חיפוש

מתי כדאי לפנות לעורך דין לענייני עבודה

זכויותיו וחובותיו של כל עובד במדינת ישראל מאוגדות בחקיקה ולמרות זאת, ישנם מקרים רבים בהם חוסר הבנה או ידיעה של הזכויות, יכול להוביל לפגיעה כספית או אישית.

על העובד לדעת כי במקום בו נפגעו זכויותיו, באפשרותו לתבוע פיצוי מהמעסיק.

במקביל, גם למעסיק ישנן זכויות וחובות המדריכות אותו איך להתנהל כלפי העובד.

היות ודיני העבודה נחשבים למורכבים, מומלץ להיעזר בעורך דין מומחה שילווה אתכם בתהליך וידאג הן מצד המעסיק שזה לא יפגע בזכויות אשר עלולות להשאיר אותו חשוף לתביעה והן מצד העובד אשר ידע לדרוש את זכויותיו.

 

למה יש צורך בעורך דין מומחה לענייני עבודה?

בעולם מושלם בו יחסי העבודה מתנהלים בהוגנות וביושר, כנראה שלא היינו נצרכים לעורך דין לענייני עבודה. אולם, בתחום דיני העבודה לא חסרה עבודה לעורכי הדין, מה שאומר כי בכל זאת ישנן בעיות לא מעטות בתחום. רוב העובדים במדינת ישראל מבלים את רוב שעות היום בעבודה. העבודה מספקת מעבר לשכר גם יכולות סיפוק עצמי והתקדמות מקצועית. הבעיה עולה כאשר העובד נפגע באופן אישי או באופן כספי במקום העבודה, או לחילופין כאשר הוא תובע את המעסיק על פגיעה כזו שלא בצדק. בחקיקה הנוגעת לדיני עבודה, ישנן זכויות המוגנות על פי חוק, כמו למשל הזכות לקבלת שכר בעבור ימי מחלה, הזכות של אישה בהריון שלא תפוטר ועוד. בנוסף, ישנן זכויות רבות פחות מוכרות. לכן, הן על המעסיק שלא יטעה ויחשוף את עצמו לתביעה והן על העובד שידע את זכויותיו מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה.

 

מתי כדאי לפנות לעורך דין המומחה לענייני עבודה?

הסימן הקלאסי בו מומלץ לעובד לפנות לעורך דין מומחה הוא כאשר העובד מרגיש שנעשה לו עוול. בנוסף, במקרה בו יש שינוי חריג בתנאי העבודה, כדאי לפנות ולבדוק האם הדבר תקין מבחינה חוקית. למשל, מקום עבודה שעובר מיקום, פיטורין במפתיע, הלנת שכר, פציעה במקום העבודה, אי תשלום הוצאות שונות ועוד. לעיתים תספיק אפילו פגישת ייעוץ קצרה אשר תחסוך כספים רבים, למידע נוסף בנושא https://liatfaigel-law.co.il/עורך-דין-דיני-עבודה. שימו לב כי במידה ומדובר במקרה בודד וחריג, בו למשל נמחק יום עבודה בודד, לא בטוח כי מומלץ לפנות לעורך דין, שהרי גם בפנייה לעורך דין יש עלות. יש לשקול את הסיטואציה בהתאם לרווח ולתועלת ובמידה ומתרחשות סיטואציות לא נעימות לשקול אם להמשיך לעבוד במקום העבודה.

לסיכום, תחום דיני העבודה הוא תחום מורכב אשר משפיע על החיים של כולנו. מומלץ הן בתור מעסיק והן בתור עובד להכיר את הזכויות הקיימות בחוק כדי לדעת באיזה אופן להתנהל. כעובד, במידת הצורך, מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה על מנת שזה יוכל ללוות ולהנחות אתכם איך לפעול למול המעסיק.

 

איש משפט

באותו נושא