חיפוש

ליהנות בחוף ולשמור על הסביבה – זה אפשרי

נכון כבר נשבר לכם מהרעש המעצבן של המטקות כשאתם יושבים על חוף הים? מצד אחד זה כיף לשחק מצד שני אתם יודעים שכל מי שיושב באזורכם סובל.

איזה מזל שיש עוד משחק, מושלם לים (וגם בו צריך כמובן להיזהר לא לפגוע באנשים), שהוא גם כייפי וגם שקט, ואפילו מתאים ליותר משני אנשים.

אנחנו כמובן מדברים על פריזבי, תוכלו לשחק עם הכלב, עם חבר אחד, עם קבוצת חברים, או אפילו רק עם עצמכם – תוכלו לזרוק ולאמן את עצמכם בריצה אחריו.

 

מאיפה הוא עף עלינו בכלל?

מקורה של הצלחת המעופפת הזו המביאה לנו כל כך הרבה הנאה הוא למעשה בדיסקוס של יוון העתיקה, אך רק ב-1957 הוכר הפריזבי עצמו כמה שהוא היום. בכל המאות שעברו מאז הדיסקוס ביוון ועד 1957 התפתח הפריזבי לצורת צלחת מעופפת בקוטר של בן 20- 25 סנטימטר כאשר קצותיו מקופלים מעט פנימה ויוצרים מעין שפה הנותנת אחיזה.

רוב הפריזבי כיום עשוי מסוגים שונים של פלסטיק, חלק מפלסטיק עמיד וקשיח יותר, חלק מפלסטיק קל וזול יותר. ישנם גם פריזבי מפחמן (קרבון) שמשתמשים בו בעיקר מקצועניים. הפריזבי למעשה כבר אינו רק משחק כיף לים, או דרך לגרום לכלב להוציא אנרגיות, עם השנים הפך הפריזבי לספורט מקצועי וטורנירים של פריסטייל ואולטימייט החלו לצוץ בכל רחבי העולם, אלה אמנם הטורנירים שהפכו להכי מפורסמים, אך כמויות המשחקים שהומצאו עם הפריזבי הן רבות, ומשחקים חדשים מומצאים כל הזמן, חלקם תופסים והופכים לספורט תחרותי כמו הפריסטייל והאולטימייט, וחלקם נשארים משחקי כיף על חוף הים. יש אפילו טורנירים לכלבים!

בגלל השימושים השונים של הפריזבי הוא בא במגוון רב של צורות וגדלים. כולם מבוססים על צורת הדיסק עם השפה הקמורה, אך משקלם שונה, החומר ממנו הם עשויים שונה, בחלקם יש אורות לד כדי שאפשר יהיה לשחק איתם בלילה, ולכל אחד מהם כמובן צבע וציור שונה, כדי שתוכלו למצוא את העיצוב שהכי יפה בעיניכם.

 

איזה כדאי לקנות?

אז איך תדעו למעשה איזה פריזבי הכי כדאי לכם לקנות? מהו ההבדל בעצם במשקלים ובגדלים שישפיעו עליכם?

קודם כל עליכם להבין לאיזה מטרה אתם קונים את הפריזבי. אם אתם מעוניינים פשוט לזרוק לכלב שלכם על מנת שיוציא קצת אנרגיה על החוף מומלץ לבחור פריזבי העשוי מפלסטיק קשיח ועמיד שיעמוד בנשיכות של הכלב. פריזבי זול עלול להישבר מהר מאוד מנשיכות של כלב.

אם אתם מעוניינים במשחק חובבני עם חברים מומלץ לקנות פריזבי במשקל 160 גרם, אשר מותאם לזריקות לטווח בינוני וקל מאוד לזרוק אותו. זהו פריזבי מאוד מתגמל למשחק טוב בין חברים.

אלו מכם שרוצים לקחת את זה לשלב הבא ולשחק פריזבי בצורה יותר מקצועית, מומלץ להשקיע בפריזבי במשקל 175 גרם אשר מאפשר זריקות באופן קל יותר לטווח מאוד רחוק. הכיף של הפריזבי לא חייב להישאר רק בגבולות ישראל.

סיני היא מקום מושלם לקחת אליו את הפריזבי ולשחק, החופים הרבה יותר פרושים וגדולים ותוכלו לשחק בלי דאגה של לפגוע באף אחד. וזה מבלי לדבר עוד על כמה קל לסחוב את הפריזבי בתיק, וכמה עוד שעות של הנאה זה יספק לכם.

 

רגע, אז איך קשורה השמירה על הסביבה?

טוב ששאלתם. כי אם כבר פריזבי, סיני וחוף הים – בואו נדבר רגע על מה שאתם לוקחים לחוף הים, ובעיקר מה שאתם משאירים בו.

מגפת החד פעמי הביאה לעולמנו הרבה פסולת. אם עוד לא שמעתם על כך בחדשות, ודאי תבחינו מיד כשתגיעו לחוף הפרטי שצמוד למלון בסיני, שבין חול זהוב לים הכחול הרגוע תוכלו למצוא גם הרבה חתיכות פלסטיק.

הריפים היפים של סיני היו אלו שספגו את זה הכי קשה. בכל שחייה שתעשו במים הקסומים של ים סוף תוכלו לראות לצידכם יותר פיסות פלסטיק מדגים.

המצרים כבר מתחילים לפעול בכיוון ואסרו שימוש בכלים חד פעמיים בחופי סיני, אך האמת היא, בין אם בחוק או לא, יש לנו הרבה מהאחריות האישית להביא למקום על מנת לשמור עליו.

 

מה אפשר לעשות?

נכון, רוב המקומות אכן יציעו כלים רב פעמיים כשאתם אוכלים במסעדות שלהם, אבל זה לא מספיק.
קשים הם אחד הגורמים הגדולים ביותר לפסולת הפלסטיק של סיני, ועדיין מוצעים במקומות רבים, לעיתים יכניסו לכם מיד את הקש למשקה בלי לשאול אתכם, ולעיתים תהיה קופסת קשיות בצד ותוכלו לבחור בעצמכם אם לקחת או לא.

כל הכלים, גם אלו שאתם אוכלים איתם וגם הכוסות, עוברים שטיפה בידי צוות העובדים. אם הכוס עדיין מלוכלכת לטעמכם, אתם יכולים לבקש כוס נקייה יותר. עדיף את שניית האי נוחות בבקשה לכוס חדשה מאשר לקחת קש שבסופו של דבר יעוף ברוחות מהפחים לעבר הים.

אם כבר שמו לכם את הקשית במשקה מבלי לשאול אתכם, תמיד תוכלו להיות מוכנים לפעם הבאה כשאתם מבקשים כוס שתיה ולא לשכוח להגיד "בלי קש". ככל שפחות ופחות אנשים ישתמשו בקשים, כך יפסיקו בעלי החושות והמלונות לקנות אותם, ונוכל לשמור על ים נקי מקשים.

שקיות פלסטיק גם הן גורם גדול לזיהום, ובגלל משקלן הקל מתעופפות בקלות לתוך הים, שם הצבים והדולפינים יכולים לטעות ולחשוד בהן כמדוזות ולהיחנק מהן, או שהן עלולות להתיישב על חלקים מהריף ולחנוק אותו. הביאו אתכם שקיות רק פעמיות מהארץ, וכל דבר שתקנו הכניסו אליהן.

 

הכי חשוב – בלי בקבוקים

מקור הלכלוך הגדול ביותר בחופי סיני מגיע מבקבוקי הפלסטיק. כיוון שאלו בקבוקי שתיה (בעיקר של מים) הממשלה לא יכולה לאסור את מכירתם, וכיוון שבמדבר היבש של סיני מים הם הדבר החשוב ביותר, יוצא שאדם קונה בין 3-4 בקבוקי ליטר וחצי ביום. תכפילו את זה בכמות התיירים שבאים לפקוד את סיני הקסומה (מעל מיליון בשנה!) ותבינו שיש לנו עסק עם מזהם רציני.

אז מה אתם יכולים לעשות בעניין? בקבוק רב פעמי. ניתן לקנות אותם כיום בישראל כמעט בכל חנות, ואפילו תוכלו למצוא לא מעט מוצעים בחנויות בערים בסיני (טאבה, נואיבה, דהב ושארם אל שייח). הצטיידו באחד כזה ובקשו מבעל החושה/ מלון להראות לכם היכן יש מים למלא. (בדרך כלל באזורי המטבח ישנם בלוני מים ענקיים בהם מים נקיים אשר משמשים את הטבחים כדי לבשל). זה נשמע מעט מוזר לבקש את זה אך בעלי החושות מעוניינים גם הם לשמור על ניקיון החופים והריף (שהרי מעבר לכך שזה הבית שלהם, זהו גם מקור הפרנסה שלהם).

 

זה גם בידנו

אפשרות נוספת היא להזמין מהאינטרנט פילטרים למים. פילטרים למים באים בצורות שונות בין אם זה כדור שזורקים למים, מקל אשר מבצע דיפוזיה של המים, שואבים עם פילטר פנימי ועוד. תוכלו לבדוק באינטרנט על כל מוצר וכמה הוא מנקה את המים. מוצרים רבים מאוד יכולים בלי בעיה לנקות את מי הברז של סיני, וכך תוכלו לשתות מים נקיים ובטוחים היישר מהברז.

אל תשכחו, הכוח לשנות ולהציל את הריף הקסום של סיני הוא גם בידיים שלכם. ככל שתבחרו יותר ברב פעמי במקום בחד פעמי, תתנו לריף את היכולת להתנקות ולגדול שוב להיות אחד הריפים הססגוניים והיפים ביותר בעולם.

 

ריצה על החוף

באותו נושא
קֶמפִּינג
8 טיפים לקמפינג מוצלח

קמפינג הוא דרך נפלאה להתחבר מחדש לטבע, להירגע וליצור זיכרונות מתמשכים עם יקיריהם. עם זאת, טיול קמפינג מוצלח דורש תכנון והכנה מדוקדקים. מבחירת ציוד המחנאות

קרא עוד »
10 עובדות מפתיעות על איסלנד

איסלנד היא מדינה ייחודית ומרתקת עם היסטוריה ותרבות עשירה. מהנופים הטבעיים המדהימים שלה ועד לסצנת האומנויות והמוזיקה התוססת שלה, יש הרבה עובדות מפתיעות על איסלנד

קרא עוד »
אתרי נופש
אתרי נופש מומלצים

אם אתם מתכננים חופשה בחצי האי סיני, אז קודם כל – דעו כי בחרתם את היעד המושלם לחופשה. סיני תעניק לכם רוגע ושלווה, אשר לחלוטין

קרא עוד »
שקיעה
סיני, זאת השאלה

הגיע הזמן לווידוי – אנחנו אוהבים את סיני. אוהבים אהבת נעורים, מעט אידיאליסטית אך כנה ואמיתית לחלוטין. אוהבים כבר הרבה זמן וכנראה זה לא עומד

קרא עוד »
חוף ים
מדריך קצר לסינאיסט הרשמי

 החלטתם שאתם עוזבים כרגע את הרעיון של נסיעה לחו"ל ונוסעים לסיני. חברים, ברכות, אתם נמצאים באחוז הנכון ביותר של אוכלוסיה. כי התורים בנתב"ג זה לא

קרא עוד »