייעץ טרם ביצוע שלב זה עם איש מקצוע אשר ייתן לכם עשה ואל תעשה בדבר ההודעה לילדים על הגירושין.

באם הייתה לכם תקופה קשה שלא הצלחתם להתאושש ממנה כך שהמוצא היחיד הוא גירושין, כדאי שתתחילו בהתייעצות עם איש מקצוע אשר יפרט עליכם מה עליכם לעשות ובדיוק מאיפה כדאי להתחיל. בכל מקרה תצטרכו לעבור ברבנות ולהתגרש על פי דעת וכמובן, להבין מה חשוב לכם ולקבל החלטות בהתאם מבחינת החלוקה של כל מה שמשותף.

 

זוג קשור

באותו נושא