חיפוש

למה קשה לתבוע את הביטוח על תאונת עבודה

התמודדות מול הביטוחים היא כמעט לעולם לא פשוטה, חברות הביטוח אינן מקבלות חלק גדול מהתביעות המוגשות אליהן למרות שמטרתן היחידה היא להגן ולהבטיח שקט ברגעים

קשים שעלולים להגיע.

למה קשה לתבוע את הביטוח בגין תאונת עבודה? מהי תאונת עבודה ואיך ניתן לעבור את התביעה בשלום?

 

הבנה מוחלטת של הנתונים

עוד לפני שניגשים לתחילת התהליך חשוב להבין את הנתונים כפי שהם, במקרה שלנו – מה נחשבת תאונת עבודה על פי חוק ומה חוזה הפוליסה שלנו קובע.

 

מהי תאונת עבודה?

תאונת עבודה או בשמה המוסדי – פגיעת עבודה מחולקת לשלושה מקרים. הראשון הוא כל פגיעה פיזית / נפשית המתרחשת בעת או בעקבות עבודה (גם בדרך ממנה או אליה). השני הוא מחלה מקצועית על פי רשימת המחלות שנקבעו כתוצאה של חשיפה לחומרים וסביבה מסוכנת. השלישי הוא מיקרוטרואמה – בעיות שנגרמו עקב פעולות מתמשכות באופי העבודה שאינן חלק מרשימת המחלות.

 

פוליסת הביטוח שלכם 

אנשים רבים מפספסים את החלק הזה בשלב הקריטי שלו, חתימת החוזה בעת שהאדם בריא ואין בעיה. חשוב מאוד לקרוא את השורות הקטנות (זה נכון לכל פוליסה – סיעוד, חיים, רכב, אובדן עבודה, ביטוח מקצועי וכו').

 

למה תהליך התביעה כל כך מסובך וקשה?

ביטוחים הינם גופים פיננסים המחפשים כל דרך להפחית את התשלום למבוטחים שלהם ולכן התהליך מולם יכול להיות מתסכל ולהניב תוצאות מבישות. לצערנו האזרח הקטן כמעט ולא יכול להתמודד מול ביטוחי הענק העומדים מולו ונדרש לשכור עורך דין תאונות עבודה על מנת לקבל את הזכויות וההטבות המגיעות לו מפאת תשלומיו הגבוהים יש לציין לפוליסה מדי שנה.

 

איך עוברים את תביעה על תאונת עבודה בשלום?

  • פשרה לא תמיד משתלמת – ביטוח תאונות אישיות מסתמך על כך שכל עובד שיפגע יקבל סיוע מהמוסד לביטוח לאומי וכך הם מפחיתים את התשלום ומצליחים לעבור זאת בלי בעיה. זיכרו שרכישת פוליסה לתאונות אישיות הייתה החלטה שלכם מהכסף שלכם ולכן ההטבות והפיצוים שהנכם תובעים ללא ספק מגיעות לכם.
  • תיעוד ושמירה של כל המסמכים – החלק החשוב ביותר שאתם תבצעו בכל תביעה, התהליך יכול להיות ארוך ובזמן הזה ייתכן ותעברו טיפולים רפואיים, תרכשו תרופות או עזרים שונים. עד התביעה שימרו ותעדו כל מסמך רלוונטי שעבר תחת ידכם – מסמכים רפואיים, הוצאות על נסיעות, ביקורים אצל רופאים מומחים, רכישת מוצרים וכו'…
  • התייעצו עם גורם מקצועי – עורכי דין מכירים את שוק תביעות הביטוחים טוב יותר מכם והם יודעים כיצד להתנהל מול הגופים הגדולים, לסגור מה שצריך אם או בלי התערבות בית המשפט.

 

לסיכום

אם הינכם סובלים מפגיעת עבודה והינכם מתכננים תביעה נגד פוליסת ביטוח תאונות אישיות קחו אוויר, זה עלול להיות לא פשוט אך זה ייגמר ותזכו לתוצאות הראויות לכם, בהצלחה.

איש משפט

 

באותו נושא