חיפוש

מה מומלץ לעשות לפני הגירושים?

כאשר קיבלתם החלטה להתגרש הדבר החשוב ביותר הוא לקבל ליווי וייעוץ משפטי לגבי כל התהליך ומשמעויותיו. חשוב להבין כי תביעת מזונות מבוססת על ראיות והוכחות וגובה דמי המזונות ייגזר מרמת החיים בה חיה המשפחה טרם הגירושים. כאשר אתם מתלבטים לגבי הגירושים חשוב שתתחילו לתעד את רמת ההוצאות של המשפחה. על הנושא הכלכלי ועל פעולות נדרשות נוספות טרם גירושים במאמר שלפניכם.

 

תיעוד הוצאות

מבחינת התיעוד הכלכלי חשוב להתחיל לשמור כל קבלות לגבי כל הוצאה כספית לרבות עבור חוגים, שיעורי עזר לילדים, הנעלה ביגוד, מזון, חופשות וכן הלאה. במקרה ומדובר באישה שאינה עובדת הרי שהיא תהיה זכאית לדמי מזונות גם לה ולכן רלוונטי גם לשמור תיעוד לגבי הוצאות הקשורות בטיפוח, בתרבות ופנאי. הרחבה בנושא ראו כאן, https://www.todivorce.co.il

 

צמצום הכנסות

חשוב לדעת שדמי המזנות הינם נגזרת גם של רמת ההכנסות. בתביעת מזונות מציגים 12 תלושים אחרונים שמהווים אינדיקציה לגבי רמת ההכנסה. במידה ואתם יכולים לעבוד באופן מתון יותר יתכן והדבר יהיה כדאי בהתחשב בזמן שתצטרכו להקדיש לילדים לאחר הגירושים. אם השקעתם את כולכם בעבודה לאורך שנות הנישואים יתכן וכדאי לצמצם את ההכנסות שלכם כעת.

 

מעורבות בחיי הילדים

כאשר יש ילדים קטינים, עלולים לעלות טענות לגבי חוסר מעורבות או חוסר מסוגלות של אחד ההורים בטיפול בילדים. במקרים כאלה עשויה להתמנות עובדת סעד אשר בין היתר תיצור קשר עם מוסדות החינוך לגבי מעורבות כל אחד מההורים בטיפול בילדים. חשוב מאוד לקראת גירושים שכאלה להראות מעורבות ולהכיר מקרוב את הסגל החינוכי של הילדים.

 

לא לעזוב את הבית

לבן/ת הזוג שנשאר בבית לרוב יהיה יתרון אסטרטגי בניהול תיק הגירושין. יציאה מהבית עדיף לבצע רק לאחר חתימה על הסכם גירושין בהסכמה או מתן פסק דין. הימנעו מאיומים מכל סוג שהוא על מנת שלא להיות מואשמים בתביעות באשמה לגבי סחיטה ואיומים. מומלץ לנהל את הליך הגירושין בזהירות ותוך שמירה על דיסקרטיות על מנת למנוע דליפת אינפורמציה לבן הזוג.

 

הגבלת פעילות בחשבון הבנק המשותף

כאשר למי מבני הזוג יש חשבון בנק משותף, יש צורך להגביל את הפעילות שבו. הדבר נובע מכך שהחובות של בני הזוג טרם הגירושים הינם משותפים. חשוב למנוע את הגדלת יתרת החוב בחשבון הבנק המשותף ולמנוע הברחת כספים על ידי בן הזוג השני. יש לקבוע מסגרת אשראי מוגבלת בחשבון המשותף ולקבוע כי כל הוראה תינתן בחתימה משותפת.

 

סיכום פעולות טרום גירושים

לסיכום הנושא, במאמר זה דנו בפעולות שמומלץ לבצע טרם שנכנסים להליך גירושים. בנוסף לדברים שציינו, מומלץ לשמור חפצי ערך היקרים ללבכם, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה רגשית במקום בטוח. רצוי לשמור אותם מחוץ לדירת המגורים המשותפת והדבר נחוץ כאשר יש חשש ממשי שבן הזוג עלול להעלימם על מנת להשתמש בהם ככלי להפעלת לחץ לא הוגן עליכם בהליך.

עורך דין

 

באותו נושא