חיפוש

מאיזה גיל ניתן למשוך את כספי הפנסיה ללא מיסים

נתקלנו לאחרונה בלא מעט פניות של אנשים בגילאי 60 ומעלה ששאלו אותנו האם הם יכולים למשוך את כספי הפנסיה שלהם מבלי לשלם מיסים.

מדובר בשאלה מתבקשת, מכיוון שלאחרונה עלה השיח ברשתות החברתיות בכל הנוגע לגיל המינימלי  למשיכת כספי פנסיה ללא תשלום מיסים.

רוצים לדעת אם אתם זכאים למשוך את כספי הפנסיה מבלי לשלם תוספת על מיסים? קראו את השורות הבאות ותגלו אם אתם יכולים.

 

הקדמה אודות משיכת כספי פנסיה

לפי החוק של מדינת ישראל, אין אפשרות לבצע משיכת כספי פנסיה ללא תשלום מס. לעומת זאת, אם יש לכם קופת פנסיה שאינה פעילה ומצאתם את עצמכם מסיבה מסוימת מפסיקים להפריש אליה כסף (למשל, אם עזבתם את מקום העבודה או אם פרשתם לגמלאות) אתם יכולים לבדוק את האפשרות למשיכת הכספים אבל תשלמו על כך "קנס" שברוב המקרים גובהו יהיה כ-35% מסך הקרן שלכם.

 

מהם התנאים החריגים שיאפשרו לכם למשוך כספי פנסיה ללא תשלום מיסים?

יש  4 תרחישים שבהם אתם יכולים לקבל פטור ממס הכנסה פנסיה. להלן פירוט אודותיהם:

  1. אם אתם סובלים ממצב רפואי חריג (תצטרכו להוכיח זאת לפקיד השומה)
  2. אם יש לכם הכנסה משותפת עם בן הזוג שלא מגיעה לשכר המינימום (תצטרכו לפנות אל החברה האמונה על קרן הפנסיה לשם כך)
  3. אם יש לכם הוצאות רפואיות שונות שעולות על מחצית מהשכר השנתי שלכם
  4. אם פניתם אל חברות שמאפשרות למשוך את כספי הפנסיה ללא תשלום מיסים (ניתן למצוא את שירותיהן ברחבי הרשת)

 

מאיזה גיל ניתן לבצע משיכת כספי הפנסיה ללא מיסים?

תוכלו לקבל את הכסף שחסכתם עם השנים לאחר שתעברו את גיל 60. החל מגיל זה, אתם צפויים  לקבל את הכסף כקצבה, כך שלא תצטרכו לשלם על כך תוספת של מיסים. חשוב לציין כי אם אתם לפני גיל 60 אתם צפויים לשלם מיסים בהתאם לכפוף בחוק. אינכם תידרשו לשלם מיסים לפני גיל 60 אך ורק אם אתם עומדים באחד הקריטריונים שצוינו לעיל, בפסקה הקודמת וקיבלתם אישור מטעם גורם ממשלתי שמאשר את הפטור מהמיסים.

 

משיכת כספי תגמולים בגיל פרישה

המטרה של החיסכון בקרן הפנסיה היא לאפשר לכם לחיות בנוחות עם קצבה בגיל הפרישה. אם אתם מעוניינים למשוך את כספי הפנסיה במלואם ללא תשלום מיסים, אתם צריכים להמתין לגיל פרישה (67 שנים) ולבדוק שהחיסכון שלכם נמוך מ-93,000 ₪.

 

לסיכום

כעת ידוע לכם כי  ניתן למשוך את כספי הפנסיה החל מגיל 60 (ולקבל כקצבה) ללא מיסים או החל מגיל 67 במשיכה מלאה. אם אתם זקוקים למידע נוסף, תפנו אל חברות שמסייעות במשיכת כספי הפנסיה ללא מיסים. תוכלו למצוא פרטים נוספים ברשת. חברות אלו יסייעו לכם למשוך את הכסף בקלות ובמינימום בירוקרטיה גם לפני גיל הפרישה.

קופת חיסכון

 

באותו נושא
ביטול מזונות
האם ניתן לבטל מזונות?

עסק הגירושין הוא נושא רגיש ולא נעים, איתו מגיע גם נושא המזונות שעלול להוביל לקונפליקטים, לסכסוך ולחוסר נוחות. הנה כמה דברים שחשוב לדעת על דמי

קרא עוד »