חיפוש

מה הם דיני משפחה ומתי ניתקל בהם

ייתכן כי לרבים מכם בית המשפט לענייני משפחה, או דיני משפחה, הינם תחום מרוחק מחייכם והמציאות הנוכחית שלכם, וכי הסיכוי שייצא לכם להיתקל בו במהלך תקופות חייכם השונות הינו זעיר בהחלט. אך האמת היא, שדיני משפחה הינם עניין נפוץ, שקיים כמעט אצל כל משפחה כיום, וכי כדאי לכם להכיר את דיני המשפחה, את הנושאים הקשורים אליה, ואת בעלי המקצוע המתחמים בנושא.

 

מהי משמעותם של דיני המשפחה?

דיני משפחה הינם שם כולל לדינים וחוקים של ענף משפטי הקשורים למעמד האישי, כמו הורות, נישואין או גירושין, וכן לחובות ולזכויות הנובעים ממעמד אישי זה. דיני המשפחה מטפלים במגוון תחומים, אשר ביניהם נמנים הורות – לרבות אפוטרופסות, אימוץ או פונדקאות; ענייני ירושה; גירושין – הסדרי ראיה, מזונות וחלוקת הרכוש המשותף; ענייני קדם נישואין כגון הסכמי ממון, וכן הלאה. אם כן, דיני משפחה עשויים לקחת חלק כמעט בחיים של כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר במהלך החיים.

 

הסכם ממון

אם הינכם בני זוג שזה עתה החליטו להתחתן – ראשית מזל טוב. דעו כי ישנה אפשרות לבצע הסכמי ממון. משמעות ההסכם היא שגם בעת חיים משותפים יחד, שותפות ברכוש ואולי גם אף בכסף של שני בני הזוג, במקרה של פרידה – הרכוש המחולק לכל אחד מבני הזוג ידוע מראש. בנוסף לאלו, מטרת ההסכם היא לסדר מראש עניינים אשר עשויים להיות שנויים במחלוקת, במקרה בו חלילה היחסים בין בני הזוג יעלו על שרטון. דעו כי הסכם הנכתב על ידי עורך דין לענייני משפחה הינו בעל תוקף משפטי לכל דבר ועניין, ולכן חשיבותו היא גדולה כל כך.

 

כתיבת צוואה

באם החלטתם כי הגיע הזמן להתכונן ליום שאחרי המוות, ולהכין צוואה שתשמש את בני משפחתכם ואת הקרובים לכם, אנו ממליצים לכם להיעזר בשירותיו של עורך דין לענייני משפחה. כתיבת הצוואה באמצעות עורך דין מומחה בתחום תקנה למסמך תוקף משפטי, מה שיקל על תהליך פתיחת צוואה ביום שאחרי, ותביא לקיומו של רצונכם בתחומים השונים. כמו כן, כתיבת צוואה מבעוד מועד אצל עורך דין לענייני משפחה, תמנע מחלוקות וריבים מיותרים אצל בני המשפחה בנושא זה.

 

גירושין

כאשר בני זגו מחליטים להתגרש, עולים עניינים טכניים שונים שיש לבצע אותם כמו חלוקת רכוש וממון, הסדרי ראיה של הילדים, משמרות, וכן חלוקת מזונות. באם תבחרו לעבור את תהליך הגירושין בליווי עורכי דין דיני משפחה, תוכלו להבטיח לעצמכם את טובת הילד, ואת כך שכל הפעולות המשפטיות יעברו בצורה חלקה ומהירה עד כמה שניתן.

 

לסיכום,

לסיכומו של עניין, דיני משפחה הינם תחום די נפוץ שיבוא לידי ביטוי פעמים במהלך חייכם. על כן כדאי להכיר את הנושא, לא להירתע ממנו, ולדעת כי לשם כל העניינים האלו תוכלו להיעזר בשירותיו של עורך דין לענייני משפחה שיסייע לכם בתהליכים השונים בדיני המשפחה.

איש קורא

 

באותו נושא