חיפוש

מה כרוך בניהול מגרש חניה?

כמו שאתם בטח יודעים, חניה היא אחת הבעיות הכי גדולות במדינת ישראל כיום. אין כמעט מקום באזור המרכז או בירושלים שאפשר למצוא בו חניה סבירה וקרובה ליעד שלנו תוך זמן קצר. הבעיה רק הולכת וגדלה עם צמיחת כמות הרכבים הפרטיים, ולא נראה שיש פתרון באופק. מסיבה זו חניה פרטית בבית או בעבודה נחשבת כיום לפינוק רציני מאוד. אחד הפתרונות שכן קיימים כיום בשוק הוא מגרשי חנייה או חניונים.

מדובר על תחום כלכלי מאוד שהולך וצובר תאוצה עקב הבעיה הגדולה. אם תחום החניונים מעניין אתכם, או שיש לכם חניון שאתם מחפשים עבורו מפעיל מקצועי, הכנו לכם כאן הסבר קצר שכולל דגשים על הדברים החשובים שאתם צריכים לדעת.

 

תשלום ואכיפה על החניה

אחד הדברים הכי בסיסיים בתחום של ניהול חניונים הוא כמובן גביית תשלום יעילה ונוחה מלקוחות החניון. אתם רוצים כמובן שכמה שיותר אנשים יבואו לחנות אצלכם, ולכן חשוב לייצר פלטפורמות תשלום נוחות בכל האמצעים והאפליקציות האפשריות, ובכל סוגי התשלום (מזומן, אשראי, ועוד).

כמובן חשוב לוודא שכל התשלומים עוברים בצורה מסודרת ומתועדים כמו שצריך בחשבונות של החניון, וגם כדי שתוכלו לנהל מעקב אחר הנתונים ולפלח אותם על מנת לקבל החלטות נכונות מבחינה עסקית. לצד התשלום, חשוב גם לדאוג לאכיפה של החניה כדי לא ליצור מצב שבו אנשים חונים אצלכם בחניון בלי לשלם על החניה.

חֲנָיָה

ביטחון ובטיחות

חשוב מאוד לדאוג לנושאי הביטחון והבטיחות בחניון. נושאי ביטחון כוללים מערך אבטחה מקיף (אנושי, מצלמות, או גם וגם) על מנת שהחניון יהיה בטוח ושלא יגנבו או יפרצו לרכבים שחונים בחניון. מערך הבטיחות גם הוא סיפור מורכב שצריך לכלול מערכות לכיבוי אש, ובמקרה של חניון תת קרקעי עוד כמה דברים.

הנושא חשוב מאוד במיוחד עם כניסת הרכבים החשמליים לשוק והעובדה שהם הופכים ליותר ויותר פופולריים, מה שבטח ידרוש התאמות ותקני בטיחות חדשים.

 

אחזקה ניקיון

חניון דורש הרבה יותר אחזקה ממה שנראה לכם ממבט ראשון. יש בו לא מעט תנועה, ולכן צריך לוודא שהאספלט או במקרה של חניון סגור המשטח שעליו נוסעים נמצא במצב תקין ללא סדקים או חריצים. בנוסף, כדאי לדאוג לחידוש של סימון מקומות החניה מדי פעם. גם המערכות האוטומטיות – שערי הכניסה והיציאה, ומערכות נוספות שנמצאות בחניון דורשות תשומת לב ותחזוקה מתמדת. עניין הניקיון חשוב לא פחות.

אנשים לא רוצים לחנות במקום מוזנח ומלוכלך, הם רוצים להגיע ולצאת מהרכב שלהם במקום נקי ונעים, וכמובן בלי לחשוש שגם הרכב שלהם יתלכלך בזמן השהייה בחניון. מסיבות אלו חשוב להקפיד על צוות תחזוקה וניקיון שעובד באופן קבוע בחניון, גם אם אין בעיה גדולה  שדורשת טיפול דחוף.

 

סיכום

ניהול חניונים הוא תחום בפני עצמו שדורש ידע מקצועי והרבה מאוד ניסיון. בתקווה שתמיד תמצאו חנייה!

מגרש חניה

באותו נושא
ניתוח קטרקט
ניתוח קטרקט בלייזר

קטרקט זו מחלת עיניים נפוצה מאוד בגילאים מבוגרים. עם ההתקדמות בגיל, המנגנון השומר על כמות המים בעיניים נחלש, וכך נוצר הקטרקט הנפוץ. ישנם הליכים שונים

קרא עוד »
6 סודות מניסיונו של HR
6 סודות מניסיונו של HR

עולם משאבי האנוש (HR) גדוש באתגרים, החל מגיוס עובדים ועד ניהול קונפליקטים, שמירה על תרבות ארגונית חיובית ועוד. לאורך השנים צברתי ניסיון רב בתחום וגיליתי

קרא עוד »