חיפוש

איך בודקים מה ביטוח הבריאות כולל?

חכם עיניו בראשו ורוכש ביטוח בריאות פרטי. קשה למצוא היום אדם לא מבוטח בביטוח בריאות פרטי למרות שבישראל יש חוק ביטוח בריאות ממלכתי וכל אזרח יכול לקבל שירותי רפואה במסגרת חוק זה בקופות החולים. אנשים משלמים על ביטוח בריאות פרטי, אך רבים מהם אפילו לא יודעים מה הוא כולל וכאשר הם צריכים לממש את הביטוח הם מתחילים לגשש וחבל. ריכזנו לכם כאן מידע על הבדיקה שאתם חייבים להכיר.

 

בדיקת הר הביטוח – קצת רקע

בדיקת הר הביטוח היא בדיקה אותה כל אחד יכול לבצע באמצעות אתר הר הביטוח הממשלתי. האתר משמש כמעין מנוע חיפוש לאיתור ביטוחים שונים. רבים נעזרים בו לצורך איתור ביטוח בריאות אבל לא רק. את האתר הקים משרד האוצר לאחר ריבוי תלונות על הקושי להשיג מידע על הביטוחים הקיימים.

על פי הנתונים מעל 70% מהמבוטחים בישראל לא יודעים מה קורה עם הביטוחים שלהם, מה הם כוללים ורבים משלמים סכום כפול בגין ביטוחים כפולים. כדי להימנע מכך, מערכת הר הביטוח הוקמה.

 

איך זה עובד?

כדי להשתמש באתר הר הביטוח עליכם להיכנס לאתר הממשלתי, להזין נתונים אישיים כמו בכל כניסה לאתר ממשלתי, לאחר האימות יהיה עליכם להיכנס לשירות הנבחר. כדי לקבל מידע על הביטוחים שלכם, הקליקו על "חיפוש ביטוחים על שמי" וכך, יופיעו כל נתוני הביטוחים הרשומים על שימכם כפי שהם מופיעים במערכת הר הביטוח. את הנתונים האלו ניתן לייצא לדו"ח הר הביטוח המרכז את כל הנתונים.

 

מה מופיע בדו"ח הר הביטוח?

  • רשימת כל הביטוחים המופיעים במערכת
  • מספרי הפוליסה של כל ביטוח
  • שם החברה המבטחת
  • מחיר הפרמיה החודשית
  • בביטוחי בריאות יופיעו כל הסעיפים הכלולים הפוליסה
  • כתבי השירות הנלווים לפוליסה הבסיסית.

 

איך יודעים מה הביטוח כולל?

כדי לדעת מה הביטוח כולל, יש לאתר אותו בדו"ח הר הביטוח. לאחר שאיתרתם את הביטוח בדו"ח הר הביטוח, אתם יכולים בקלות לבדוק מי החברה המבטחת, מה כולל הביטוח יחד עם יתר הפרטים כפי שפירטנו כאן קודם לכן. בסופו של דבר, יש ביטוחים שלא יופיע עליהם פירוט סעיפים בדו"ח הר הביטוח וכדי למצוא את הסעיפים הכלולים בו, על המבוטח לפנות לחברת הביטוח באופן ישיר.

 

אל תוותרו על בדיקה תקופתית

ההמלצה של סוכני הביטוח היא לבצע בדיקת ביטוחים אחת לשנתיים וחצי ובכך להימנע מתשלום יקר על ביטוח, כפל ביטוחים וכו'. מדובר בבדיקה אותה כל אחד יכול לבצע. ניתן לבצע אותה ללא עלות וגם איש מקצוע לא יגבה ממכם עליה תשלום. באמצעות בדיקה כזו תדעו מה מצב הביטוח הרשום על שימכם, מתי צריך לחדש אותו, מה הוא כולל והאם יש צורך להרחיב את המעטפת הביטוחית לקבלת מענה מספק יותר בהתאם לצורך הקיים.

איתור ביטוח בריאות

באותו נושא
6 יתרונות בביטוח ועדי בתים
6 יתרונות בביטוח ועדי בתים

כוועד בית האחראי על ניהול רכוש משותף, יש חשיבות מכרעת להבין את החשיבות של ביטוח וועד בית. תחומי האחריות שלכם כוועד בית, כוללים תחזוקה יומיומית,

קרא עוד »