חיפוש

מה ההבדל בין כתרים רגילים לכתרי זירקוניה

אתם אולי מכירים את המונח כתר במושגו הדנטלי הישן – כתר אשר סותם את החור שבשן. אבל כיום, כתר מתייחס למעטפת מלאכותית אשר עוטפת את השן מכל צדדיה, במטרה להגן עליה מהתפוררות ולמנוע ממנה להישבר. סוג חדש של כתרים הינו כתרי זירקוניה, הנה מה שצריך לדעת עליו ועל ההבדל בינו לבין כתרים רגילים.

למי זה מתאים? כתרים מתאימים לכל מי שמעוניין לשנות את צורת השיניים, לתקן שיניים שבורות וסדוקות, למלא רווחים שבין השיניים ולאנשים שמעוניינים לשפר את החיוך שלהם.

 

החומר ממנו עשוי הכתר

כתרי חרסינה עשויים מהשלב הקרמי של המתכת, חרסינה שמאוחה למתכת, בעוד שכתרי זירקוניה עשויים מחומר שנקרא זירקוניה אוקסייד. את כתרי החרסינה מחברים לשיניים בשני שלבים, תחילה חיבור של שכבת מתכת ולאחר מכן את ציפוי החרסינה שמדמה את צורת וצבע השן. כתרי זירקוניה לעומת זאת, בנויים משכבה אחת אחידה שמיוצרת במעבדה. היום קימות מרפאות שונות שמתקינות שתלים דנטליים איכותיים גם מחרסינה וגם מזירקוניה.

 

אסתטיקה

כיוון שכתרי חרסינה עשויים בבסיסם ממתכת, הם עלולים לייצר עם הזמן פס אפור בבסיס השן. בנוסף, בין השכבה של המתכת לחרסינה עלולים להצטבר לכלוכים ופלאק שמובילים בתורם למחלות חניכיים, נסיגת חניכיים ופגיעה באסתטיקה של הכתר. בעוד שכתרי זירקוניה מורכבים רק משכבה אחת ולכן אין מקום להצטברות של לכלוך, והם לא משנים את צבעם עם הזמן ושומרים על מראה טבעי יותר.

 

חוזק הכתר

כתרי זרקוניה נמצאו כעמידים יותר מכתרי החרסינה ללחצים שמפעילה נשיכת שיניים על הכתר. בגלל מבנה הכתר והחומר, השיניים שסמוכות לכתרי הזירקוניה נשמרות למשך זמן רב ונמנעת מהן שחיקה מיותרת שקורית במקרים של כתרי חרסינה. חשוב לזכור כי לכתרי חרסינה קיים היתרון בו הם יכולים למלא חריצים ושברים קטנים שיש בשיניים, כלומר לא תמיד נצטרך כתר שלם ומלא שמחליף את השן.

 

השיניים שנותרות מתחת

בשיטה המסורתית של כתרי החרסינה הרופא חייב לשייף את השן המקורית כדי שהכתר יוכל להידבק בצורה הטובה ביותר ולהחזיק למשך זמן. לעומת זאת, כתרי זירקוניה לא דורשים שיוף של השיניים המקוריות, הם מתיישבים מעליהן ואינם משפיעים על בריאות החניכיים וחלל הפה. כך, הם מאפשרים שמירה טובה יותר על החניכיים לאורך זמן.

 

מחיר?

מבין שני הסוגים כתרי זירקוניה נחשבים לכתרים האיכותיים ביותר. עקב היותם עשויים מחומר טבעי ועונים על בעיות שנמצאו בכתרי החרסינה, הם נחשבים למתקדמים יותר והם גם יקרים יותר מכתרי חרסינה. כתר חרסינה יכול לעלות לכם בין 2,500-5,000 ש"ח ליחידה בעוד שמחיר כתר זרקוניה נע בין 3,500-6000 ש"ח ליחידה.

חשוב לזכור כי אורך החיים של שני סוגי הכתרים לפי הידוע לנו כיום הוא של 12-15 שנים, לכל שיטה קיימים היתרונות שלה אבל אם אתם אלרגיים למתכת, המודרנה מצאה לכם פתרון מצוין.

כתרי זירקוניה

באותו נושא
6 סודות מניסיונו של HR
6 סודות מניסיונו של HR

עולם משאבי האנוש (HR) גדוש באתגרים, החל מגיוס עובדים ועד ניהול קונפליקטים, שמירה על תרבות ארגונית חיובית ועוד. לאורך השנים צברתי ניסיון רב בתחום וגיליתי

קרא עוד »