חיפוש

מהם הפרטים העיקריים שחובה להזכיר במודעות אבל

פטירה של אדם אהוב היא תמיד דבר קשה, מורכב ומאתגר, אבל כאילו הפטירה עצמה לא גרועה מספיק היא תמיד מלווה במטלות שונות שצריך לדאוג להן, חלקן בטווח המיידי.

אחת מהמטלות האלו היא ניסוח מודעת אבל שתכיל את המידע הרלוונטי ותיידע את הסביבה הקרובה על הפטירה.

כדי להקל עליכם, ריכזנו במאמר זה את הדברים החשובים שמודעת אבל חייבת להכיל.

 

הכנת מודעת אבל מטעם המשפחה

שימו לב שבמדריך זה אנחנו מתייחסים להכנת מודעת האבל על ידי המשפחה, כלומר לא מודעות האבל שהחברה בה עבד המנוח או כל גוף שמעוניין לכבד אותו מפרסם. מודעת אבל מטעם המשפחה נתלית מחוץ לבית בו יושבים שבעה וכן בתים של בני משפחה אחרים, על דלת הבניין בו יושבים שבעה, במקומות מסוימים בשכונה (לוח מודעות למשל) ואם אתם דתיים או שומרי מסורת גם בבית הכנסת.

 

מה מכילה מודעת אבל מטעם המשפחה?

כתיבת מודעת אבל היא אינה דבר מסובך או קשה, ובדרך כלל מודעות אבל מכילות את אותו המידע בניסוח קצת שונה. הדבר הראשון שחשוב לזכור הוא שאין סיבה להלעיט את הקורא במידע מיותר ובמלל רב; אורכה של מודעת אבל לא צריך להיות יותר מ7-10 שורות קצרות (שורה בהקשר זה יכולה להיות גם שתי מילים) בפונט גדול. זה המידע המודעת אבל צריכה להכיל:

 

  1. משפט פתיחה

החלק הראשון של מודעת האבל, לו יש מספר ווריאציות. ניתן לכתוב "ברוך דיין אמת" ומתחת "בצער רב וביגון קודר אנו מודיעים על פטירתו של…". לא חובה להיצמד לניסוח הזה; ישנם ניסוחים עם ביטויים שחוזרים על עצמם כגון "נפלה עטרת ראשנו", "בצער רב וביגון קודר", "ברוך דיין האמת" וכדומה. ניתן להוסיף את הייחוס המשפחתי של הנפטר כגון "בעלי, אבינו, סבינו" וכדומה.

 

  1. שמו של הנפטר

לאחר משפט הפתיחה מופיע שם הנפטר בגדול ובפונט מודגש, כך שכל מי שרואה את המודעה לא יכול לפספס את השם. ניתן להוסיף לפני השם בקטן תואר שהנפטר החזיק בו, כגון דרגה צבאית אם הנפטר שירת בצבא או הגיע לדרגה גבוהה או תואר אקדמי כגון ד"ר או פרופסור. לאחר שמו יש להוסיף בקטן " ז"ל ". ניתן להוסיף תיאור כלשהו בקטן מתחת לשם הנפטר, כגון "איש עשייה רב פעלים" וכדומה.

 

  1. מידע רלוונטי על הלוויה והשבעה

מתחת שם הנפטר מופיע בפונט קטן יותר מידע רלוונטי על הלוויה, כגון מועד הלוויה, מהיכן היא יוצאת, בית העלמין בו היא תתקיים וכדומה. בצד ימין למטה נהוג להוסיף את המידע הרלוונטי על השבעה, כגון היכן היא תתקיים (יש לציין את הכתובת ושל מי הבית, למשל "בבית משפחת…").

 

  1. חתימת המודעה

בצד שמאל למטה יש לחתום את המודעה. ניתן פשוט לכתוב "המשפחה המתאבלת" או להוסיף את שמות בני המשפחה והקשר המשפחתי לנפטר.

מודעות

 

באותו נושא
איש צילום
חצובות לצלמים מקצועיים

זקוקים לחצובה מקצועית? בפוטו נגבה תוכלו לרכוש חצובות מקצועיות מבית סומיטה האיכותיות לצילומים מרהיבים. באתר החנות תוכלו למצוא חצובות במספר דגמים לבחירתכם, לקנות במקום או

קרא עוד »
חדר
6 פריטי חובה לכל משרד

גם בעידן המודרני, ציוד משרדי הינו נצרך ושימושי למדי. למעשה, דווקא בעת המודרנית, משרד לא יוכל להתנהל ללא המעטפת הטכנית הנדרשת. ישנו ציוד משרדי אשר

קרא עוד »
בית פרטי
הכירו את קדמה סולאר

ניצול אנרגיה סולארית הינה תחום חדשני המנצל את השמש כמקור אנרגיה מתחדש לניצול עבור יצירת אנרגיה תרמית וכן להפקת חשמל. חברת קדמה סולאר מספקת ומתקינה

קרא עוד »
קופסה
מה כרוך באריזה ממוחשבת?

יש לכם מוצר מדהים ואתם זקוקים לייצור סיטונאי מהיר, איכותי ושגם יהיה אסתטי ונאה, אך מהר מאד אתם מבינים שהמוצר שלכם חריג בגודל שלו, בצרכי

קרא עוד »