חיפוש

מהם הטריקים הקטנים שהופכים דירה קטנה לגדולה יותר

כולנו אוהבים להרגיש שהבית שלנו הוא רחב ידיים, מזמין ומרווח. אך חלומות לחוד ומציאות לחוד, ובמציאות הישראלית רובנו הגדול דווקא גר בדירות מאוד קטנות. זה לא סוד שעיצוב של חלל יכול לעשות קסמים, אבל האם ידעתם שבעזרת עיצוב נכון תוכלו להגדיל את חלל הדירה שלכם? טוב לא באמת להגדיל, אבל לפחות להראות יותר גדולה. בואו ללמוד על הטריקים שיעזרו לכם.

 

פחות זה יותר

כשמדברים על עיצוב דירות קטנות, תמיד מנסים לחשוב כיצד ניתן להגדיל את מראה הדירה בעזרת עיצוב נכון של החלל. אם אתם מתגוררים בדירה קטנה אתם בוודאי מבינים על מה מדובר. עיצוב לא נכון של הרהיטים והאביזרים מסביב יכול להקטין משמעותית את הגודל ולהפך. אם אתם מחפשים פתרונות יצירתיים לעיצוב הדירה הקטנה שלכם הגעתם למקום הנכון.

 

הכל מתחיל מהכניסה

כבר מהכניסה לחלל ומהיציאה ממנו, הבחירות שלנו יכולות להשפיע על נראות גודלה של הדירה. בדירות קטנות מומלץ להשתמש בדלתות הזזה לשירותים או לחדר השינה על מנת שפתיחת הדלת לא תתפוס מקום נוסף בדירה. בנוסף לכך, דלתות גבוהות מייצרות מראה של גובה ונותנות אשליה שהחלל שאליו נכנסים גבוה הרבה יותר ממה שהוא באמת.

 

ריהוט עם טוויסט

חפשו לעצמכם רהיטים שיהיו נוחים ויחסכו לכם מקום. לדוגמא, ספסל אחסון. גם מקום ישיבה נוח וגם מקום נוסף לאחסון לדברים שכיף שהם בסלון, ספה שנפתחת למיטה או שולחן סלון שנפתח לשולחן אוכל. ריהוט אחד עם כמה שימושים, יחסוך לכם הרבה מקום.

 

לשים גבולות

הרבה מהדירות הקטנות הן דירות סטודיו או כאלה שמורכבות מחלל אחד מרכזי שהוא יחסית גדול. בחללים כאלה מומלץ לייצר הפרדה בין החלקים השונים של הבית – מטבח, סלון, שינה – בעזרת הריהוט עצמו. שימו שידה לצד המיטה שתפריד בינה לבין פינת האוכל או סוג של אי ארוך בין המטבח לסלון כדי לייצר כמה חללים נפרדים בתוך החלל הגדול.

 

פתרונות אחסון

בדירה קטנה, כל דבר שלא במקומו, יוצר תחושת עומס ובלאגן באופן מיידי. לכן, מומלץ לחשוב בזמן עיצוב הדירה על פתרונות אחסון זמינים, נגישים ונוחים. חשבו מראש על נישות, ארונות ושידות בהם תאחסנו את כל הציוד שלכם על מנת למנוע תחושה של אי סדר ובלאגן.

 

צבעים בהירים

הקפידו לצבוע את הקירות ולעצב את החלל בצבעים בהירים שנותנים יותר תחושה של מרחב ומגדילים את החדר.

 

לריהוט אין רגליים

פעמים רבות ריהוט ללא רגליים בכלל או לפחות כאלה שהן יותר דקות ופחות מורגשות, עוזר להגדיל את הנראות של החלל על אף שהגודל אותו דבר. מדפים, ספות או כיסאות – לכל אלה נסו למצוא פתרונות ללא רגליים או רגליים דקות.

 

הגודל לא קובע

גם אם הדירה שלכם מאוד קטנה, בעזרת עיצוב נכון תוכלו להגדיל את המראה שלה ולהנות ממרחב מרווח. ותמיד תזכרו – כשיש מקום בלב יש מקום בבית.

דירה קטנה

באותו נושא