חיפוש

מה הוא זמן ההחלמה מניתוח עפעפיים?

ניתוח עפעפיים, הידוע גם בשם בלפרופלסטיקה, הוא הליך קוסמטי נפוץ המשמש לשיפור מראה העיניים ולהפחתת סימני ההזדקנות. ניתוח זה יכול לסייע בהפחתת ״שקיות״, קמטים ועור רפוי. הניתוח כרוך בהסרה של עור עודף ונפול, שומן ולעיתים שרירים מהעפעפיים העליונים ו/או התחתונים.

כאמור, ההליך יכול להתבצע הן בעפעפיים העליונים והן בעפעפיים התחתונים, וניתן לשלב אותו גם עם ניתוחי פנים אחרים – הרמת פנים, ניתוח אף וכדומה.

 

זמן התאוששות צפוי

זמן ההחלמה מניתוח עפעפיים משתנה מאדם לאדם וגם מניתוח לניתוח. כלומר, משך הניתוח, בריאות המטופל והיקף הניתוח הם גורמים שיש לקחת בחשבון. בדרך כלל, לוקח לרוב האנשים כשבועיים להתאושש מהרמת עפעפיים אך אין לדאגה אם יקח לך יותר או פחות משבועיים.

במהלך תקופת ההחלמה הזו, על המנותח/ת להימנע מפעילויות הכרוכות בפעילות גופנית מאומצת, כגון ריצה, הרמת משקולות או ספורט. כמו כן, יש להימנע משחייה לפחות שלושה שבועות לאחר הניתוח, ככה שכדאי להקפיא את המנוי בקאנטרי לחודש.

ניתוח עפעפיים

תופעות לוואי

בימים הראשונים לאחר ניתוח עפעפיים, יתכן ותחוו מעט נפיחות סביב העיניים. יתכן ויופיעו גם שטפי דם באיזור הזה, זאת מכיוון שמסביב לעיניים יש עור דק ורגיש מאד. אל דאגה – זה נורמלי ואמור להיעלם בהדרגה בזמן שהגוף מתרפא. בזמן ההחלמה מהניתוח חשוב לשמור על ניקיון איזור החתך וכמובן שחשוב מאד להמנע משפשוף או מגע באזור. במידה ואין ברירה ומוכרחים לגעת – יש לשטוף ידיים ביסודיות!

 

צפי לאחר ההחלמה

לאחר תקופת ההחלמה הראשונית, אתם עדיין עשויים לחוות רגישות מסוימת, גירוד ויובש סביב העיניים. תופעות הלוואי האלו עשויות להמשך מספר שבועות אך לא לדאוג, העניין אמור להשתפר בהדרגה בחלוף הזמן. בנוסף, במהלך תקופה זו, אתם עשויים לחוות אי נוחות קלה או רגישות לאור, אשר אמורה גם היא להיפתר גם מעצמה.

ניתוח עפעפיים

החלמתי! מה עכשיו?

לאחר השלמת תקופת ההחלמה, אתם צריכים להיות מסוגלים לחזור לפעילותכם הרגילה. כלומר, ניצן לגרד את העיניים במידת הצורך, לא אמורים להיות נפיחות, שיטפי דם, רגישות לאור וכדומה. עם זאת, חשוב לציין כי ייתכן שתוצאות ניתוח העפעפיים לא ייראו במלואן עד 6 חודשים לאחר ההליך.

במהלך תקופה זו, ייתכן שהאזור עדיין נפוח וייתכן שהצלקות עדיין נראות לעין. כפי שהוסבר – לוקח זמן עד שהנפיחות מהניתוח יורדת לגמריי ושהצלקת נעלמת (ממש כמו בניתוח אף).

 

אז מה היה לנו כאן?

לסיכום, ניתוח עפעפיים יכול לספק לכם מראה צעיר ורענן יותר ללא ספק, כמו כן הוא בהחלט יכול לחולל שיפור בראייה וזאת בעזרת הסרת העור אשר מכביד על העין ועל שדה הראייה לעיתים קרובות. עם זאת, חשוב לזכור שזמן ההחלמה יכול להשתנות בהתאם לאדם ולניתוח, ושחשוב להקפיד על ההנחיות שלאחר הניתוח שסופקו על ידי הפלסטיקאי. עם טיפול נכון ומחויבות למילוי הוראות הרופא, רוב המטופלים יכולים לצפות לחזור לפעילותם הרגילה תוך שבועיים או פחות. בהצלחה!

ניתוח עפעפיים

באותו נושא
אצבעות
איך לעצב את הציפורניים שלך?

מראה הציפורניים הוא חלק חשוב משגרת הטיפוח שלנו משדרוג המראה היומיומי. משום כך, חשוב לשמור ולתחזק את הציפורניים באמצעות שמירה על עיצוב ובריאות הציפורן באופן

קרא עוד »