חיפוש

מה נחשב לנזקי גוף ומתי יש עילה לתביעה

תביעות בנזקי גוף הן תביעות בהם נגרם לנפגע נזק גופני או נזק נפשי ולפעמים שניהם ביחד, לעיתים אף מוות, על ידי אדם או חברה מסוימת.

תביעות אלו הן מורכבות למדי משום שבהרבה מקרים קשה מאוד להוכיח את אשמתו של הצד הפוגע שתובעים.

 

ייצוג משפטי בתהליך הגשת התביעה

רוב תביעות הנזקין בנזקי גוף מוגשים על ידי עורכי דין, מומלץ לבחור באיש מקצוע כמו עורך דין נזקי גוף עם ניסיון וותק רב כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם.

משום שתהליך התביעה אינו פשוט, על מנת שהנפגע יכול להוכיח בבית משפט כי הנזק שנגרם לו נעשה על ידי המזיק עליו לדאוג לתיעוד מקיף של האירוע ושל הנזק שנוצר עם דגש על הנסיבות האירוע. תמונות ועדים מהאירוע יחזקו את תוקף התביעה. כמו כן, על הנפגע להציג את כל המסמכים הרפואיים שמוכיחים את הנזק שנגרם לאחר האירוע.

 

גורמים נפוצים לנזקי גוף

רשלנות רחוב

פגיעה בשל מרצפת משובשת שהונחה על המדרכה. יכולה להיגרם לכל אחד מאיתנו, שהליכה תמימה ברחוב מתחת לבית תסתיים בקיום קרסול או שבר ברגל. במקרה כזה תובעים פיצוי בתביעת נזק גוף את הרשות המקומית או את הקבלן המבצע עבודות במקום הפגיעה.

 

פציעה של תלמיד במוסד החינוכי בו לומד

ניתן לתבוע את בית הספר במידה ובשל התרשלותו נפגע התלמיד או את פוליסת תאונות לתלמידים מטעם המדינה שבו מבטוח כל תלמיד במערכת החינוך.

 

תאונות ביתיות

אם אדם נופל בביתו הפרטי הוא יהיה זכאי לפיצוי כספי בעקבות נזקי הגוף שנגרמו לו רק במידה ורכש פוליסת תאונות אישיות, או שיש לו פוליסה אחרת שמכסה תאונות אישיות. עובדי משק בית כמו גננין ועוזרות בית, שנפגעו בדירה במהלך עבודתם יכולים לתבוע את המעסיק ואת ביטוח חובת המעבידים שלרשות המעסיק. במקרה שמדובר בשוכר השוכר דירה ובפגיעה נגרמה בעקבות ליקוי במבנה ייתכן כי ישנה עילה לתביעה של הבעלים של הדירה או חברת הביטוח בה מבוטחת החברה בביטוח צד ג'.

 

האספקט הרפואי

במקרים בהם נזקי הגוף שנגרמו מהפגיעה אינם מאפשרים לנפגע לחזור לשגרת חיים תקינה, למשל מתקשה לחזור לעבודתו ולפרנס בנוסף לנזקים הכלכליים שנגרמו לו עקב הטיפול הרפואי. אין מנוס מלדרוש מהתביעה פיצויי כספי הולם שיאפשר לנתבע לממן את הטיפולים הנדרשים ואת התרופות שצריך בכל הקשור לאספקט הרפואי והנפשי על מנת להקל עליו.

 

לסיכום

פגיעה בגוף או איבוד חיי אדם זוהי חוויה קשה ולא פשוטה. תביעת נזיקין של נזקי גוף אומנם, לא תצליח להחזיר את הגלגל לאחור ולמנוע את הנזק מלכתחילה אבל היא תוכל לעזור לכם להשיג פיצוי כספי על הנזק שנגרם . לכן צריך להיות מלווים על ידי עורך דין נזקי גוף בעל ניסיון עשיר עם אחוזי הצלחה גבוהים על מנת להשיג את הפיצוי הכספי המרבי שיעזור לכם לצלוח את התקופה הקשה.

 

מאזניים

באותו נושא