חיפוש

מה החשיבות של מערכת כריזת חירום

ישנם מספר אירועים שיכולים להיחשב כאירועי "חירום", בהם נרצה תגובה מהירה ומדויקת של כל המעורבים בדבר בכדי לוודא את שלומם – שריפות, פיגועים, טילים ועוד. מפגעים שכאלו אינם נדירים במדינת ישראל ודורשים מאיתנו להתארגן מראש בהתאם בכדי שברגע האמת הדברים יעברו בצורה חלקה ככל האפשר. אחת הדרכים הכי משמעותיות לשמר את השליטה שלנו במצב בזמן אירוע חירום הוא מערכת כריזת חירום – שעל חשיבותה הרבה תקראו בכתבה זו.

 

מהי מערכת כריזת חירום?

מערכת כריזת חירום היא בדרך כלל מערכת משולבת – הכוללת בתוכה לא רק אפשרות להשמיע אזעקה בשעת חירום, אלא גם הודעות אזהרה (שמכוונת את המעורבים ממה כדאי להיזהר) והודעות פינוי (המסבירות למעורבים לאן כדאי להם להתפנות בשביל לשמור על ביטחונם).

הודעות אלו יכולות להיות הודעות מוקלטות מראש, או הודעות שנאמרות לתוך מיקרופון ייעודי בעת שעת החירום עצמה, כאשר ברוב המערכות ניתן להתאים הודעות מיוחדות לאזורים שונים, ובכך לאפשר מתן הוראות מדויקות ככל האפשר, למניעת בלבול.

ישנן אף מערכות כריזה שמאשפרות גישה ממיקרופונים שמחוברים מרחוק – ובכך מאפשרות לכל חברה למנות איש מקצוע מוגדר שינהל את מאורעות החירום ויתמקצע בתחום. כל מערכת כריזה מגיעה עם כמות משתנה של רמקולים – שמותאמת לצרכי המבנה הספציפי שבהם הם מותקנים. עבודת הערכה זו נעשית על ידי איש מקצוע מיומן בתחום שמכיר היטב את נהלי החירום של מכון התקנים הישראלי.

 

למה משמשת מערכת כריזת חירום?

מערכות כריזת חרום משמשות להתרעה על מקרה חירום, ולמתן הוראות למשתתפים באירוע בכדי לשמור על ביטחונם, מתוך הבנה שעתות חירום הם עתות של מצוקה רבה עבור המעורבים באירוע, שאינם מסוגלים תמיד לחשוב בצורה לוגית ובהירה על צעדיהם הבאים.

 

באילו אירועים נרצה להפעיל את מערכת כריזת החירום?

ישנם מספר אירועים שמעלים צורך בשימוש במערכת כריזת החירום:

  1. שריפה: שריפות הן מאורע מלחיץ ומסוכן במיוחד, שדורש התעדכנות תמידית לגבי רמת ההתפשטות של האש והמקומות שאליהם בטוח ללכת. נתונים אלו הופכים את מערכת כריזת החירום להכרחית במקרה של אש – וזאת משום שהיא מסוגלת להתריע לכמות גדולה של אנשים על שריפה באופן מיידי, לספר להם לאן לברוח, ולעדכן אותם בהתפתחויות.
  2. רעידת אדמה: רעידת אדמה היא אירוע מסוכן ביותר, שמתרחש בפתאומיות ויכול להוביל לכאוס מוחלט. גם כאן חשוב מאוד לעדכן את מי שנמצא בבניין על ההתפתחויות, בכדי שידע לאן להתפנות
  3. נפילת טילים: מערכת "צבע אדום" המוכרת לנו היטב היא דוגמא טובה למערכת כריזת חירום ארצית. מערכת זו מתריעה מטילים אבל לא מספרת היכן להתפנות – כאשר מידע זה חשוב מאוד ונשכח פעמים רבות ברגע האמת.

 

לסיכום:

מערכות כריזת חירום הן מערכות משלובות וחשובות ביותר, שיכולות להציל חיים במקרי חירום רבים ומגוונים. אנו ממליצים לכל בעל עסק לברר את חובתו החוקית להתקנת המערכות – אם קיימת.

מערכות כריזת חרום

באותו נושא
ניתוח קטרקט
ניתוח קטרקט בלייזר

קטרקט זו מחלת עיניים נפוצה מאוד בגילאים מבוגרים. עם ההתקדמות בגיל, המנגנון השומר על כמות המים בעיניים נחלש, וכך נוצר הקטרקט הנפוץ. ישנם הליכים שונים

קרא עוד »
6 סודות מניסיונו של HR
6 סודות מניסיונו של HR

עולם משאבי האנוש (HR) גדוש באתגרים, החל מגיוס עובדים ועד ניהול קונפליקטים, שמירה על תרבות ארגונית חיובית ועוד. לאורך השנים צברתי ניסיון רב בתחום וגיליתי

קרא עוד »