חיפוש

מה סיכוי הזכייה בלוטו – והאם זה משתלם

אז מה באמת הסיכוי שהטלפון שלכם יצלצל ועל הצג יופיע השם שכולם מחכים לו – אראלה ממפעל הפיס! אפשר לקרוא לזה מזל אבל הכל נמצא במספרים, המשיכו לקרוא מה הסיכוי לזכות בלוטו, איך מחשבים את

סיכויי הזכייה ומה משמעות החישוב!

 

מספרים קטנים לעומת גדולים והאינטואיציה בינהם

מחקרים מצביעים שוב ושוב על אינטואיציה לקויה כשמדובר במספרים גדולים, עם המספרים הקטנים המוכרים לנו מחיי היום יום אנחנו מסתדרים נהדר ויודעים לעמוד ולשער כשצריך אך שמדובר במיליון ומיליארד. שורה תחתונה – בעיניי האדם הממוצע אין הרבה הבדל בין סיכוי של תוצאות לוטו זוכות של אחד ל 12 מיליון או אחד ל12 מיליארד – זה נשמע לנו די דומה אך הפער עצום!

 

לפני שממשיכים, איך ממלאים טופס לוטו?

במילוי טופס הלוטו בוחרים שישה מספרים בין 1 ל 37 ללא מספר שחוזר על עצמו ומספר נוסף בין 1 ל 7 שהוא יהיה המספר החזק. אנשים רבים מחזיקים באותו הצירוף למשך שנים, מספרים בעלי משמעות כלשהי או שאחרים מחליפים כל פעם על פי תחושת בטן.

 

איך כן מצליחים לתפוס מספרים גדולים?

על מנת לתפוס מספרים גדולים ניתן ל״תרגם״ אותם לעצמים אחרים שמיותר מוכרים לנו מחיי היום יום כמו אורך, גובה, זמנים וכו׳. המספר החשוב שכולם רוצים לדעת הוא 16,273,488. שואלים את עצמכם מה זה אומר? זה הסיכוי של ניחוש נכון של כל ששת המספרים שעלו בהגרלה כולל המספר החזק. דמיינו דף נייר בעובי 0.11 מילימטר, אם נערום 16 מיליון דפים (עיגול של הסיכוי לנצחון) נקבל מגדל גפים בגובה של 1760 מטר והסיכוי לזכייה הוא דף נייר מתוך גובה המגדל הזה.

 

ומה לגביי הסיכוי לזכייה במפעל הפיס?

בהגרלות של מפעל הפיס אין צורך בניחוש מספרים אלא מתקיימת הגרלה בין כל המנויים לתוכנית והסיכוי לזכות בסכום משמעותי מעל 10,000 שקלים ישתנה על פי מספר המנויים לכל תוכנית כמובן בהוא בין 550 ל650 אלף מה שגדול יותר מהסיכויים של זכייה בלוטו.

 

האם זה בטוח?

באופן כללי החיים אינם בטוחים, בטח ובטח כשמשחקים עם כסף. הסיכויים לזכות בלוטו או בתוכנית המינויים של מפעל הפיס אינן גבוהים במיוחד אבל מצד שני גם השקעה בבורסה לא תמיד בטוחה. נקודת מבט נוספת המעודדת הגרלות היא שבעצם אנחנו משלמים לביטוחים שונים כל חיינו רק למידת הצורך ויקרה משהו, אז גם הסיכויים אינם גדולים במיוחד ובכל זאת אנחנו משלמים.

 

מילים אחרונות

ההגרלות השונות הן עניין של אופי, ריגוש ודרך חיים. כמובן שאין הם מומלצות באופן תדיר ויש לשים לב על מידתיות לפני התמכרות. אל תשכחו שהכסף שלכם הוא קלפי המשחק ולא שום דבר אחר ולכן שימו לב מתי וכמה אתם מנסים את מזלכם.

כדורים

 

באותו נושא
ביטול מזונות
האם ניתן לבטל מזונות?

עסק הגירושין הוא נושא רגיש ולא נעים, איתו מגיע גם נושא המזונות שעלול להוביל לקונפליקטים, לסכסוך ולחוסר נוחות. הנה כמה דברים שחשוב לדעת על דמי

קרא עוד »