חיפוש

למה זכאים נפגעי תאונות עבודה?

תאונות עבודה הן למרבה הצער חלק מהסיכון שעלול להתממש, ללא תלות בסוג העבודה או במבצעיה. היא יכולה להתרחש בדרך לעבודה, בדרך חזרה ממנה או במהלך שעות העבודה. נפגעי תאונות עבודה זכאים לפיצויים והטבות שונות בגין הפגיעה בהן, כאשר בדרך כלל ישנו יותר מגורם אחד המחויב לפצותם. במאמר זה נסקור את הזכויות של נפגעי תאונות עבודה. 

 

הגדרת תאונת עבודה

תאונת עבודה הן מנת חלקם של רבים בישראל, שכן הן מתרחשות מדי יום. על פי נתוני המוסד לביטוח לאומי, עשרות אלפי תביעות בגין תאונות עבודה מוגשות מדי שנה. תאונות עבודה שונות יכולות להתייחס לפגיעה פיזית בעובד, פגיעה נפשית או חשיפה לסביבת עבודה שגרמה להתפתחות מחלה, כאשר בחלק נכבד מהמקרים הפגיעה מביאה לאובדן כושר עבודה ולפגיעה משמעותית לא רק בגופו ונפשו של האדם, אלא גם ביכולת ההשתכרות שלו.

בשל העובדה שמדובר בהליך בירוקרטי ומורכב, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין תאונות עבודה מנוסה ומקצועי, שילווה את הלקוח בתהליך וידאג לאינטרסים שלו בצורה הטובה ביותר.

 

פיצויים מהמעסיק

ישנם מקרים מסוימים של תאונות עבודה בהם נסיבות התאונה נובעות מהתרשלות של המעסיק. מדובר בתרחישים בהם המעסיק אינו הקפיד על סביבת עבודה בטוחה או כאשר נחשפו ליקויים חסרי אחריות בכל הנוגע לנהלי הבטיחות שנקבעו לצורך ביצוע העבודה. לאחר שהוכח קשר נסיבתי בין אחריות המעסיק לפגיעה בעובד, ניתן יהיה לקבל פיצויים משמעותיים מהמעסיק, כמו גם זכויות נוספות של העובד כמו הגנה מפיטורים ופיצוי בגין היעדרות מהעבודה עקב המצב הרפואי.

את גובה הפיצויים יקבע בית המשפט על פי פרמטרים קבועים, כמו היקף הפגיעה, מידת הכאב והסבל וגובה ההוצאות הכספיות כתוצאה מהתאונה.

 

תביעות ביטוח

למרבה הצער, במקרים של תאונות עבודה, גם אנשים המבוטחים בביטוח פרטי בפוליסה בחברת ביטוח, מוצאים את עצמם מדברים אל הקיר. אחוז נכבד מתביעות תאונות העבודה המוגשות אל חברות הביטוח נדחות על ידן בנימוקים שונים, על מנת לנצל את חוסר הבקיאות של האזרח הקטן בעולם הביטוח על שלל הסתעפויותיו.

עורך דין תאונות עבודה יכול לסייע רבות בהתנהלות אל מול חברת הביטוח, על מנת לתבוע את הפיצויים המגיעים לנפגע על פי חוק וכמוסכם בפוליסה.

 

פיצויים והטבות מביטוח לאומי

לאחר הליך ממושך בו נבחנת זכאותו של נפגע תאונת עבודה לפיצויים והיא מאושרת, הוא זכאי למספר הטבות משמעותיות:

  • דמי פגיעה- פיצויים כספיים לאחר תאונת העבודה בגובה של 75% ממשכורתו של הנפגע בשלושת החודשים שקדמו לתאונה.
  • גמלת נכות מהעבודה- במידה והפגיעה בתאונת העבודה גרמה לנזק קבוע ומתמשך, ביטוח לאומי יכיר בנסיבות מסוימות בנכותו של הנפגע והוא יהיה זכאי להטבות המשתמעות מכך.
  • שיקום מקצועי- הנפגע יהיה זכאי לשיקום מקצועי מטעם המוסד לביטוח לאומי.
  • גמלות והטבות מיוחדות- במידה ודרגת הנכות שנקבעה היא 75% ומעלה, יהיה זכאי הנפגע למימון אחזקת רכב נגיש, נסיעות ועזרה בבית.

נפגעי תאונות עבודה

באותו נושא