חיפוש

מהן תופעות הלוואי של הפסקת השימוש בקנאביס

כחלק מכל גמילה, ישנם לא מעט תופעות לוואי כאשר מפסיקים להשתמש. קנאביס הפך להיות עם השנים לאחד מהסמים הפופולריים ביותר שתוכלו למצוא לא רק בישראל, אלא ברחבי העולם המערבי. רבים חושבים שמדובר בסם תמים, שתורם לתחושת האופוריה ומרגיע את הגוף ואת הנפש. אך כמו כל סם, התמכרות לקנאביס עלולה להיות התמכרות קשה שקשה מאוד להפסיק ובין היתר להיגמל ממנה. אז מה הם הנזקים בעישון? ומה הם תופעות הלוואי בהפסקת העישון?

 

התמכרות לקנאביס – ממכר כמו כל סם

אומנם קנאביס הוא כנראה הסם המפורסם ביותר בישראל, אך לא רבים יודעים כמה הוא עלול לגרום להתמכרות. אתם בוודאי אומרים לעצמכם שזו הגזמה, כי אחרי הכל לא מדובר בסם כימי כמו קוקאין או הרואין. אך יש אנשים שמתמכרים לקנאביס וחווים תסמיני גמילה לכל דבר. אם ניסיתם להיגמל בעבר מקנאביס, אתם כנראה מבינים שזה יהיה קשה יותר ממה שחשבתם.

 

הנזקים שלא מדברים עליהם

לשימוש בקנאביס עלולות להיות גם תופעות לוואי, חלק מהתופעות יותר שכיחות ופחות נפוצות. אם ראיתם או שמעתם מחברים שצריכת קנאביס זה מעולה, חשוב שתכירו את תופעות הלוואי ואת הסיכונים בצריכה של קנאביס. אחת מהתופעות השכיחות ביותר היא נזק לריאות, בסופו של דבר מדובר על חומר שנשרף ישר אל הריאות.

בנוסף, קנאביס פוגע בריכוז, ערנות ומוביל בסופו של דבר לעייפות. לכן אסור גם לנהוג תחת השפעה של מריחואנה. יכולות הריכוז וכושר השיפוט שלנו וכמובן יכולת התגובה שלנו, הוא הרבה יותר איטי כאשר נמצאים תחת ההשפעה של קנאביס. שימוש רב ולאורך זמן עלול לגרום גם לפגיעה קוגניטיבית משמעותית, מכיוון שבקנאביס יש חומרים פעילים שמשפיעים על היכולת שלנו להתרכז, ללמוד, להקשיב וללמוד דברים.

 

תופעות הלוואי בהפסקת העישון

לא מעט מחקרים מראים שכ-50% מצורכי הקנאביס שמעוניינים להפסיק את הרגלי הצריכה והעישון שלהם, מגלים שיש לא מעט תופעות לוואי בהפסקה של העישון. אלה הם תסמיני גמילה מקנאביס שנקראים גם ״סינדרום גמילה מקנאביס״, לתסמינים הללו יש תופעות לוואי, חלקן מתפוגגות לאחר כמה ימים, חלקן שכיחות יותר וחלקן גם מתרחשות לעיתים רחוקות יותר.

לא מעט נגמלים מדווחים על קושי להירדם ועד שהם מצליחים כבר להירדם, הם סובלים מחלומות מאוד מוחשיים שמעוררים הרבה רגשות ודמיונות מאוד מוגברים, חלק מהנגמלים מדווחים על הזעה מוגברת במהלך השינה.

נגמלים רבים מדווחים גם על כאבי ראש חוזרים, פגיעה בתאבון, עצבנות, כעסים וגם לא מעט חרדות. לא מעט מהרגשות הללו, עלולים להתפרץ ליד האנשים שהכי אוהבים. גמילה מקנאביס עלולה להשפיע על כל הקרובים, לכן מאוד מומלץ לא לעבור אותה לבד.

 

לסיכום

גמילה מקנאביס עלולה להיות קשה ולגרור איתה לא מעט תופעות לוואי אצל מעשנים רבים. הגמילה עשויה להשפיע על כל אחד בצורה אחרת וגם עלולה להשפיע על כל הסובבים. מומלץ לא לעבור גמילה באופן עצמאי ולקבל את העזרה והליווי הנדרשים לכך.

פרחים

 

באותו נושא
ויאגרה
מה היא קאמגרה?

קמגרה היא תרופה המשמשת לטיפול בהפרעות זיקפה אצל גברים. מדובר בגרסה גנרית של תרופת המותג הפופולרית והמוכרת – ויאגרה. מנגנון הפעולה של הקאמגרה עובד על

קרא עוד »