חיפוש

מה הם החוקים טקסס הולדם?

ככלל, פוקר הוא לא משחק מסובך וניתן ללמוד את הכללים והחוקים שלו תוך מספר יחסית מצומצם של דקות. כך, יש צורך להבין איזו יד היא הטובה ביותר, מה גובר על מה, וכיצד ניתן לנצח גם עם ידיים שאינן נחשבות כה טובות. כלומר, הלימוד הכללי של חוקי הפוקר זה החלק הקל.

החלק הקשה יותר הוא לשלוט באופן שבו אתה משחק – ולהפוך את הפוקר לדרך להרוויח כסף באופן עקבי, ללא תלות במזל בלבד. עבור שחקנים חדשים שמתחילים, חיוני לאזן בין הכיף וההתרגשות שבמשחק פוקר לבין ההפסדים הכבדים שתוכלו לצבור במהירות אם אתם לא מבינים לחלוטין מה אתם עושים.

 

רקע כללי על טקסס הולדם

פוקר טקסס הולדם חוקים – כל שחקן במשחק טקסס הולדם מקבל שני קלפים אישיים לידיו, אשר אינם חשופים לכלל. בנוסף, קיימים חמישה קלפים כלליים משותפים, אשר מחולקים עם הפנים כלפי מעלה על הלוח. המטרה של טקסס הולדם היא ליצור את יד הפוקר הטובה ביותר עם חמישה קלפים באמצעות כל שילוב של קלפי אישיים והקלפים הכלליים המשותפים.

פוקר טקסס הולדם חוקים

איך מתחילים לשחק?

יש שני שחקנים אשר נקראים בליינד קטן ובליינד הגדול. שני השחקנים האלה חייבים להיכנס בסיבוב ולהמר באופן עיוור (ולכן קוראים להם blind שמתורגם בעברית ל'עיוור') לפני חלוקת היד. ההימור של הבליינד הקטן הוא תמיד חצי (או קרוב לחצי) ממחיר הבליינד הגדול. כך למעשה קובעים את גובה ההימור הראשוני ויתר השחקנים מחליטים אם הם רוצים להישאר בסיבוב או לא.

בהמשך, כל שחקן במשחק טקסס הולדם מקבל שני קלפי אישיים. הדילר אשר אחראי על המשחק מחלק את הקלפים לכל היושבים בשולחן. יצוין כי כאשר מדברים על קלפים אישיים – רק השחקן אשר מקבלים את הקלפים הללו רשאי לראות אותם ויודע מה המספרים והצורות שמופיעים בהם.

לאחר שלכל שחקן יש שני קלפים אישיים, מתחיל הראשון מבין ארבעה סבבי הימורים. סבבי ההימורים בטקסס הולדם ידועים כ-Preflop, Flop, Turn ו-River.

פוקר טקסס הולדם חוקים

פירוט הידיים (גבוה לנמוך)

  • היד החזקה ביותר היא רויאל פלאש – מדובר ברצף קלפים בעלי אותה צורה ובסדרת המלוכה. כלומר: 10, נסיך, מלכה, מלך ואס.
  • סטרייט פלאש – כל רצף שהוא, באותה צורה. למשל: 2-3-4-5-6 בצורת יהלום.
  • רביעייה – ארבעה קלפים בעלי אותו הערך. למשל: 9-9-9-9.
  • פול האוס – שלישייה באותו מספר לצד זוג בעל מספר זהה. למשל, 4-4-4-6-6.
  •  פלאש – כל חמשת הקלפים מאותה צורה. למשל: כל הקלפים בצורת יהלום.
  • סטרייט – רצף של חמישה קלפים. למשל: 6-7-8-9-10.
  • שלישייה – שלושה קלפים בעלי אותו הערך. למשל: 4-4-4.
  • זוגיים – שני זוגות. למשל: J-J ו-Q-Q.
  • זוג – כפי שזה נשמע. למשל: K-K.
  • כרטיס גבוה – במידה שלא הופיע אף אחד מהרצפים לעיל, מי שמחזיק בקלף הגבוה ביותר מנצח.

 

לסיכום

פוקר הוא משחק נהדר שכיף לשחק בו, בין אם לצורך הנאה עם חברים ובין אם לשם פרנסה והתעשרות. אנחנו ממליצים לכם ללמוד את החוקים היטב לפני שאתם מתחילים לשחק.

פוקר טקסס הולדם חוקים

באותו נושא
ביטול מזונות
האם ניתן לבטל מזונות?

עסק הגירושין הוא נושא רגיש ולא נעים, איתו מגיע גם נושא המזונות שעלול להוביל לקונפליקטים, לסכסוך ולחוסר נוחות. הנה כמה דברים שחשוב לדעת על דמי

קרא עוד »