חיפוש

היום שאחרי – מה עושים עם לימודי אומנות?

כולם יודעים שהעולם נהיה מקום מאוד תכליתי וישיר, שמקדש את הכוח, הכבוד, והכסף. באופן טבעי, מקצועות מדעי הרוח נזנחים ונשארים בצד, אך כל מי שמבין דבר אחד או שניים, יודע עד כמה שהתחומים הללו חשובים. אומנות למשל, היתה חלק תמידי בהתפתחות האנושית.

היא שימשה ככלי לביטוי עצמי, ככלי מחאה מהמדרגה הראשונה, והיא כזו עד ימינו אנו. יש לא מעט חבר'ה צעירים שנמצאים בצומת ההתלבטויות, ולא יודעים האם כדאי ללמוד אומנות. מצד אחד, אין ספק שהנפש מושכת לכיוון הזה, אך מצד שני – המחשבה על עבודה ופרנסה מטרידות. אז יצאנו לבדוק עבורכם מה אפשר לעשות עם לימודי אומנות?

 

למה בכלל ללמוד אומנות?

אם אתם שואלים את השאלה הזו, אז מאוד יכול להיות שהתחום באמת לא מתאים לכם. אבל כל מי שיש בתוכו אומן שרק משתוקק לפרוץ, יודע שהקול הפנימי הזה לא יעזוב אותו לעולם. אחד הדברים הכי חושבים בחיים הוא ללכת עם הלב והנפש שלנו, ולנסות לעשות דברים שאנו אוהבים ושנרצה לקום בשבילם גם מחר בבוקר. אז אולי תרוויחו פחות מהחברים ההייטקיסטים שלכם, אבל הסיפוק והתחושה הטובה שלכם יהיו שווים את זה.

לימודי אומנות

מה עושים עם לימודי אומנות?

אז אחרי שנות הלימודים המהנות, מגיעים לשאלה הגדולה – מה עושים מכאן הלאה? האופציה המובנת מאליה היא להתחיל לעסוק בתחום האומנות, כל אחד על פי התחום שבו הוא התמחה. אחת האפשרויות, שמתאימה במיוחד לסטודנטים מצטיינים, היא להמשיך בשדה האקדמי לתארים מתקדמים ולמחקר.

אפשרות נוספת, שמתאימה במיוחד למי שאוהב לעבוד עם אנשים היא להשתלב בתחומי ההוראה או הטיפול. יש בהרבה מוסדות וגופי חינוך פורמליים ובלתי פורמליים קורסים, הדרכות, וטיפול באמנות, וזהו אחד הדברים המספקים ביותר שאפשר לעשות. תחום נוסף שפתוח בפני בוגרי לימודי אומנות הוא תחום האוצרות במוזיאונים השונים. אוצר הוא זה שאחראי על ארגון והקמה של תערוכות, ניהול של הצגת היצירות, וכל מה שקורה במוזיאון.

לימודי אומנות

איפה אפשר ללמוד תואר ראשון בלימודי אומנות?

ישנם מוסדות שונים שמציעים לימודי אומנות, ואחד המסקרנים והטובים שבהם הוא המדרשה בבית ברל. מדובר על מוסד שמציע לתלמידים שלו ליווי אישי, יש הרבה מאוד תחומי אומנות שבהם אפשר להתמקצע (למשל: פיסול, ציור, וידיאו, קרמיקה, ועוד), הלימודים התיאורטיים מלווים בהתנסות מעשית, תערוכות, מפגשים עם אמנים מובילים בתחומם, ועוד.

הסטודנטים של בית ברל נהנים מסדנאות מעולות עם ציוד מתקדם, מלגות מכובדות לתלמידים מצטיינים, וסגל הוראה מעולה ברמה הגבוהה ביותר. כמו כן, יש גם אפשרות לצאת במהלך הלימודים לחילופי סטודנטים של כמה חודשים באירופה.

 

סיכום

אם האומן הפנימי שנמצא בתוככם בוער ולא מוצא מנוחה, כדאי מאוד לחשוב על לימודי אומנות. מדובר על תחום מדהים, עם הרבה אפשרויות לתעסוקה, שלל תחומים לפרוח בהם, והעיקר – המון סיפוק.

לימודי אומנות

באותו נושא
תואר ראשון בקולנוע
למה כדאי ללמוד קולנוע?

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה משמעותית בכל הנוגע להתעניינות בלימודי קולנוע. גולשים רבים מבקשים לקבל המלצות למכללות שבהם ניתן ללמוד את התחום, בעוד אחרים מבקשים

קרא עוד »
ללמוד קורס Python
איפה מומלץ ללמוד קורס פייתון?

שפת התכנות פייתון היא אחת משפות התכנות המבוקשות ביותר בתעשייה. למעשה, בימינו החלו ניצנים של תכנית לימודים, המכשירה לפייתון כבר מגילים צעירים ביותר לרבות בתי

קרא עוד »
תלמידה
מכללה ללימודי ביטוח

אחת מהנקודות הכי חשובות שיש לנו בחיים זו הנקודה שבה אנחנו בוחרים מקצוע לחיים. זו בחירה שמשפיעה על המשך החיים שלנו ברבדים שונים: איזה אנשים

קרא עוד »
תכנות ראשית
5 משרות סטודנט מעניינות

מי אמר שסטודנטים לא יכולים לעבוד בעבודות מעניינות? אפילו מומלץ! בדרך שמדובר בעולמות ההייטק. אם הינכם יושבים על ספסלי לימודי ההנדסה השונים ומחכים לסיומם על

קרא עוד »