חיפוש

מה בודקים באבחון הפרעות קשב?

הפרעות קשב הולכות ונעשות יותר ויותר נפוצות. אבל איך בכלל בודקים הפרעות קשב? ומה עושים אם האבחון יוצא חיובי? התשובות – בטקסט. שימו לב שהמידע המובא בטקסט הינו כללי ואינו מיועד להוות תחליף לייעוץ רפואי. אם אתם חושדים שאתם או מישהו שאתם מכירים סובל מ-ADD, פנו ליעוץ עם רופא או פסיכולוג להערכה ואבחון.

 

מה זה הפרעת קשב

הפרעת קשב (או בקיצור ADD) היא הפרעה נוירו-התפתחותית המשפיעה על ילדים ומבוגרים כאחד. היא מאופיינת בקשיים בקשב, אימפולסיביות והיפראקטיביות. אנשים עם ADD עשויים להתקשות לשים לב לפרטים, לבצע משימות ולשלוט בהתנהגות אימפולסיבית. הם עשויים גם להיות מוסחים בקלות, לשכוח דברים, ולהתקשות בתכנון.

הסיבות המדויקות ל-ADD עדיין לא מובנות במלואן, אך מאמינים שהיא קשורה לשילוב של מספר גורמים. חשוב לציין כי הפרעת קשב היא מצב שניתן לטפל בו וכי ישנן אסטרטגיות וטיפולים שונים זמינים כדי לסייע בניהול הסימפטומים – כולל תרופות, טיפול ושינויים באורח החיים.

מה זה הפרעת קשב

אבחון הפרעות קשב אצל ילדים ומבוגרים

ישנם הבדלים מסוימים בין אבחון להפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ואצל מבוגרים. למשל, עבור ילדים, הרופא עשוי להשתמש בהערכות מתאימות לגיל, כגון סולמות דירוג או שאלונים, כדי להעריך תסמינים. עבור מבוגרים, רופא עשוי להשתמש בבדיקות ושאלונים מתוחכמות יותר.

בנוסף, הסימפטומים של הפרעת קשב יכולים להשתנות ככל שאנחנו מתבגרים. לדוגמה, ילדים עם ADD עשויים להיות היפראקטיביים, אימפולסיביים וחסרי תשומת לב, בעוד שמבוגרים עם ADD עשויים להתקשות יותר בתכנון, ארגון וניהול זמן.

אבחון הפרעות קשב אצל ילדים ומבוגרים

איך עושים אבחון הפרעת קשב

אבחון הפרעת קשב כולל חמישה תת-מבחנים. בתת המבחן הראשון הרופא ישאל שאלות על ההיסטוריה הרפואית של האדם, כולל כל אבחנה פסיכיאטרית קודמת, תרופות וטיפולים. לאחר מכן, הרופא יעריך את התסמינים שהאדם חווה, כגון קושי בתשומת לב, אימפולסיביות, שכחה ועוד. בתת המבחן השלישי הרופא עשוי להתבונן בהתנהגותו של האדם, כגון התמקדות ומילוי הוראות.

בתת המבחן הרביעי פסיכולוג יערוך מבחנים פסיכולוגיים, כגון מבחני טווח קשב, מבחני זיכרון ומבחני אינטליגנציה. לבסוף, הרופא או הפסיכולוג עשוי גם לערוך ראיונות עם בני משפחה או מורים כדי לאסוף מידע נוסף על התנהגותו ותסמיניו של האדם.

 

מה עושים אחרי אבחון הפרעת קשב וריכוז

אם אבחון ה-ADD שלכם יצא חיובי, כדאי שתלמדו על ADD. המחקר שלכם צריך לכלול סיבות, הסימפטומים והטיפולים האפשריים בהפרעה. כמובן שאתם חייבים לעבוד עם הרופא שלכם כדי לפתח תוכנית טיפול המתאימה לך. בנוסף, הקפידו לדאוג לרווחתכם הפיזית והרגשית על ידי אכילה טובה, שינה מספקת ופעילות גופנית סדירה. רווחה פיזית ונפשית מסייעת לצמצם תסמיני ADD.

 

סיכום

לסיכום, זה לא משנה אם אתם בני 8 או בני 28 – אתם יכולים לסבול מהפרעת קשב. אם אתם חושדים שאתם סובלים מההפרעה, כדאי לפנות לאבחון מקצועי. לאבחון חיובי יש השלכות על מגוון תחומי חיים.

מה בודקים באבחון הפרעות קשב?

באותו נושא
ניתוח קטרקט
ניתוח קטרקט בלייזר

קטרקט זו מחלת עיניים נפוצה מאוד בגילאים מבוגרים. עם ההתקדמות בגיל, המנגנון השומר על כמות המים בעיניים נחלש, וכך נוצר הקטרקט הנפוץ. ישנם הליכים שונים

קרא עוד »
6 סודות מניסיונו של HR
6 סודות מניסיונו של HR

עולם משאבי האנוש (HR) גדוש באתגרים, החל מגיוס עובדים ועד ניהול קונפליקטים, שמירה על תרבות ארגונית חיובית ועוד. לאורך השנים צברתי ניסיון רב בתחום וגיליתי

קרא עוד »