חיפוש

מהי הפרעת חרדה חברתית? איך מתמודדים?

ביישנות יכול להיחשב כתכונת אופי נחמדה ואף נחמדה אך מה עושים כאשר הביישנות מונעת מכם לעשות את מה שאתם אוהבים או מייסרת אותכם במחשבות מלחיצות ולא נעימות? חרדה חברתית היא מעבר לביישנות רגילה שעולה אצל אנשים רבים מעת לעת, היא גורמת לקשיים אמיתיים וסבל רב בקרב הסובלים ממנה ועל כן מומלץ לקחת רגע, להכיר את התופעה קצת יותר טוב ובמקרה הצורך לא להסס לפנות לעזרה.

 

מהי חרדה חברתית?

חרדה חברתית היא הפרעה נפשית השייכת לקבוצת הפרעות החרדה. סיטואציות חברתיות יעוררו בקרב אדם הסובל מחרדה חברתית חששות ודאגות. פחדים אינטנסיביים שכאלו עלולים להביא את האדם להימנע מלבצע פעולות מסוימות  בפומבי או לקיים אינטראקציה עם אנשים שמא הוא יובך, יושפל, יפגע באנשים או שאנשים יגבשו דעה שלילית עליו ועל מעשיו.

החרדה החברתית תפגע באיכות החיים וביכולות התפקוד של האדם הלוקה בהפרעה במגוון תחומים: קושי בעבודה, קושי ברכישת השכלה, קושי ביצירת קשרים רומנטיים, קשרים חברתיים ועוד. שכיחות התופעה משתנה ממדינה למדינה אך לרוב נעה בין 2% ל- 7% מקרב האוכלוסייה. כמו כן הפרעה זו שכיחה יותר בקרב אנשים צעירים.

 

מה גורם לחרדה חברתית?

לבני משפחה מדרגה ראשונה של מאובחנים בחרדה חברתית יש סיכויים גבוהים יותר ללקות אף הם בהפרעה. גם לחוויית הילדות יש השפעה רבה על התפתחות ההפרעה כך שחוויות לא נעימות עם ההורים, המורים הגננות וילדים אחרים עשויים לתרום להתפתחות ההפרעה. מכאן שניתן לקבוע כי שילוב בין גורמים תורשתיים לגורמים סביבתיים מעלים את הסיכוי ללקות בהפרעת החרדה החברתית.

 

כיצד ניתן לטפל בחרדה חברתית?

כמו במרבית הבעיות הנפשיות אף במקרה של חרדה חברתית נמצא כי הטיפול האפקטיבי ביותר מתבסס על שילוב של טיפול תרופתי וטיפול נפשי. בעזרת שילוב נכון שהותאם אישית לצרכיו של המטופל ניתן להגיע לתוצאות טובות ביותר ולשיפור משמעותי בהרגשה ובאיכות החיים של המטופל.

הטיפות התרופתי לרוב יתבסס על תרופות SSRI ו- SNRI כאשר אחת התרופות הנפוצות לטיפול בחרדה חברתית היא התרופה ונלפקסין הידועה אף בשמות המסחריים  אפקסור או ויאפקס. תרופה זאת מעקבת את הספיגה החוזרת של הסרטונין והנוראפנאפרון במוח ובכך מסייעת להלחם בתחושות החרדה.

באשר לטיפולים הנפשיים בין סוגי הטיפולים שנמצאו כיעילים במיוחד לטיפול בחרדה חברתית ניתן לציין את טיפולי ה- CBT וטיפולים רגשיים במסגרת קבוצות תמיכה. טיפולי CBT הם למעשה טיפולים קוגניטיביים התנהגותיים במהלכם המטפל חושף את המטופל למקור החרדה בצורה מבוקרת והדרגתית. בקבוצות תמיכה טיפוליות מטפל או מטפלת בתחום בריאות הנפש מנחה מפגש טיפולי במסגרתו יכולים המשתתפים להעלות את חששותיהם וללמוד אחד מן השני.

חרדה חברתית היא הרבה יותר מביישנות רגילה ואין להקל בה ראש שכן הלוקים בהפרעת החרדה החברתית ניצבים בפני אתגרים יומיומיים לא פשוטים כלל. החדשות הטובות הם שישנם פתרונות וטיפולים אשר יכולים לחולל הבדל גדול. למידע נוסף היכנסו לאתר https://rosh-bari.co.il

.

קופסת כדורים

באותו נושא
kamagra
יתרונות וחסרונות של קמאגרה

קמאגרה, תרופה פופולרית לטיפול בהפרעות זקפה, זכתה לתשומת לב משמעותית בזכות יעילותה בסיוע לגברים להשיג ולתחזק זקפה. עם זאת, כמו כל תרופה, חשוב לשקול את

קרא עוד »
עקיצות פשפשים
7 דרכי טיפול בעקיצות פשפשים

עקיצות פשפשים יכולות להיות מעצבנות ואי נוחות להפליא, ולגרום לאדמומיות, גירוד ולעיתים אפילו לנפיחות. למרות שמניעה היא האסטרטגיה הטובה ביותר למנוע עקיצות פשפשים, הן עדיין

קרא עוד »