חיפוש

מה ההבדל בין תמלול רגיל לבין תמלול לבית משפט

מתכננים להגיש תביעה לבית משפט? יש לכם מסמך ובו תמלול שערכתם באופן עצמאי? אם עניתם בחיוב על השאלות הללו או אם אתם יודעים שעליכם להגיש תמלול לבית המשפט, כדאי שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות בעיון רב. לעיתים, אנשים שבוחרים להגיש תביעה לבית המשפט שאין להם ניסיון בתחום המשפטי, מגלים שעליהם להגיש בתביעה עצמה, תמלול משפטי. במצב שכזה, רבים תוהים מה ההבדל בין תמלול שכזה לבין תמלול רגיל? כדי לענות על שאלה זו, ערכנו ישיבה עם מומחים בתחום וריכזנו עבורכם את כל הפרטים שאתם חייבים לדעת בנושא.

 

תרגום מדויק

בתמלול רגיל שמתבצע לצרכים שונים שאינם משפטיים (למשל, למטרת הגשה באוניברסיטה או מכללה) התרגום יכול להיות שלא מדויק ב-100%. לעומת זאת, תמלול משפטי חייב להיות מדויק. במצבים שבהם מוגש לבית המשפט תמלול שאינו מדויק, בית המשפט כול לפסוק כי הדבר נעשה שלא בתום לב. כלומר, שנעשה ניסיון לחבל בראיות ולהביא להטעיה.
פסיקה שכזו יכולה להתרחש גם בשגגה. כלומר, במצבים שבהם האדם הפשוט הגיע לדיון מבלי שידע שעליו להביא תמלול משפטי.

 

בדיקת עריכה

תמלול רגיל יכול להתבצע מבלי שנבדק לעומק אם בוצעו מניפולציות או אם נערכה עריכה כלשהי. לעומת זאת, תמלול לבית משפט חייב להיות תמלול של הקלטה שנערכה מבלי שבוצעו בה מניפולציות. ההקלטה חייבת להיות אותנטית ומקורית. אחרת, היא לא תוכל להתקבל על ידי בית המשפט (וגם במקרה כזה, בית המשפט יכול לקבוע כי בוצע כאן ניסיון להטעיה. מצב שכדאי להימנע ממנו).

 

זיהוי הדוברים

בהקלטה רגילה לא תמיד יש צורך לזהות את הכותבים (תלוי כמובן באיזו הקלטה מדובר ולאיזה מטרה). בהקלטות שנמסרות לבית המשפט תמיד יש צורך בתמלול שבו ניתן לזהות באופן ברור ומדויק את מי מהדוברים. זיהוי של הדוברים נחשב לקריטריון הכרחי. בית המשפט צפוי שלא לקבל את ההקלטה במידה ואין זיהוי מלא של הדוברים. אם אתם זקוקים לעזרה בפן זה או אחר בנושא, אתם יכולים לפנות אל דר לוגי – המומחים בכל הנוגע לתמלול משפטי.

 

דברים שנאמרו מרצון

תמלול של שיחות שמוגש לבתי המשפט נחשב לראייה עם תוקף. לכן, חשוב מאוד שכל הדוברים שלקחו חלק בשיחה, ישתתפו בה מתוך רצון ויאמרו את התוכן מתוך רצון בלבד וללא שום כפיה מצד גורם אחר.
כך שבמצבים שונים, תמלול רגיל של שיחה יכול להיות תמלול שנכתב על שיחה שנערכה בכפייה או באיומים. אך כשמדובר בתמלול שמוגש לבית המשפט –תמלול מסוג זה צפוי שלא להתקבל.

 

תמלול בכתב שאינו מסודר

תמלול רגיל יכול להיות מוגש בכתב עם פונט משתנה וגדלים משתנים של הכתב. בזמן שתמלול לבית המשפט צריך להיות בעל פונט זהה וגודל זהה שאינם משתנים מתחילת ועד סוף הטקסט.

תמלול הקלטות

באותו נושא