חיפוש

מהם התסמינים של אנדומטריוזיס – ואיך להקל על הכאבים

יצא לך לשמוע אי פעם על מחלת האנדומטריוזיס? ובכן, אם לא נלווים לוסת החודשית שלך כל מיני תסמינים – ייתכן שהנושא כלל לא קשור אלייך. לעומת זאת, אם בכל וסת חודשית מחדש את מתמודדת עם מגוון תופעות לוואי חמורות וקיצוניות – ייתכן שאת חלק מהנשים שמתמודדות עם מחלת האנדומטריוזיס, מבלי שהן אפילו מודעות לכך. היום נספר לך מהם התסמינים של אנדומטריוזיס ואיך להקל על הכאבים, כך שגם את תוכלי לפעול כדי לפתור את התופעות האלו ולהיפטר מהמחלה.

 

התסמינים של אנדומטריוזיס – דברים שחשוב להכיר

אז קיימים כל מיני תסמינים שמחלת אנדומטריוזיס מביאה איתה, כאלו שבולטים ומורגשים יותר בגוף ובנפש, וכאלו שמתרחשים מתחת לפני השטח. כמובן שמה שמעניין אותך כרגע הוא התסמינים של אנדומטריוזיס שבאים לידי ביטוי ומורגשים בגוף שלך, אז בואי נתחיל מהם.

בראש ובראשונה, נלווים למחלת האנדומטריוזיס כאבים קשים, נוכחים ומורגשים הרבה יותר מהכאבים הרגילים והשוטפים הנלווים לקבלת הוסת. מדובר כאן על כאבים שמתחילים מאיזור הבטן ויכולים להתפשט לכל הגוף – לרגליים, לגב התחתון ואפילו לכאבי ראש חמורים.

 

כאבים גופניים עד להתמודדויות נפשיות

כחלק מתסמיני מחלת אנדומטריוזיס, ניתן להבחין גם בכאבים שנלווים לקיום יחסי מין – כאבים שאינם אמורים להופיע כלל, ובוודאי שלא בעוצמות המדוברות. ניתן להצביע גם על מגוון בעיות עיכול שונות, כאבים בעת מתן שתן, כאבים ורגישות באיזור האגן שנלווים לא רק לתקופת הוסת אלא גם לפני ואחריה ועוד.

במקביל, גם התמודדויות נפשיות לא פשוטות בכלל מתלוות למחלת אנדומטריוזיס. נשים אשר סובלות ממחלת אנדומטריוזיס מספרות על התמודדויות קשות עם דכאון, מצבי רוח משתנים ועייפות, ובאופן כללי על שגרת חיים שמקשה עליהן מאוד בביצוע פעולות יום יומיות ופשוטות ביותר.

 

האם קיים קשר בין מחלת אנדומטריוזיס לבין כניסה להריון?

אז לא רק שקיים כאן קשר, אלא שמדובר על קשר הדוק במיוחד בין מחלת אנדומטריוזיס לבין כניסה להריון. נשים רבות מקבלות המלצה מרופאי הנשים שלהן לגשת אל מרפאה לפוריות האישה בשלבים כמה שיותר מוקדמים, לאחר אבחון האנדומטריוזיס אצלן ולקראת תכנון הכניסה להריון, על מנת להבין אילו דרכים יכולות להיות טובות ביותר עבורה.

בחלק מהפעמים ניתן יהיה לטפל במחלה ואפילו להעלים אותה לחלוטין ולהקל על הליך הכניסה להריון, ובחלק מהפעמים יהיה צורך במציאת דרכים יצירתיות לפתרון.

 

להקל על הכאבים בכמה צעדים פשוטים

אז יכול להיות שמחלת אנדומטריוזיס היא לא פשוטה כמו שדמיינת, אבל בהחלט ניתן להקל על הכאבים שלך. ראשית, כדאי לאבחן את המחלה ולוודא שאכן מדובר בה. לאחר מכן, ניתן יהיה ליטול משככי כאבים שיוכלו לסייע לך בהתמודדות עם הכאבים, לחשוב יחד עם רופאי הנשים שלך על פתרון כמו גלולות או התקן תוך רחמי להתמודדות עם הבעיה, או אפילו על פתרון ניתוחי שיחזיר את החיים שלך למסלולם הטוב והבריא. בהצלחה!

אנדומטריוזיס

באותו נושא
kamagra
יתרונות וחסרונות של קמאגרה

קמאגרה, תרופה פופולרית לטיפול בהפרעות זקפה, זכתה לתשומת לב משמעותית בזכות יעילותה בסיוע לגברים להשיג ולתחזק זקפה. עם זאת, כמו כל תרופה, חשוב לשקול את

קרא עוד »
עקיצות פשפשים
7 דרכי טיפול בעקיצות פשפשים

עקיצות פשפשים יכולות להיות מעצבנות ואי נוחות להפליא, ולגרום לאדמומיות, גירוד ולעיתים אפילו לנפיחות. למרות שמניעה היא האסטרטגיה הטובה ביותר למנוע עקיצות פשפשים, הן עדיין

קרא עוד »